تا چند سال افت قیمت به خودرو تعلق می گیرد؟

 1- اینکه در وبلاگتان نوشتید و معمولا شنیده می شود که به خودروهای بالای پنج سال افت قیمت تعلق نمی گیرد آیا ماده قانونی است یا خیر ؟ممنون می شوم توضیح بدهید ؟ امیدوارم چنین چیزی ننوشته باشم . این موضوع اصلا صحت ندارد و اگر ماشین تصادف نداشته باشد حتی با سنی بالای 5 سال نیز افت قیمت تعلق می گیرد البته مبلغ آن کمتر است . 


2- یک سوال داشتم ! بنده با یکی از دوستانم سوار ماشینشون شدیم و بنده پشت فرمان نشستم و متاسفانه تصادف کردیم و خوردیم به یک ماشین دیگر . بعد از تصادف بنده با این بنده خدا رفتم و تمامی وسایل لازم را خریدم ! همه اصلی و ماشین و به صافکاری بردیم ! ماشین فقط چراغش و سپرش و گلگیرش عوض شد ! همین.  و هزینه صافکاری و بقیه هزینه ها را بنده پرداخت کردم . الان این دوستمون بعد از ۲-۳ هفته آمده از بنده ادعای افت قیمت می کند ؟ می گوید افت قیمت ماشینم را باید پرداخت کنی ؟! ماشینش ام وی ام ۱۱۰است ؟ مدل ۹۵ با ۵۰ تا کارکرد ! خواستم ببینم همچین ادعایی قانونیه ؟ و اینکه ایشان می تواند شکایت کند ؟ همچین ادعایی قانونی است ولی نه بر علیه کسی که راننده ایشان را در حضور ایشان  راتنندگی می کرده است ؟ باید به هیات حل اختلاف مراجعه کنند و کروکی داشته باشند ولی می توان بر علیه طرف مقابل شکایت کرد نه راننده کناری ؟ البته عجب دوست جالبی هستند ؟ اگر به هیات حل اختلاف احضار شدید که احتمال 50 50 می شوید بگوئید به درخواست و اصرار ایشان رانندگی کرده اید و هیچ چیز را نپذیرید . این بهترین راه است . 


3- ببخشید سوالی در خصوص بیمه شخص ثالث داشتم . ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید . من راننده مقصر هستم که سر پیچ کنترل ماشین از دست دادم. تاریخ شروع بیمه ۱۸ اسفند ۹۵ بمدت یک سال بود . یک مهره کمرم شکست که پلاتین گذاشتند . دنبالچه لگنم شکست . پاشنه پایم بدجور شد که عمل کردند . می خواستم بدانم بیمه تعلق می‌گیرد به من یا نه ؟ بیمه شخص ثالث آسیا بوده است . بیمه که دیروز گفته بیمه ات قدیمی است و تعلق نمی‌ گیرد ؟ فقط اگر منتهی به نقص عضو شده باشید تعلق می گیرد . متاسفانه تعلق نمی گیرد . باید بیمه تان از مرداد ماه 96 به این طرف تمدید شده باشد . 


4- بیمه عمر برای آینده خوب است . ومن ۷ سال بیمه عمر پرداخت می کنم با ماهی 140 هزار تومان ! خواستم از لحاظ یک مستمری بگیر بشوم با قرارداد ۲۵ ساله ؟ به نظر من بیمه عمر به عنوان بیمه ای مکمل بیمه های پایه خوب است . البته بیمه تامین اجتماعی هم به مرور به سمت سخت تر شدن می رود ولی خوب در بیمه های عمر هر چه پرداخت می کنید تهایتا به خودتان تعلق می گیرد . به نظر من از بیمه ایران انتخاب کنید اگر می خواهید بخرید . 


5- یک آژانس کرایه ماشین تصمیم گرفته رانندگان رو بیمه کند . با من مشورت کرد و من بیمه عمر را به لحاظ مزایایی که برای هردو طرف دارد پیشنهاد کردم والا قصد داشت بیمه تامین اجتماعی کند . حالا که با بیمه عمر موافقت شده، چه راهکاری برای بیمه خدمات درمانی رانندها وجود دارد ؟ قبلا بیمه ایران دفترچه خدمات درمانی یک ساله می داد آیا هنوز این دفترچه وجود دارد ؟ بیمه ایران کارتی می دهد که در مراکر طرف قرارداد قابل استفاده است . به نظر من بهتر است از طریق بیمه سلامت اقدام کنند . 


6- یک سوال در مورد بیمه روستایی از خدمتتان داشتم . کارفرمای معدنی بنده که حق بیمه روستایی دو سال گذشته بنده رو به عنوان یکی از کارکنانش رد نکرده است می تواند پرداختش کند الآن ؟ شغل های معدنی در زمره بیمه های روستایی هم قرار می گیرند ظاهرا !  کارفرمای معدنی باید رد می کرد این بیمه رو به صورت سالانه ولی الآن پرداخت نکرده است. چکار باید کرد؟ ممنون می شوم اگه راهنمایی بفرمایید ؟ بستگی به شرایط بیمه شده دارد و باید دید این پرداخت منتهی به تعهدات کوتاه مدت و یا بلند مدت می شود . قانونا در صورت اثبات منعی ندارد و البته جریمه هم تعلق می گیرد . 


7- حق و حقوق من بعد از تصادف شدید در دوران درمان چه گزینه هایی می باشد؟ غیر از دیه می توانید بابت هزینه های درمان نیز به دادگاه شکایت کنید . البته بعضی قضات همان دیه را کافی می دانند و بعضی نیز رای می دهند که این هزینه پرداخت گردد . ضمنا هزینه های درمانی تان با تعرفه دولتی تا 2 ماه بر عهده دولت است . 


8- در یک تصادف یه ماشین خلاف میاد می زنه به یک موتوری که موتوری یک شیشه کوچک جلوی خودش روی باک موتور گذاشته بود .  با این تصادف شیشه سر راننده موتور اندازه 7 سانت عمقی می برد . دیه اش چقدر می شود ؟ آیا اصلا بیمه می گیرد یا نه ؟ اگر امکان دارد لطفا توضیحی در این مورد بفرمائید . با تشکر فراوان و آرزوی موفقیت از ته دل برای شما و همکارانتان که زحمت کش من و  امثال من هستید ؟ دیه اش احتمالا 3 درصد دیه کامل است معادل 6 میلیون و 300 هزار تومان اگر تنها یک زخم باشد . بله باید با شکایت به کلانتری و رای پزشکی قانونی به بیمه شخص ثالث ایشان مراجعه نمایید . 


9- بنده یک خواهر دارم که از شوهرش طلاق گرفته وبنا به دلایلی از خانواده طرد شده وفعلا  جایی مشغول به کار هستن وبیمه برایش رد می شود . می خواستم سوالی از شما بپرسم ؟ اگر پدرم  فوت بکنند ایشان هم می توانند از حقوق پدر سهمی       ببرند .  اگر بتوانند سهمی ببرند می شود کاری کرد که تمام حقوق فقط به مادرم برسه ؟ بله می توانند سهمی ببرند و حقوق بین طرفین با نسبت های نزدیک تقسیم می گردد . تنها راه این است که شاغل نباشند و یا ازدواج کنند . اگر پرداخت حق بیمه و شاغل بودنشان را قطع کنند می توانند از مستمری بهره مند شوند . کاری نمی توانید بکنید مگر اینکه شاغل بودنشان را برای شعبه بیمه ثابت کنید .

جدیدتر قدیمی تر