دیه پارگی تاندون اکستنسور و فلکسور

 1- من دستم دو تا شکستگی دارد ،  دو تا هشت درصد حساب می شود؟ بله . طبق نظریه هیات عمومی دیوان عدالت اداری حتی اگر بر روی یک استخوان دو شکستگی اتفاق بیفتد دو بار دیه محاسبه خواهد شد . 


2- مادرمن تصادف کرده است . داخل ماشین بود ماشین چپ می کند . راننده مقصر شناخته شده است . راننده گفته هرچی برای شما بیمه حساب کنه ؟ از هر 100 میلیون دومیلیون و پانصد به حساب خزانه باید واریز بشود ؟ می خواستم بدانم این حقیقت دارد یا  می خواهد از ما این هزینه را بگیرد ؟ اگر به علت تخلف حادثه ساز تصادف کرده باشد راننده مقصر باید درصدی را به عنوان فرانشیز بپردازد که البته کمتر از این مقدار است و بر عهده راننده مقصر حادثه است . 


3- من در حادثه ای که در حال موتر سواری بودم با سواری پیکانی تصادف کردم و مقصر نیز سواری پیکان اعلام شد و من مچ دست راستم ترک خوردگی جزئی برداشت وهمچنین دو خراش جزئی یکی در صورتم (سمت چپ چانه) و دیگری در زانویم به وجود آمد . می خواستم بدانم قیمت دیه من چقدر خواهد شد ؟ همچنین من نه بیمه داشتم و نه گواهینامه و سنم نیز هجده سال می باشد ؟ به نظر من 5.5 درصد دیه به شما تعلق می گیرد . حدود 11 میلیون تومان .ربطی به بیمه نامه و گواهینامه و سن نیز ندارد . 


4- ببخشيد ديه پارگي تاندون اكستنسور و فلكسور آرنج دست چپ چقدر ارش دارد ؟ و در نامه دكتر پزشكي قانوني نوشته محدوديت حركت دامنه متوسط ؟ آيا اين محدوديت حركت داراي ارش و ديه هست ؟ و چقدره ؟  دیه پارگی تاندون معمولا 4 درصد است . محدودیت حرکتی ارش دارد و باید توسط پزشکی قانونی بعد از طی دوره درمان مشخص گردد . 


5- بنده برج 4 امسال دچار حادثه کاری شده ام و با عمل 2 دست و کمر که یک ماه پیش انجام شد تا 27 اسفند پزشکی قانونی به بنده طول درمان داده است. خواست بدانم استراحت پزشکی من بخاطر عمل اخیر کمرم تا 7 فروردین است. حالا من می توانم 7 فروردین به پزشکی قانونی مراجعه کنم ؟ و اینکه آیا دیه من بر اساس سال جدید محاسبه خواهد شد ؟ بهتر است بعد از تعطیلات عید مراجعه کنید . بله دیه تان براساس سال جدید محاسبه می شود . 


6- خسته نباشی ! من تصادت کردم . گفتم ببینم برای این مشکلات شما می دانی چقدر دیه به من تعلق می گیرد ؟ سر مچ دست چپ وابروهایمم پاره شده و رویش ده تا بخیه و زیرش دوازده تا بخیه خورده ؟ باید عمق زخم ها و تعداد زخم ها را بگوئید . تعداد بخیه اهمیتی ندارد . 


7- ببخشید دیه هر بخیه در ناحیه سر چقدر است ؟ بخیه دیه ندارد . اما جراحت بسته به عمق آن بین 1 تا 3 درصد دیه دارد . هر درصد دیه کامل نیز معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان دیه دارد . 


8- قبل از هر چيز از اطلاعات بسيار مفيد شما سپاسگزارم . بنده يک سوال دارم كه چون به قوانين آشنا نيستم عاميانه مي پرسم. تفاوت حق بيمه كامل ٣٠ روزه با كاركرد كامل (روزي ٨ ساعت) و حق بيمه كامل ٣٠ روزه با كاركرد كمتر از ٨ ساعت چيست ؟ شركت من براي بنده به گفته مسوول بيمه ٣٠ روز كامل بيمه پرداخت مي كند ولي بعضي روزها در ليست بيمه فقط ١ يا ٢ ساعت كاركرد درج مي شود ؟ آيا اين مورد مي تواند در بازنشستگي من تاثير داشته باشد ؟ من تنها شغلي كه دارم همين شركت است ولي بدليل مشكلات خانوادگي دو روز از منزل كار مي كنم . قرارداد من مثل ساير كاركنان است ولي اداري شركت مي گویند چون كامل ساعت نمي زنم  سه روز در هفته رو پخش مي كنند ؟ سابقه بیمه براساس روز محاسبه می شود و ساعتی نیست . البته کارکرد ساعتی ممکن است مبلغ حق بیمه را کمتر کند که نهایتا باعث کاهش مستمری می شود . 


9- سلام خسته نباشید ! با عرض پوزش بابت مزاحمت در رابطه با شکایت از کارفرما سوالی بپرسم. در شرکتی با بیمه و قرارداد مشغول به کار بودم که ۳ ماه زودتر از موعد قرارداد با اعلام قبلی و طبق بند قرارداد بنده را تعدیل کردند. حالا برای گرفتن ۳، ۴ ماه حقوق معوقه و پاداش و سنوات اقدامی انجام نمی دهند با وجود اینکه در قرارداد قید شده که تسویه نقدی ضروری است. با توجه به این موارد می توانم بپرسم مدارکی که برای اقدامات قانونی نیاز دارم چی هست ؟ البته منظورم برای اینه که بتونم ماجرا رو همینطور که هست اثبات کنم . پیشاپیش از پاسخگوییتون بسیار سپاسگذارم ؟ گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حقوق ، فیش حقوق ، گواهی حضور و غیاب و نهایتا درخواست کارشناسی با تقبل هزینه .

جدیدتر قدیمی تر