دیه پارگی دیسک کمر

 1- ببخشید می خواستم بدانم دیه ترک مچ دست و سر شانه چقدر است ؟ بستگی به این دارد که کدام استخوان ها درگیر باشد . اگر استخوان اصلی باشد هر کدام 8 درصد دیه دارد که به نرخ دیه سال 1396 معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان می شود .   


2- ببخشید امسال دیه کبودی صورت وشانه ها و پایین تنه بدلیل تصادف چقدر است ؟ ممنون می شوم جواب بدهید ؟ در سال 1396 هر کبودی در سر و صورت 0.3 درصد دیه کامل معادل 630 هزار تومان و هر کبودی در بدن 0.15 درصد دیه کامل معادل 315 هزار تومان می باشد.


3- پارگی دیسک کمر چند درصد دیه دارد ؟  ارش دارد معمولا ! البته ما چیزی به نام پارگی دیسک کمر نداریم ! پارگی مهره های کمری 10 درصد دیه دارد معادل 21 میلیون تومان !


4- دیه صدمه در ماه حرام افزایش دارد یا نه ؟  نه زیاد نمی شود . فقط دیه فوت زیاد می شود .


5- من همیشه باعث زحمت شماهستم و آخرین سوالم ! شوهر بنده درتصادف که واژگونی خودرو در کروکی است مقصر شناخته شده وحال  بیمه مدعی است به راننده دیه تعلق نمی گیرد و اینکه مانه به کسی زدیم ونه خسارتی به شخص دیگر زدیم  . ترکیدگی لاستیک واژگونی زدن وهمسربنده با نامه پزشک قانونی حدودهفت میلیون تومان دیه دارد و تصادف ما برج سه امسال بوده که یکی ازسرنشینان فوت کرده است  حالا راهنماییم کنید بای دچکارکنیم همسرهم دیه اش را از بیمه بگیرد ؟ قانون از اردیبهشت پارسال تصویب شده است که دیه به راننده مقصر نیز تعلق بگیرد . اما شرکت های بیمه این قانون را از مرداد ماه امسال اجرا می کنند . یعنی بیمه نامه هایی که از مرداد به این طرف تمدید شده باشد و حادثه نیز از مرداد به این طرف باشد . اگر قبل از آن باشد فقط باید نقص عضو اتفاق افتاده باشد . بعضی افراد در این زمینه شکایت کرده اند که یکسری به نتیجه رسیده اند و یکسری به نتیجه نرسیده اند . 


6- من با موتور تصادف کردم . مقصر طرف اعلام شده پس از بررسی افسر . من هم با آمبولانس بردند بیمارستان . مچ دست چپم ترک خورده و پایم خراش دارد . روی زانو و قسمتی هم کبودی رو و زیر شکم . می خواستم ببینم این مبلغ خیلی کمه یا می توانید دقیق تر کمکم کنید . چون گفتند ارزش نداره پیگیر شوم ؟ بابت مچ دست معمولا 8 درصد دیه در نظر گرفته می شود اگر استخوان اصلی باشد . بابت خراش بستگی به عمق دارد بین 0.5 تا 1 درصد دیه دارد . بابت کبودی بدن 0.15 درصد و بابت کبودی سر و صورت 0.3 درصد دیه دارد . هر درصد دیه نیز 2 میلیون و 100 هزار تومان می شود.   


7- اگر شخصی با خودرو شخصی چپ کرده باشه و خودش هم مقصر شناخته شود طبق قانون جدید که به راننده مقصر هم دیه پرداخت میشود و اگر شخص  جراحات شدیدی دیده باشد به نظر شما برای دریافت مبلغ بیشتر دیه از کانال دادگاه پیگیری کند بهتره یا اینکه هنون روال بیمه را جهت دریافت دیه پیگیر بشود ؟ممنونم که جواب می دهید ؟ بعضی بیمه ها خودشان دیه را محاسبه می کنند بعصی رای دادگاه را می خواهند . اگر امکان دارد حتما از طریق دادگاه و پزشکی قانونی اقدام کنید چون معمولا دیه بیشتری تعلق می گیرد . 


8- اگرکسی تصادف کند و طرفش صددرصد مقصر حادثه شناخته شود ولی راننده مقصر به دادگاه تجدیدنظر اعتراض کند ! آیا مصدوم می تواند از دادگاه بدوی تقاضا کند چند درصد از دیه اش راپرداخت کنند . درضمن ماشین شخص مقصربیمه شخص ثالث نمی باشد .می تواند تقاضا کند که ازصندوق تامین خسارتهای بدنی درصدی از دیه را تا رای دادگاه تجدیدنظر پرداخت نمایند ؟ بله می تواند و تا حدود 50 درصد را می توان درخواست داد . اگر طرف بیمه نامه نداشته باشد می توان از طریق صندوق تامین خسارت های بدنی اقدام نمود البته به شرطی که وثیقه های لازم از مقصر برای بازپرداخت پول گرفته شود و این کار نیاز به رای قطعی یعنی تجدید نظر دارد . 


9- استاد محترم اعلام نتیجه معاینه پزشکی قانونی به شرح زیر  است . می شود لطف کنید مقدار دیه متعلقه را مشخص نمایید: 


  1.  دو درصد بابت خونریزی داخل مفصلی با پیچ خوردگی رباطی و تورم زانوی راست
  2. کبودی در قسمت داخلی زانوی پای راست
  3. دو مورد جراحت (هر یک دامیه) در قسمت قدامی زانوی راست
  4. خراشیدگی (حارصه) در سمت راست صورت
  5. خراشیدگی (حارصه) در قسمت قدامی ساق پای راست
  6. سائیدگی (حارصه) و کبودی در ناحیه بازوی دست چپ
  7. دو مورد سائیدگی (حارصه) در قسمت قدامی زانو و ساق پای چپ 
  8. سیاه شدگی در قسمت تحتانی بازوی دست چپ ؟
  •  4 میلیون و 200 هزار تومان 
  • 315 هزار تومان 
  • 4 میلیون و 200 هزار تومان 
  • 2 میلیون و 100 هزار تومان 
  • 1 میلیون و 50 هزار تومان 
  • 1 میلیون و 365 هزار تومان 
  • 2 میلیون و 100 هزار تومان 
  • 630 هزار تومان 
جدیدتر قدیمی تر