تاریخ ازکارافتادگی قبل از شروع بیمه پردازی است؟

 1-  من برج ۸ امسال با اتوبوس تصادف کردم . من راننده موتور سیکلت بودم و اتوبوس مقصر شناخته شد چون چراغ قرمز و رد کرد . چشم چپ من بینایش را از دست داده و کور شدم و جمجمه ام هم شکسته ممنون می شوم بگوئید چه مقدار دیه برای نقص عضو من در نظر گرفته می شود با سپاس فراوان ؟ بابت چشم تان 50 درصد دیه کامل در نظر گرفته می شود معادل 105 میلیون تومان به نرخ دیه امسال . دیه آسیب به جمجمه بستگی به عمق آن دارد . اگر هاشمه باشد 10 درصد دیه دارد معادل 21 میلیون تومان . اگر منقله باشد 15 درصد دیه دارد معادل 31 میلیون و 500 هزار تومان . اگر مامومه باشد 1/3 دیه کامل دارد معادل 70 میلیون تومان .


2- با عرض سلام . در تاریخ 1390.4.13 عابر بودم که خودروئی بمن زد . از ناحیه مفصل مچ پای راست دچار 70 درصد محدودیت حرکتی شدم  . به نوشته دکتر امین دولت آرتروز شدید گرفته که گفتند نه چندان دور باید عمل جراحی آرتروز مفصل که تقریبا خشک شده انجام دهم .( پروتزمفصل ) و درشت نی از بالای مچم جوراب را پاره و بیرون زد ونازک نی هم از دو جا شکست که دو طرف پام دوتا میل پلاتین به هم به طول هرکدام 12 سانت با 21 عدد پیچ رولپلاک بهم وصل و فیکس شده است و به گفته پزشک معالج  تا پایان عمر باید باشند .  به گفته امین شکستگی از نوع خورد شدگی می باشد و جراحتی که درشت نی بیرون آمد و گوشت و پوست پاره شده بود شکستگی باز و نوع سه و خونریزی زیاد بوده است . به علاوه کبودیها ، ورمها ، سیاه شدن یک ناخن دست و افتادنش و رویش دوباره و بی حسی انگشت شصت پا و بغلی آن که بهمن 92 با دو تا 8 درصد شکستگی و 5 درصدارش (21) جمعا بدوی رای داد . اعتراض کردم واردیبهشت 93 معرفی تجدید نظر شدم . من را به پزشکی قانونی که آنجا با عکسها وامین ها حدود 50 درصد شد که باز تجدید نظر بهمن 93 همان 21 درصد را تائید کرد و گفت جواب نیامده است و داد إجرای احکام و برج 7 در95 مرا تازه خواستند ،البته قبلش به پزشک قانونی رفتم گفتند جواب اینجاست ،اضافه شدش کسی از ما نخواسته ،و بیمه چکی معادل 31.500 میلیون از بابت 21 درصد و نرخ دیه 93 دادگاه به دادگا ،چون من بیمه نرفتم و رضایت محضری و غیره  ندادم . و إجرا 28 فروردین 96 ریخت به حسابم شرمنده خستتون کردم . طور خدا بگید چکار کنم،وأصلا دیم چقدر می شود!؟پیشاپیش خیلی سپاسگزارم از جنابعالی ! متشکرم ؟ حداقل 40 درصد دیه دارد . شاید باید بقیه موارد را بعد از خاتمه درمان مراجعه کنید تا رای دهند . 


3- سلام ببخشید ! شوهرم سوار موتور بوده با یڪ ماشین تصادف ڪرده است .راننده ماشین مقصر صد در صد شناخته شده. می شود بدانم چقدر دیه با توجه به شڪستگی ها تعلق می گیرد ؟


  1.  شڪستگی استخوان پای راست از دوجا
  2. پارگی و قطع شدن شریانهای ساق پای راست ڪه مورد عمل جراحی قرار گرفته است
  3. بخیه خوردن پای چپ
  4. شڪستگی لگن
  5. در رفتن ڪتف دست راست 
  6. بخیه خوردن دست چپ
  7. شڪستگی بینی
  8. ڪبودی صورت، دستها و پاها ؟
  • اگر استخوان اصلی باشد و به خوبی درمان شود که معمولا اینگونه است 16 درصد دیه تعلق می گیرد که به نرخ دیه سال 1396 معادل 33 میلیون و 600 هزار تومان می شود . 
  • ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می شود . 
  • بخیه دیه ندارد و بستگی به عمق جراحت دارد . معمولا بابت هر زخمی که به بخیه نیاز دارد بین 1 تا 1.5 درصد دیه تعلق می گیرد اگر در سر و صورت نباشد . 
  • بستگی به میزان و مکان شکستگی دارد . معمولا 8 درصد دیه تعلق می گیرد که به نرخ دیه سال 1396 معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان می شود . 
  • ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می شود . 
  • بستگی به عمق جراحت دارد . 
  • معمولا 4 درصد دیه در نظر می گیرند . معادل 8 میلیون و 400 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396 
  • بابت هر کبودی در سر و صورت 0.3 درصد دیه در نظر گرفته می شود معادل 630 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396 . برای هر کبودی دردیگر قسمت های بدن 0.15 درصد دیه تعلق می گیرد معادل 315 هزار تومان . 

4- پسرمن ده سال دارد . حدود ده روز پیش دم مدرسه ماشین بهش زده است .دکتر پزشک قانونی این موارد را برایم نوشته است :

  • خراشیدگی حارصه بازوی چپ
  • کبودی و ساییدگی حارصه بازوی راست
  • کبودی خلف ساق راست
  •  شکستگی قسمت انتهایی درشت نی ساق پا ! می خواستم ببینم چقد دیه برای پسرم بیمه پرداخت می کند .ممنون می شوم جوابمو بدهید ! شرمنده .برای پسرم طول درمان ۳ ماه در نظر گرفتند یعنی تا آخر برج ۲ نودوهفت . آیا تاثیری دارد روی دیه ؟ 
  1. 0.5 درصد دیه کامل معادل 1 میلیون و 50 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  2. 0.65 درصد دیه کامل معادل 1 میلیون و 365 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  3. 8 درصد دیه کامل معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان 
  4. طول درمان تاثیری در میزان دیه ندارد . ضمنا دیه به نرخ روزی که دادگاه حکم می دهد پرداخت می شود . 

5- من مهندس عمران دارم ! ارشد بیکار ! وانتی خریدم با آن کار می کنم که شطرنجیش کردم ! برای بیمه هم دوستی دارم آزمایشگاه عمران دارد ؟ می دهم ایشان بیمه می ریزد که سابقه رد شود ! حدود ۳۲۰ هزار تومان می شود . این سوالو داشتم اگه با وانت بیمه شم بهتر است ؟اصلا فرقی می کند که بیمه از آزمایشگاه عمران رد شود با ۳۲۰ تومن یا بیمه رانندگان رد شه فکر کنم ۱۷۰ اینها بشود ؟ ممنون می شوم من را راهنمایی کنید ! خیلی ممنون ؟ هر کدام مزایای خاص خود را دارد . در بیمه اجباری شما می توانید از مقرری بیمه بیکاری ، استراحت پزشکی ، کمک هزینه ازدواج ، ازکارافتادگی ناشی از کار و ... استفاده کنید و البته هزینه بیشتری در مجموع دارد . البته توجه داشته باشید که اگر با بازرسی مشخص شود که شاغل نیستید تمامی مبالغ حق بیمه از بین رفته و سابقه تان نابود می شود . 


6-  آيا مستمري بگيراني که مشاغل آزاد بوده اند در دوران بازنشستگي هم بايد براي درمان فرانشيز پرداخت کنند ؟ نه . اگر بیش از 10 سال سابقه داشته باشند نه ! 


7- می خواهیم با یک نظافتچی کار کنیم . ولی دقیقا معلوم نیست چند روز در ماه به ایشان کار محول شود ؟! آیا امکان بیمه کردن وجود دارد ؟ تحت چه عنوانی ؟ سنوات و عیدی چطور ؟ می خواهم تا حد امکان حقشون ضایع نشود . ولی آیا ایشان میتوانند بعدا ادعاهائی داشته باشند که مثلا برخی موارد قانونی به ایشان پرداخت نشده باشد ؟ بله می توانید متناسب با کارکدشان بیمه شان کنید . سنوات و عیدی نیز به تناسب با 44 ساعت کار در هفته ! متناسب با 44 ساعت کار در هفته حق و حقوقشان را بدهید مشکلی پیش نمی آید . 


8-   آیا اگر در جلسه اول اداره کار توافق شده باشد که کار فرما طلب کارگر را طی چند قسط پرداخت کند با ارائه تعهد محضری  ، کار گر می تواند منصرف شود و رای  را نپذیرد تا به اجرای احکام برود ؟ اگر توافق شده باشد و تعهد محضری نیز داده شده باشد دیگر نمی تواند مگر اینکه کارفرما در پرداخت اقساط تاخیر داشته باشد . 


9-  بنده بیمار خواص هستم با هفت سال سابقه بیمه. از تاریخ شروع بیماری بیمه نبودم .درکمسیون تامین اجتماعی از کار.افتاده شدم اما چون شروع بیماری بیمه نبودم مستمری بهم تعلق نگرفته است ؟! آیا راهی هست برای دریافت مستمری ؟ نه راهی نیست مگر اینکه از طریق بیماری دیگری ازکارافتاده شوید . 

جدیدتر قدیمی تر