با سلام و عرض خسته نباشید من مشکلی داشتم میخواستم با شما مشورت کنم؟ من از لحاظ بیمه تامین اجتماعی پایان مرداد ماه سال جاری در شعبه تامین اجتماعی، 31 سال سابقه بیمه دارم و در حال حاضر در یک شرکت دولتی به صورت کارمند رسمی مشغول به کار هستم. قبل از این شرکت 5/5 سال سابقه بیمه در بخش خصوصی دارم که جمعا" 31 سال می شود و این سابقه را هم به همین شعبه بیمه ، شعبه 18 تهران انتقال داده ام. به دلیل پاره ای از مشکلات جسمی و روحی ادامه کار برایم سخت شده است. میخواستم ببینم می توانم با این دو سابقه روی هم از شرکت دولتی که در حال حاضر در آن مشغول هستم تقاضای بازنشستگی و همچنین از سازمان تامین اجتماعی تقاضای بازنشستگی کنم یا خیر؟ ضمنا از لحاظ سنی 55 سال دارم. خوشحال میشوم به من کمک کنید. البته با شرکت صحبت کردم جواب مثبتی دریافت نکردم گفتم شاید ماده قانونی در این زمینه وجود داشته باشد؟
از شرکت نمی توانید تقاضای بازنشستگی دهید چون باید یا 30 سال سابقه دولتی داشته باشید یا 60 سال سن که هیچ کدام را ندارید . تنها راهی که دارید این است که از شرکت بیرون بیایید (مثلا با مرخصی بدون حقوق) و یک یا دو ماه بیمه اختیاری پرداخت کنید و بعد درخواست بازنشستگی تان را به شعبه تامین اجتماعی بدهید.