افزایش حقوق بیمه بیکاری

 1- بیمه روستایی چه مدارکی می خواهد و اینکه من که الان 25 سالمه بخواهم پرداخت کنم کی بازنشست می شوم  وحقوقش به چه صورت است ؟ مدارکی دال بر روستائی بودن و یا عشایر بودن و یا کار در محیط های روستائی به صورت تمام وقت . شما باید 30 سال پرداخت کنید در بهترین حالت ولی با 20 سال سابقه هم می توان بازنشسته شد با قوانین فعلی !


2- من یک خودرو ساندرو استپ وی دارم که دیروز یک ماشین دویست وشش صندوقدار که خلاص شده بود باماشین من که پارک بود تصادف کرد وماشین من از ناحیه گلگیر و درب سمت شاگرد آسیب دیده است . می خواستم ببینم به نظرشما باتوجه به اینکه خودرو من صفربوده و فقط  چند تا کارکرده افت قیمتش چقدر است؟ 8 درصد قیمت خودروی نو افت قیمتش می شود اگر از سمت جلو بوده باشد .  


3- با سلام ! بنده راکب موتورسیکلت بودم و با خودرویی برخورد کردم که خودرو مقصر شناخته شده است . دراثر ضربه یکی از مهره هایم شکسته وبا میله وپیچ دومهره فوقانی وتحتانی به هم متصل شده اند . بنده کارم حمل پوشاک با موتور سیکلت می باشد که کیسه هایی بین ۱۵ الی ۷۰ کیلوگرم را باید جابجا کنم وبا این وضعیت بوجود آمده به گفته پزشک دیگر قادر به انجام کار سابقم نمی باشم. ضمنا مدت ۶ سال هم حق بیمه پرداخت نموده ام . باتوجه به شرایط فوق آیا بنده از کار افتاده به حساب می آیم . واگر آری چه باید بکنم ؟ با سپاس از شما دوست عزیز ؟! نه از کارافتاده کلی نمی شوید . احتمال دارد از کارافتاده جزئی شوید و یا غرامت نقص عضو بیماری دریافت کنید . البته به شرطی که حادثه تان ، حادثه ناشی از کار تلقی شود . 


4-  اگر پایه حقوق قانون کار افزایش پیدا کند حقوق من که از بیمه بیکاری حقوق می گیرم هم افزایش پیدا می کند ؟ مقرری بیمه بیکاری براساس میانگین پرداخت 2 سال آخر حق بیمه است . اگر براثر افزایش حقوق سالیانه میزان مقرری کمتر از آن بشود تا آن میزان افزایش می یابد ولی اگر از آن پایین تر نیاید تغییر نمی کند . 


5- برای فردی که بازنشسته شده و در شرکت خصوصی کار می کند باید بیمه رد بشود یا نه ؟ نه اگر بیمه پرداخت شود مستمری اش قطع می گردد . اگر هم از کارگاه بازرسی شود و اشتغالش تائید شود ممکن است مستمری اش قطع گردد . 


6- در یک شرکت طرح طبقه بندی مشاغل اجرا شده است . در این طرح تمامی کارکنان تنزل گروه داشته اند اما حقوق آنها کاهش نداشته است . آیا طبق قانون کار  تخلف صورت نگرفته است ؟ نه تخلفی صورت نگرفته است . طبق قانون بعد از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل نباید مجموع حقوق و مزایا کم شود حتی اگر گروه شغلی تنزل یابد . 


7- الان چهار ماه هست که حکم صادر شده ولی کارفرما اعتراض زده و به گفته مسئول حل اختلاف به دیوان عدالت اداری شکایت کردند و هیچ راهی برای پیگیری یا پرسش در مورد اینکه جواب کی می آید نیست.  خواستم ببینم راهی نداره که بشه این حکم و اجرایی کرد یا از دیوان پیگیری کرد؟ ببینید این حکم قابل اجرا است و شما می توانید با مراجعه به دادگستری حکم بگیرید . تنها در صورتی متوقف می شود که رای دیوان عدالت اداری بر علیه آن صادر گردد و یا قبل از آن رای موقت توقف اجرای حکم گرفته شود . بنابراین می توانید برای اجرای ان اقدام کنید . 


8- من برای دریافت حق بیمه پنج ماهی که کارفرما پرداخت نکرده است طبق یکی از متن های شما که در کانال بود میتوانم مبلغ حق بیمه را نقدی بگیرم یا خیر؟ نه نمی توانید نقدی بگیرید . حق بیمه فقط به حساب سازمان تامین اجتماعی ریخته می شود .


9- من خانمی را جهت خدمتکاری منزل استخدام کردم . ۶ ساعت درروز با حقوق ۷۰۰ هزار تومان ماهانه . می خواستم بدانم بعدها ایشون برای من از نطر بیمه و اداره کار مشکلی پیش نمی آرد. اینم عرض کنم من از همسرم جدا شدم و ۲تا بچه دارم ؟ نه مشکلی پیش نمی آید . مشمول قانون کار نمی شوند . 

جدیدتر قدیمی تر