درخواست استراحت پزشکی و ازکارافتادگی به علت بیماری مادرزای

 1- می خواستم ببینم آرماتور بندی و قالب بندی جزء مشاغل سخت است ؟ ممنون می شوم اگر جواب بدهید ؟ باید توسط هیات تفکیک مشاغل سخت و زیان آور اداره کار شرایط بررسی شود . البته معمولا آرماتور بندی و قالب بندی جزء مشاغل سخت محسوب می گردد . 


2- با سلام. پدر من 13 سال سابقه پرداخت بیمه قالیبافان داشت که در فروردین 96 به سن 60 سال رسید. فروردین ماه 6 میلیون تومان گرفتند ولی با 10 سال سابقه و با حکم 340 هزارتومنی بازنشست کردند. آیا این قانونی است؟ نباید 20 ساله می شد؟ ممنون از لطف شما ؟ با 13 سال سابقه بازنشست کرده اند . اگر با 20 سال بازنشست می کردند حداقل حقوق قانون کار را می گرفت . بله قانونی است . 


3- اگر کارفرما حدود یک سال در لیست بیمه عنوان شغل را اشتباه درج کند آیا می تواند بعدا آن را تغییر دهد؟ نه . بعد از 6 ماه قطعی می شود . برای زمان های کمتر نیز اگر منتهی به تعهدات شود چنین چیزی امکانپذیر نیست . 


4- می خواستم بدانم چطور می شود خدمت سربازی  را جزء سابقه بیمه کار حساب کرد ؟ اگر قبل از مرداد ماه 1385 خدمت تان تمام شده باشد و قبل و بعد از خدمت هم بیمه پرداز بوده باشید به صورت مجانی جزء سابقه بیمه تان حساب می گردد و کافی است به شعبه بیمه درخواست دهید . در بقیه موارد در صورت گذراندن خدمت سربازی ، حق بیمه آن با توجه به میزان حق بیمه 2 سال اخیرتان محاسبه و پس از پرداخت آن به صورت نقد و یا قسطی برایتان به عنوان سابقه بیمه محاسبه می گردد .  


5- یک نمونه لایحه دفاعیه بیمه برای اعتراض به بدهی حاصل از حسابرسی دارم. می خواهم نحوه کلاسه بندی و رفرنس موضوعات رو بدانم ؟ سوالتان کمی کلی است . وقتی می خواهید به هیات های بدوی و تجدید نظر تشخیص مطالبات سازمان شکایت کنید فرمی به شما داده می شود که یکی از گزینه ها را انتخاب می کنید و با توجه به ان گزینه توضیح داده و مدارک تان را ضمیمه می کنید و سپس در جلسه برای دفاع شفاهی از خود شرکت می کنید .


6- باسلام خدمت شما. بنده مدت 7ماه در یک مغازه آش وحلیم صبحها سرکار بوده ام و بعداز ظهرها با ماشین برای همان کارفرما برای مغازه خرید انجام می دادم وبعد از این مدت کارفرما عذر بنده را خواست . ولی توی این مدت حق وحقوق بنده وبیمه پرداخت شده است . حال با این اوصاف می توانم ازبیمه بیکاری استفاده نمایم ؟ برای دریافت بیمه بیکاری چه مدت باید در یک مغازه کار کرد که از بیمه بیکاری برخوردار بشویم ؟ باسابقه کلی که جمعا 8 سال می شود ؟ لطفا راهنمایی فرمایید ؟ بله می توانید از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنید . اگر مجرد باشید 12 ماه مقرری به شما تعلق می گیرد و اگر متاهل باشید به شما 18 ماه تعلق می گیرد . 


7- دکتر بابت بیماریم دو ماه استراحت پزشکی به من داد.  حالا که رفتم تامین اجتماعی می گویند بیماریت مادرزادی بوده و چیزی بهت تعلق نمی گیرد . در صورتی که یه کلاف رگ در مغزم بوده که کنارش یک رگ پاره شده و باعث خونریزی در مغزم شده است. دکتر با جراحی ، لخته خونی رو از داخل سرم بر داشته است. حالا  اون کلاف رگ (که بیماری مادرزادی بوده ) به برداشتن لخته ربط دارد؟ و آیا دریافت حقوق استراحت پزشکی واقعا تعلق نمی گیرد ؟ چون کارمندهای تامین اجتماعی با شک و تردید می گویند که تعلق نمی گیرد. نظر شما چیه؟ نه اشتباه کرده اند . احتمالا با درخواست ازکارافتادگی اشتباه گرفته اند . باید شما را به شورای پزشکی معرفی کنند و با تائید شورای به شما تعلق می گیرد . 2 ماه معمولا نباید مشکل ساز شود . البته در همان شعبه اگر با مسئول فنی شعبه صحبت کنید احتمالا به نتیجه می رسید .  


8- اگر کارگر طی اقرارنامه  صریح ازحق بیمه خود صرف نظر کند ویا با دریافت مبلغی آنرا با کار فرما صلح کند . آیا دوباره می تواند شکایت کند ؟ صریحا و کتبا از شکایت خود صرف نظر کند ؟ بله می تواند شکایت کند . این موضوع صرفا بین کارگر و کارفرما نیست . تامین اجتماعی هم یکی از طرفین است . هر وقت شکایت کند به نتیجه می رسد چون ماده 148 قانون کار است و قابل صلح کردن نیست . 


9- من ودختر 17 ساله ام مدت 15 سال است به علت فوت همسر اولم مستمری بگیر تامین اجتماعی هستیم . بعد از دو سال ازدواج موقت کردم به خاطر مستمری و الان یک پسر دوازده ساله هم دارم . حدود ده سال پیش شناسنامم رو دادم ثبت چون خیس شده بود شناسنامه جدید گرفتم . نمی دانم چی شده بود که اسم پسرم رو داخلش دیگه نبود . من هم برای اینکه فکر می کردم بیمه بهم گیر می دهد دنبالش نرفتم وفقط اسم دخترم داخلش هست . بنده شاغلم و می خواهم پسرم رو بیمه خودم کنم ! آیا اگر بروم دنبال کارهای شناسنامه واسم پسرم رو وارد کنم با تامین اجتماعی به خاطر حقوق به مشکل برمی خورم ؟ وباید چکار کنم؟ سوال دیگه ای هم داشتم آیا با اینکه مستمری می گیریم بیمه بیکاری بهم تعلق میگیره ؟ نه به مشکل بر نمی خورید و چون خودتان زنده هستید تامین اجتماعی مشکلی با این موضوع ندارد . بله مقرری بیمه بیکاری نیز به شما تعلق می گیرد . 

جدیدتر قدیمی تر