دیه سوختگی درجه 4

 1- ممنون میشم راهنمایی کنید،من چون شغلم آتش نشان هست، در ماموریت این حادثه برایم اتفاق افتاده است . برگه حادثه و گزارش هم برایم ثبت شده است . اگر آن موقع شکایت نکردم برای این بود که فکر می کردم انجام می دهد ولی بعد از 4 ماه امروز فردا رسیدگی کرد . در این شرایط الان شکایت قابل پیگیری هست ؟ می توانم نتیجه بگیرم ؟ اگر نه این کار رو نکنم؟ چون شکایت از کار فرما چون مشغول به کار هستم کدورتهای خودش را دارد ولی اگر بدانم حق به من داده می شود اقدام میکنم، ممنون ؟! اگر پرونده پزشکی تان را داشته باشید و گزارش حادثه توسط بازرس کار تنظیم شده باشد می توانید به نتیجه برسید . 


2- با سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیز بزرگوار ! عارضم اگر شخصی در سانحه تصادف ضربه مغزی یا قطع نخاع از گردن شود و در دم فوت کند و ماشین هم طعمه حریق شود و راننده کلا بسوزد سوختگی از نوع درجه چهار ذغالی ! آیا سوختگی راننده جز صدمات غیر موثر در فوت تلقی می گردد ؟ با تشکر و سپاس از شما ؟ اگر بابت پرداخت دیه می فرمائید بله غیر موثر در فوت است چون عامل اصلی فوت مورد دیگری است . دیه به سوختگی تعلق نمی گیرد . 


3- من عابر پیاده بودم . حدود سه ماه پیش یک موتور سوار بهم زد . ازناحیه دندان چهار تا دندان جلویم شکسته است . دستم شکسته و فک بالایم خیلی ضرب دیده که کامل شکسته و پلاتین داخلش است . تا 28 دوازده هم پزشک قانونی استراحت داده  است .جمجمه سرم هم چند جایش شکسته است . خواستم بدونم دیه من چقدر می شود . ولی دندانم بیشتراز هشت ونه تا شکسته ولی همین چهار تا رو بیشتر قبول نکردند . حدود سه چهار تایش هنگام تصادف شکسته وافتاده بوده ولی زیر بار نرفتن می گویند فقط همین چهارتا شکسته ! چطور می توانم ثابت کنم که بیشتر دندونم شکسته ؟ این موضوع کار ساده ای نیست چون افراد زیادی به پزشکی قانونی مراجعه می کنند و دندان هایی را به عنوان دندان شکسته اعلام می کنند که مدت ها شکسته بوده است . بهترین کار برای شما این است که روی نظریه پزشکی قانونی اعتراض کنید هر چند بعد از اتمام درمان نیز این موضوع را می توان مجددا بررسی کرد . بهتر است مدارک بیمارستانی ارائه کنید که این موضوع در آن به نحوی ذکر شده باشد وگرنه به جایی نمی رسید . 


4- بنده  طی تصادف دچار شکستگی ترقوه شدم . طبق ماده 656 اگر ترقوه بدون عیب درمان شود 4 درصد دیه و اگر با عیب درمان شود یا درمان نشود نصف دیه کامل است . ترقوه من بالا پایین جوش خورده است ولی پزشکی قانونی می گوید این عیب نیست ! و ما برای شما می نویسیم بدون عیب ! می گویند حتی اگر ما بنویسیم با عیب  طی مراحل قانونی باز برایتان بدون عیب لحاظ می کنند ! من از مشاور و معاون یکی از دادگستری ها هم پرسیدم گفتند شما می توانید روی نظریه پزشکی قانونی اعتراض بزنید و بروید کمسیون پزشکی ! ولی طبق موارد قبلی که پیگیری کردند به نتیجه نرسیدند و از نظر پزشکی قانونی و پزشکان متخصص  بالا پایین جوش خوردن ترقوه عیب محسوب نمی شود ؟ حالا می خواستم بدانم آیا من می توانم نصف دیه کامل رو بگیرم یا نه ؟ آیا شانسی برای این کار دارم ؟  خیلی احتمالش ضعیف است . اکثر رای هایی که در این زمینه دیده ام همینگونه داده شده است متاسفانه ! حق با شماست ولی در اینگونه موارد مراعات بیمه ها را می کنند . 


5- سلام خسته نباشید ! من چند وقت پیش تصادف کردم بیمه و گواهینامه هم دارم وخودمم مقصرشدم .صدمات زیادی دیدم دیروز که برای پیگیری کارهایم رفتم دادگاه که ازبیمه خودم استفاده کنم ، دادگاه گفت چون مقصرخودتی ما نمی توانیم رای بدهیم وپرونده بسته می شود .  گفت باید بروی دادگاه حقوقی ازبیمه شکایت کنی بعد از بیمه خودت استفاده کنی . ممنون می شوم راهنمایی کنید . تورم  و کبودی اطراف چشم راست ، کبودی آرنج راست و خلف دست راست ، جراحت بینی  دامیه ، سائیدگی سمت چپ و راست پیشانی هرکدام حارصه ، کبودی داخل لب پایین ولب بالا ، جراحت لب تحتانی حارصه ، لقی دندانهای پیش،1و1 ،خونریزی اتاقک قدامی چشم راست ، شکستگی استخوان بینی وبرای چشمم هنوز سه ماه دیگه طول درمان داده اند . ممنون می شوم بگید چقدر می شود ؟ اگر بیمه نامه تان از مرداد ماه به بعد تمدید شده باشد موارد زیر به شما تعلق می گیرد : 


  • 0.3 درصد دیه کامل معادل 630 هزار تومان 
  • 0.3 درصد دیه کامل معادل 630 هزار تومان 
  • 2 درصد دیه کامل معادل 4 میلیون و 200 هزار تومان 
  • 2 درصد دیه کامل معادل 4 میلیون و 200 هزار تومان 
  • 0.6 درصد دیه کامل معادل 1 میلیون و 260 هزار تومان 
  • 1 درصد دیه کامل معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان 
  • ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می شود 
  • ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می شود 
  • 4 درصد دیه کامل معادل 8 میلیون و 400 هزار تومان 
  • ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می شود . 

6- می خواستم لطف کنید  دیه این 8 مورد چقدروچند درصد  می شود . البته عصب های دست چپ هم کشیده شده وانگشتای دست هم بی حسی وسری دارد که در نوار عصب مشخص شده است .آیا بدلیل شکستگی ترقوه است که  عصبهایی که از زیر واطراف آن رد می شود وآیا درمان با عیب ترقوه است یا درمان بی عیب آن ؟ آیا نقص عضو دست محسوب می شود ؟ البته پزشک قانونی بعد از رویت نوارعصب نوشته است که هنوز صدمات التیام کامل نیافتند وسه ماه بعد برای معاینه مجدد دوم باید مراجعه کنم پزشک قانونی وپیش متخصص مغز واعصاب بروم . می خواستم شما لطف کنید نظرتان را در این باره بفرمائید ممنون می شوم ؟ دکتر معالج هم نظری که داده نوشته عارضه عصبهای کشیده شده دست  وبی حسی وسری آن عوارض دایمی می ماند ؟

  1. 1.5 درصد دیه کامل معادل 3 میلیون و 150 هزار تومان 
  2. ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می شود 
  3. 2.5 درصد دیه کامل معادل 5 میلیون و 250 هزار تومان 
  4. 0.6 درصد دیه کامل معادل 1 میلیون و 260 هزار تومان
  5. اگر به خوبی درمان شود که معمولا اینگونه است 4 درصد دیه کامل دارد معادل 8 میلیون و 400 هزار تومان 
  6. احتمالا 8 درصد دیه کامل معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان 
  7. 1 درصد دیه کامل معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان 
  8. ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می شود 

7- با سلام و احترام و تشکر از اینکه وقتتان را در جهت پاسخگویی به سوالات هموطناتان قرار می دهید. اگر کسی یک دستش در دو جا ( یکی بالای زانو و دیگری زیر )بشکند آیا هر کدام جداگانه دیه دارد؟ حال اگر بعد از عمل جراحی دست حس عصبی خود را از دست دهد دیه چگونه خواهد بو د ؟  اگر روده خونریزی کرده باشد و در چند جای مختلف بخیه داشته باشد دیه چگونه خواهد ؟ ممنون خواهم شد اگر جواب اینجانب را بدهید ؟ البته زانو مربوط به دست نیست . اگر در یک استخوان باشد دیه یک بار حساب می گردد ولی اگر چند استخوان باشد چند بار حساب می گردد . اگر روده از چندین جا خونریزی کرده باشد چند بار حساب می شود . 


8- من جمعه گذشته با یک آقایی سر چهارراه تصادف کردم و به دلیل اینکه من از فرعی به اصلی می رفتم مقصر صد در صد بودم . اما سوال من اینجاست که راننده مقابل که من بهش زده بودم گواهینامه ندارند . آیا بیمه به ایشون تعلق میگیره؟ ، یعنی می توانند از بیمه ماشین من استفاده کنند یا خیر ؟ البته امروز با هم به بیمه رفتیم و پرونده تشکیل دادیم ...آنجا من پیش رییس شعبه رفتم و همین سوال رو پرسیدم و ایشن گفتند در صورت نداشتن گواهینامه بیمه به ایشان تعلق نمی گیرد ! فرقی ام نمی کند مقصر باشند یا نه ؟ اما من فکر کردم بخاطر شلوغ بودن اتاقشان متوجه سوال من نشدند بخاطر همین سوالم رو پیش شما بزرگوار آوردم ؟! قطعا بیمه به ایشان تعلق می گیرد و ربطی به نداشتن گواهینامه ندارد . رئیس شعبه اشتباه گفته اند . 


9-  می خواستم بدانم کسانی که در تامین اجتماعی بیمه هستند و بسیجی فعال هم هستند می توانند به غیر از اداره حق بیمه بسیج را پرداخت کنند واز بیمه بسیج برای سابقه بازنشستگی بهره مند شوند ؟ بسیج بیمه جدائی ندارد . شما تنها می توانید از یک ارگان بازنشسته شوید .

جدیدتر قدیمی تر