اعتراض به رای کمیسیون تجدید نظر تامین اجتماعی

 1- من 18سالم است . روستا زندگی می کنم . می خواهم خودم را بیمه کنم . می شود راهنمایی کنید ممنون می شوم ؟ بهتر است برای بیمه روستائیان اقدام کنید و در صورت امکان از میان 8 گروه موجود با توجه به وسع مالی بالاترین گروه را انتخاب کنید . 


2- من در حین مرخصی زمان سربازی تصادف شدید کرده و از کار افتاده شدم . می خواستم بدانم چون بیمه بودم حق و حقوقی به من تعلقق می گیرد ؟! ممنون می شوم ارشاد نمایید ؟ اگر در زمان سربازی این اتفاق برای شما افتاده است و مرتبط با وظایف شغلی باشد می توانید با توجه به درصد ازکارافتادگی مستمری بگیر نیروهای مسلح بشوید . اما اگر مرتبط با وظایف سربازی نباشد فقط می توانید هزینه های درمانی را از طریق دفترچه بیمه نیروهای مسلح بپردازید . 


3- بعد از ابلاغ رای هیئت تجدید نظر چند روز زمان داریم تا در دیوان عدالت اداری اعتراض را ثبت کنیم ؟ اگر داخل کشور باشید 3 ماه و اگر خارج از کشور باشید 6 ماه زمان دارید . البته مراجعه به دیوان عدالت اداری باعث عدم اجرای حکم نمی گردد . 


4- سلام عزیز شرمنده بخدا ! سرباز هستم ذهنم بد جور درگیر قضیه ای برایم اتفاق افتاده شدم . حقیقتش به ماشین پارسی زدم ازعقب از جلو خورده به یک ماشینی دیگر . مجبور شدم از بیمه ماشین استفاده کنم از جلو خودش مقصر شد مدل ماشینش 94 قبلا هم تصادف کرده است جلویش ضربه خورد زده به ماشینی . الان بنده خدا شاکیم شده افت قیمت ماشینش را می خواهد .بهش می رسد یا نه ؟ ماشینش جفت گلگیر عقب جفت ستون عقب جفت سپر شاسی ها عقب کج شدند جلو کاپوت چراغ ها سینی فن ؟ بله متاسفانه به ایشان تعلق می گیرد حتی اگر قبلا تصادف کرده باشند . قسمت هایی که تصادف داشته است دیگر تعلق نمی گیرد ولی قسمت هایی که تصادف نداشته است تعلق می گیرد . 


5- یکی از اقوام ما که خانم ۳۵ساله ای هست و خانه دار ماهیانه حق بیمه به تامین اجتماعی پرداخت می کند تا در آینده از مزایا بهره مند بشود و هم اینک از مزایای درمانی ! ۲ فرزند پسر زیر ۱۵ سال هم دارند . شوهرش هم هیچ بیمه ای ندارد فقط بیمه سلامت و پیمانکار ساختمان ساز هست . اما خوب اوضاع مالی شان متوسط روبه بالا هست . پیشنهاد شما که تجربه فراوانی در بیمه دارید به ایشون چیست . آیا بهتر نیست همین مبلغ رو در بیمه عمر سپرده کنه ! تامین اجتماعی که معلوم نیست سرنوشتش چی می شود . باتوجه به اینکه جمعیت ایران داره به سمت پیری می رود و نرخ موالید کم هست . راستی سابقه بیمه پردازیش فکر کنم زیر ۵ سال باشه ؟ تامین اجتماعی اینقدر هم بد نشده است ! خودش بیمه عمر داشت بهتر بود اما اگر همسرش بیمه بود بهتر بود بیمه تامین اجتماعی می شد تا در صورت فوت مستمری به همسرش تعلق بگیرد . الان هم بد نیست  ، چون از تامین اجتماعی بیرون بیاید سابقه اش از بین می رود و قابل استرداد نیست !


6- سلام خوبی خسته نباشی  ! آیا مقصر خسارت ماشین تصادفی که خسارت بیمه گرفت بعد می آید طرف میگه من بیشتر می خواهم آنها هم یک برگه از بیمه نامه کندند . بعد از واریز پول طرف می آید از من پول اضافی می خواهد ؟! من چکاری می توانم انجام بدهم ؟ ماشین طرف مدل ۸۸ قیمتش کرد ۱۵ میلیون تومان . چکار کنم اون طرف می گوید من ماشین نمی خرم ؟ من مقصر هستم . طرف می گوید باید ماشین من را بخرید من پول می خواهم . بدون کارشناسی این قیمت را می گوید ؟ شما کاری انجام ندهید . البته ایشان می توانند تقاضای افت قیمت نیز بدهند . با این حال الان حقی ندارند چنین درخواستی به صورت شخصی به شما بدهند . مدارک تان را حتما از ایشان تحویل بگیرید . 


7- به ماشین من از عقب زدند و شاسی کمی جمع شده به نحوی که درب صندوق عقب بسته نمی شود و صافکار 600 برای شاسی کشی می خواهد . سپر هم شکسته . در مجموع حدود یک میلیون تومان هزینه تعمیر می شود . می شود بی زحمت بفرمائید افت قیمت خودروی ما چقدر می شود . ماشین سمند مدل 94 هست ؟ حدود 8 درصد قیمت مدل ماشین 94 . فکر می کنم حدود 2 میلیون تومان بشود نهایتا . 


8- ببخشید دیه شکستگی انگشت دست و از کار افتادگی مفصل چقدر می شود ؟ شما قبول وکالت می کنید؟ هزینه ش چقدر می شود؟ دیه شکستگی انگشت دست 16 هزارم دیه کامل می شود معادل 3 میلیون و 360 هزار تومان . ارش از کارافتادگی مفصل معمولا 5 درصد حساب می شود ولی با معاینه پزشکی قانونی مشخص می شود . نه من قبول وکالت نمی کنم . این موارد اصلا نیاز به وکیل ندارد !


9- دیه شکستگی دنده 11 سمت راست قفسه سینه چقدر هست ؟ 1 درصد دیه کامل دارد . معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396

جدیدتر قدیمی تر