آیا رانندگی لیفتراک جزء مشاغل سخت است ؟

 1- من دو سال در یک شرکت پخش ، راننده لیفتراک هستم ودر لیست بیمه راننده رد می شود ولی در قرارداد وفیش حقوق راننده لیفتراک هستم . جزء مشاغل سخت حساب میشود یا نه ؟ تشخیص مشاغل سخت با هیات تفکیک مشاغل سخت اداره کار است . اما اگر این هیات موضوع را تائید کند ولی حق بیمه تان به صورت عادی ریخته شود و عنوان شغلی راننده خالی ذکر گردد تامین اجتماعی موافقت نمی کند . 


2- پدر من ۳۳ سال و ۸ ماه سابقه دارد و باید ۱۶ ماه دیگر بیمه پرداخت کند . الان بازخرید شده و می خواهد خودش بیمه پرداخت کند . ما چه جوری می توانیم بیمه پرداخت کنیم که با همان حقوقی که می گرفته است بازنشست بشود ؟ البته همین الان هم می تواند بازنشسته شود با این حال اگر می خواهید با 35 سال پرداحت حق بیمه بازنشست شود بهتر است درخواست بیمه اختیاری با حداکثر مبلغ پرداختی بکنید . این حق را دارید که متناسب با حداکثر حق بیمه اجباری که قبل از این پرداخت می کرده اید حق بیمه خود را انتخاب نمائید . 


3- سلام آقای ... ! وقت شما بخیر ! پدر من 63 سالشون هست و الان می خواهند از طریق کارگران ساختمانی بیمه بشوند ، گفتند حداقل 10 سال باید بیمه بریزند تا بعدش به ایشان بازنشستگی تعلق بگیرد و الان هم دفترچه سلامت ایرانیان برای درمان دارند  ! به نظر شما ارزش دارد که الان با داشتن 63 سال سن اقدام کنند برای بیمه ؟ به نظر من ارزش دارد . اگر در این فاصله اتفاقی برایشان بیفتد به همسرشان مستمری تعلق می گیرد . 


4- یکی از اقوام بنده ۱۵سال سابقه بیمه داشته است . چندی پیش متاسفانه خودکشی می‌ کنند ! ایشان قبل از بیمه شدن سابقه بستری در بیمارستان اعصاب و روان را داشته است !  آیا به همسر و پسر ده ساله ایشان مستمری کامل تعلق می گیرد ؟ بله به همسر و فرزند ایشان مستمری تعلق می گیرد . متناسب با 15 سال سابقه و البته از حداقل حقوق بیشتر !


5- بنده یکسال قبل یک مغازه تعمیرات تجهیزات پزشکی زدم و داداشم رو بعنوان کارگر بیمه کردم ولی هیچ وجهی رو به اداره تامین اجتماعی واریز نکردم . و به محض اینکه داداشم را بیمه کردم  مشکلی برایش پیش آمد و رفت و منم کارگاه رو جمع کردم . بعد از شش ماه یک پیام برایم آمد که ۲/۷۰۰/۰۰۰ تومان حق بیمه و جریمه که باید پرداخت کنم . رفتم تامین اجتماعی و پرسیدم ! گفتند که باید حتما پرداخت کنی وگرنه از حساب های بانکیت برداشت می کنیم . خواستم ببینم اگر من چیزی واریز نکنم آنها حق این را دارند که از حسابم برداشت کنند !؟ درضمن داداشم که کارگرم بوده از من هیچ شکایتی نداشته است . آنها فقط می گویند چون بیمه کردی و نیامدی دنبالش باید این مبلغ را واریز کنی ؟ ممنون می شوم راهنمایی کنید ؟  به نظر من به هیات بدوی تشخیص مطالبات سازمان که در همان شعبه است اعتراض کنید . اگر حکم به اجرائیات برسد و برایتان اجرائیه صادر شود تمام اموال شما در معرض توقیف قرار می گیرد منجمله مقادیری که در حساب بانکی تان دارید . 


6- من مقاله تان را درباره بیمه قالیبافی خواندم . فرمودید اولش اگر آن شخص خانم باشه بهش می گویم برود بیمه قالیبافی ولی در ادامه فرمودید حداقل سن 50 سال ! پس یعنی یک خانم جوان خانه دار مثل من که حداکثر 27 سال سن دارد نمی تواند برای بیمه قالیباقی اقدام کند. شما دراین صورت چه بیمه ای رو پیشنهاد می دهید؟ من دفترچه بیمه و بازنشستگی بعداز فوت و این موارد رو نمی خواهم چون همسرم  از این نظر کامل بیمه شان ! من فقط بیمه ای می خواهم که مستمری داشته باشد  !    با  باکمترین حق پرداخت الان که قالیبافیم شاملم نمی شود چیکار کنم پس؟ همان بیمه قالیبافی برایتان بهترین گزینه است . گفتم برای بازنشستگی به 50 سال سن حداقل نیاز دارید نگفتم 50 سال سن باید داشته باشید تا بیمه شوید . اگر نتوانستید بیمه قالیبافی شوید بیمه حرف و مشاغل آزاد با نرخ 12 درصد بشوید . 


7- می خواستم ببینم حق بیمه یک کارگر ساختمان در یک کارخانه چگونه محاسبه می شود ؟ اگر منظورتان بیمه کارگران ساختمانی است مبالغ ثابتی دارد ولی اگر منظورتان حق بیمه به صورت اجباری است 30 درصد حقوق و مزایایتان به عنوان حق بیمه در نظر گرفته می شود . 


8- سلام وقت بخیر ! سوالی درمورد بیمه داشتم ؟! عرض کنم خدمت شما پدر بنده یک خانه خریده که این خانه در حیاط مغازه نانوایی دارد . ازکسی که خریده ایم پسر آن فروشنده  به شغل  نانوایی مشغول و کارفرما نیز بودند وافرادی راکه درآنجا کارمی کردند بیمه می نمودند . اما بعد از ترک کار متاسفانه برگ ترک کار تامین اجتماعی راپر نکرده وتحویل اداره مربوطه نمی دادند واکنون بعد از هفت سال که خانه راخریده ایم ازطرف بیمه برگه ای برای ما آمده ومی گویند ماصاحب فعلی نانوایی رامی شناسیم وباید جریمه راشما پرداخت کنید ! درضمن فروشنده که پدر کارفرما هستند فوت کرده وخود کارفرما در زندان می باشند  . لطفا راهنمایی فرمایید ؟ ببخشید البته چند ماهی هست که جریمه ده میلیون تومانی را اقساطی کرده ایم وبه حساب تامین اجتماعی واریز می کنیم ؟ شما باید در هنگام خرید خانه می دانستید که باید برگه تسویه از تامین اجتماعی را مطالبه کنید . بهتر بود به هیات بدوی یا تجدید نظر مطالبات تامین اجتماعی شکایت می کردید تا میزان حق بیمه و یا حداقل جریمه های مربوطه را کاهش می دادید . تنها راهی که دارید این است که بر علیه کارفرما در دادگاه شکایت کرده و تقاضای پرداخت مبالغ مذکور را بنمائید . تامین اجتماعی فقط کارفرمای فعلی را می شناسد . ضمنا بر علیه دفتر اسناد رسمی هم می توانید شکایت کنید چون ایشان هم موظف بوده است این مورد را چک نماید . 


9- 5 نفر از کارکنان ما به جای افزایش 14.5% سال 96  نسبت به حقوق سال   قبل اشتباها 12 % افزایش برایشان در لیست بیمه نوشته شده است ؟! می خواستم بدانم مابه التفاوت محاسبه شده  که بعدا توسط سازمان محاسبه می شود به چه صورت خواهد بود وجریمه ان با چند درصد محاسبه می شود ؟ اگر لیست بیمه تان متناسب با افزایش حقوق تان افزایش نیافته باشد معمولا سازمان جریمه در نظر نمی گیرد . بهتر است در ماه های بعد این موضوع را اعمال کنید . ضمنا اگر نظر سازمان بر حقوق و مزایایی غیر از آنی که در لیست بیمه رد شده است باشد ، معمولا جریمه 2 درصدی ماهیانه بابت مابه التفاوت حقوق و دستمزد مشمول کسر بیمه در نظر گرفته می شود . 

جدیدتر قدیمی تر