دیه جراحت چشم

 1- می شود بفرمایید مبلغ دیه چه مدت بعد از صدور رای قابل برداشت می شود ؟ و اینکه مبلغ دیه تصادف برای زن و مرد فرق داره ؟ بعد از قطعی شدن رای ، شرکت بیمه یک ماه زمان دارد تا دیه را بپردازد . تفاوتی ندارد مگر اینکه میزان دیه برای هر یک از اعضا از 1/3 دیه بیشتر گردد که در این صورت مبلغ مذکور نصف می گردد .


2- خواهشمند است در صورت امکان میزان دیه ای که به این نظریه پزشکی قانونی تعلق می گیرد را اعلام نمائید ؟

  • پارگی پلک فوقانی چشم چپ ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می گردد . 
  • خونریزی زیر ملتحمه چشم راست و چپ نیز ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می شود . معمولا 2 درصد ارش برای هر کدام تعیین می کنند . 
  • هر کبودی در اطراف چشم 0.3 درصد دیه دارد که به نرخ دیه سال 1396 معادل 630 هزار تومان می شود . 
  • شکستگی استخوان بینی در صورتیکه بدون عیب درمان شود و باعث فساد بینی نیز نشده باشد 4 درصد دیه دارد که معادل 8 میلیون و 400 هزار تومان می شود . 
  • شکستگی استخوان های قسمت های مختلف صورت ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می گردد . 
  • شکستگی مهره پنجم کمری اگر به خوبی درمان شود 10 درصد دیه دارد معادل 21 میلیون تومان . 

3- من یک پرونده مزاحمت دارم . متهم با دست دهان و بینی منو فشار داده و قصد داشت من را خفه کند . بینی من هم تازه جراحی شده بود و نباید بهش فشار یا ضربه وارد می شد . بعد از آن کبود و متورم شد . دکترم تو نامه پزشک قانونی این موضوع رو گزارش کرده که تورم شدید و کبودی  مشاهده می شود و اسیب به بافت استخونی به دلیل تورم زیاد الان قابل تشخیص نیست و یک ماه بعد گزارش می شود .می خواهم ببینم تقریبا دیه ام چقدر می شود ؟ بابت کبودی و تورم معمولی دیه زیادی تعلق نمی گیرد . بابت کبودی 0.15 درصد دیه که به نرخ دیه امسال برابر با 315 هزار تومان می شود در نظر می گیرند . بابت تورم معمولی نیز همین مبلغ را در نظر می گیرند . اما بابت آسیب به بافت استخوانی ارش دارد که میزان آن با معاینه مشخص می گردد . معمولا 2 درصد دیه کامل به بالا محاسبه می گردد . 


4- خواهشمند است در صورت امکان میزان دیه ای که به این رای دادگاه به بنده تعلق می گیرد را اعلام نمائید ؟ 

  • بابت دامیه فرق سر 2 درصد دیه کامل معادل 4 میلیون و 200 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396 
  • بابت دامیه بین انگشتان 1 درصد دیه کامل معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان  به نرخ دیه سال 1396 
  • بابت حارصه بند اول انگشتان دوم و سوم 1/1500 دیه کامل معادل 140 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396 
  • بابت  شکستگی استخوان های ساق پای چپ 26.66 درصد دیه کامل معادل 56 میلیون تومان به نرخ دیه سال 1396 
  • بابت ارش جراحی 2 درصد دیه کامل معادل 4 میلیون و 200 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396 

5- سلام وقت بخیر ! ممنون از کانال خوب و اطلاعاتتان . بنده در کارخانه پدرم کار می کنم . متاسفانه در حین تعمیر دستگاه از چهار پایه افتادم و دست راستم از بالای مچ شکست و کارشناس بیمه و دادگستری هم تایید کردند که اتفاق در داخل سالن افتاده و گفتند هزینه پزشکیش  را می دهیم ! می خواستم بدانم برای من دیه هم تعلق می گیرد ؟ اگر تعلق می گیرد چقدر است و من چطور اقدام بکنم و حقوق این ایام بیکاری چگونه محاسبه می شود ؟  در ضمن دستم دوبار عمل جراحی شده و پین هم گذاشته اند ؟ آیا دادگاه هم باید بروم ؟ بله به شما دیه هم تعلق می گیرد و این دیه را کارفرما یا خودش و یا از طریق بیمه مسئولیتش باید پرداخت کند . معمولا بابت شکستگی دست اگر به خوبی درمان شود 8 درصد دیه تعلق می گیرد که معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان می شود . باید با شکایت در کلانتری به پزشکی قانونی مراجعه کرده و با رای دادگاه به شرکت بیمه ای که از آنجا بیمه مسئولیت توسط کارفرما خریداری شده است مراجعه نمائید . در مورد ایام بیکاری اگر بیمه تامین اجتماعی باشید با گواهی استراحت پزشک معالج به شعبه بیمه تان مراجعه کرده و با تائید شورای پزشکی یا پزشک معتمد سازمان تامین اجتماعی کمک هزینه ایام بیماری به شما پرداخت می گردد . بابت جراحی هم ارش (همان دیه) تعلق می گیرد.


6- سلام و عرض ادب ! 8 ماه پیش در حین ماموریت خارج از کارخانه با خودرو دچار حادثه و واژگونی شدم و مقصر حادثه شدم و خودم دچار پارگی دیسک کمری و دیسک گردن شده و از ناحیه زیر زانو بعلت تنگی کانال نخاعی دچار بی حسی شدم و به جهت تهدید کارفرما کلیه هزینه های خودرو و درمان را دادم تا بیکار نشوم اما بعد از 8 ماه قرارداد کاریم را تمدید ننمود و قابل ذکر است که حتی گزارش حادثه واژگونی نیز به بیمه اعلام نکرده است ! چه کار می توانم بکنم ؟ آیا می توانم درخواست دیه کنم ؟ طبق قانون به شما دیه تعلق می گیرد . اما شرکت های بیمه فقط دیه مقصران حادثه ای را پرداخت می کنند که از مرداد ماه امسال بیمه نامه شان را تمدید نموده باشند و باقی موارد نیاز به شکایت جداگانه به دادگاه دارد . 


7- منظور از بیمه عمر تامین اجتماعی که ماه به ماه از حقوق مستمری بگیران کم می شود چیست ؟ یعنی همان مبالغی است که بعدا به عنوان کمک هزینه کفن و دفن می دهند ؟ نه ربطی به هزینه کفن و دفن ندارد و آن هزینه جزء تعهدات اصلی سازمان تامین اجتماعی است . مبالغی که کسر می گردد بابت بیمه عمری است که بعد از فوت به عنوان غرامت به خانواده مستمری بگیران تعلق می گیرد.

جدیدتر قدیمی تر