تفاوت بیمه 12 درصد و 14 درصد

 1- سوالی در زمینه تصادف خودرویم داشتم . ممنون می شوم پاسخ بدهید ؟ چند روز پیش داخل یک خیابان فرعی در حال حرکت بودم و یک پژو 206 مدل 95 هم جلوی من حرکت می کرد . چون سرعتش کم بود سعی کردم سبقت بگیرم که ناگهان بدون راهنما و مقدمه گردش به چپ کرد و با آن برخورد کردم و قسمتی از در جلو و قسمت خیلی کوچکی از در عقب 206 دچار فرورفتگی شد. پلیس بخاطر انحراف به چپ و خط ممتد مرا مقصر دانست و نهایتا یک کوپن بیمه ام را به او دادم . حالا صاحب 206 زنگ زده که من خسارت افت قیمت خودرویم را می خواهم و اگر ندهی هزینه کارشناس و غیره هم به عهده تو خواهد بود و تقاضای 700000 تومان دارد. به نظرتان بگذارم شکایتش را بکند یا مبلغی به او بدهم ؟ چه مبلغی منصفانه است؟ ضمنا متوجه شدم ظاهرا قبلا هم تصادفی داشته چون پلاک عقبش خش افتاده بود. (عکسشو دارم) ؟ به هر حال می تواند شکایت کند و البته دوندگی های خاص خودش را هم دارد و بعضی مواقع تا 2 سال طول می کشد . اگر بی رنگ در بیاید معمولا افت قیمت محاسبه نمی شود . در ضمن می توان آن را قسطی هم کرد . اگر مبلغی می دهید حتما رسید قابل قبول با اثر انگشت بگیرید . 


2- در مورد بیمه حوادث اتباع خارجی فارغ از شغل و دلیل رفت و آمدشان (مسافرین و تجار خارجی) به فرض مثال اتباع عراقی که در منطقه های آزاد تجاری مرزی جهت دید و بازدید بستگان و یا انجام کسب و کار رفت و آمد دارند اطلاعات به بنده بدهید . برای سفرهای یک روزه و هفتگی یا ماهانه که این افراد در منطقه جغرافیایی ایران حضور دارند آیا بیمه حوادث با سقف و زمان مشخصی امکان دارد ؟ شرایط و استثنائات خاصی برای این نوع بیمه وجود دارد ؟  چه مواردی هست ؟  جسارتاً مدنظر بنده فقط بیمه های حوادث انفرادی هست نه بیمه های کار و تامین اجتماعی که مشمول قوانین بیمه های اجتماعی هستند ؟ تا آنجائیکه می دانم شرکت بیمه ایران بیمه حوادث انفرادی برای اتباع خارجی در دوره های زمانی کوتاه مدت ارائه می کند . 


3- سوالی داشتم ؟! بنده بیمه 12 درصد بوده ام و حدود 3 سال آن را پرداخت کرده ام. در حال حاضر حدود سه ماه است از طرف شرکتی که در آن مشغول به کار شده ام بیمه شده ام. تا به امروز   برای گرفتن  دفترچه بیمه اقدام نکرده ام. آیا لازم است برای گرفتن دفترچه معاینات پزشکی رو انجام بدهم یا خیر ؟ نه در بیمه اجباری نیازی به معاینات اولیه نیست . البته بهتر است این کار را انجام دهید چون بعدا ممکن است مشکلات زیادی برای شما و یا کارفرمایتان به وجود بیاید . 


4- من حدود ۱۰ سال در داروخانه کار کردم ولی ۴ سال مابین این سالها دکتر داروخانه برایم بیمه رد نکرده و من نمی دانستم. حالا با توجه به اینکه دکتر داروخانه فوت کرده و داروخانه چند سالی هست که فعالیت ندارد و من هم در زمانی آنجا بودم فیش حقوقی و قرارداد ی ندارم چگونه می توانم این سوابقم را درست کنم ؟ باید بر علیه مالک فعلی داروخانه شکایت کنید . اگر داروخانه فعالیتی ندارد به جایی نمی رسید.  


5- پدرم مستمری بگیر تامین اجتماعی بود و حدود 1500 حقوق داشت و فوت شد . حالا برای دریافت حقوق مادرم مراجعه کردیم ولی برای ایشان حدود 980 حکم زدند در حالیکه هیچ وارث و حقوق بگیر دیگری برای پدرم جز مادرم نیست . مگر در قانون جدید تامین اجتماعی برای اینگونه افراد حقوق کامل شخص مد نظر قرار نمی گردد ؟ حقوق کامل در نظر گرفته می شود . موردی که فرمودید باعث تعجب بنده شده است . بهتر است از خود شعبه بیمه علت موضوع را می پرسیدید ! 


6- ما یه کارگاه داریم که از معافیت پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برخورداریم. متاسفانه بیمه آذر ماه را که تا پایان بهمن وقت داشته است، 2 اسفند پرداختیم. آیا به جز جریمه مبلغ دیگری هم باید پرداخت کنیم ؟ نه ! نیازی به پرداخت مبلغ دیگری نیست . 


7- من قبلا بدون آزمایش بیمه اجباری بودم ولی چند سال پیش ترک کار کردم . بخاطر معلولیت و سختی کار ! الان هم بیمه نیستم آیا راهی هست برای اقدام از کار افتادگی ؟ می توانید درخواست ازکارافتادگی دهید و مشکلی ندارد . ولی تاریخ ابتلاء بیماری منتهی به ازکارافتادگی تان باید در دوران بیمه پردازی تان بوده باشد . 


8- ببخشید می خواستم بدانم میزان حقوق مستمری کسی که ۱۲ درصد می ریزد با کسی که ۱۴ درصد می ریزد فرق دارد ؟ از نظر مستمری تفاوتی ندارد . فقط در 14 درصد می توان از مستمری فوت پیش از بازنشستگی استفاده کرد ولی در 12 درصد نمی توان استفاده کرد . 


9- من سرباز هستم و متاسفانه دفترچه بیمه ام را حین عملیات در رزمایش گم کردم . و چندین ماه هست که برای خدمات درمان بصورت آزاد و بدون دفترچه اقدام کردم . هفته آینده هم تسویه می کنم با پادگان . به دفتر بیمه کوثر و نیروهای مسلح رفتم گفتند باید هر ماه 100 هزارتومن جریمه بدهید ؟! ببخشید اگه ممکنه راهنماییم کنید ؟ جریمه دارد اما بسیار کمتر است . ربطی هم به بیمه کوثر ندارد . چنین مبلغی را مطلقا نپردازید !

جدیدتر قدیمی تر