دیه شکستگی استخوان نازک نی

 1- من سر کار دستم رفته تو آبمیوه گیری صنعتی ! ۳ تا از انگشتام آسیب دیده و یکیش بیشتر ! از آن دو تای دیگر آسیب دیده . الان هنوز درمانم تمام نشده است . می توانم از صاحب کارم دیه بگیرم ؟ می توانید بر علیه ایشان به دادگاه شکایت کنید . البته باید به اداره کار مراجعه کرده و تقاضای بررسی بازرس اداره کار را بدهید . بازرس معمولا درصد می زند و کارفرما به میزان درصدی که مقصر است باید دیه پرداخت کند . 


2- من ۳‌ ماه پیش تصادف کردم که چند جا از بدنم کبود شده است و آثارش هنوز هم مانده است ! آیا تاثیری در میزان دیه دارد ک به پزشک قانونی بگویم ؟ واینکه در پشت دست چپم که بخیه خورده بود جزء زیبایی حساب می شود یا نه ؟ بله بابت هر کبودی در سر و صورت 0.3 درصد دیه معادل 630 هزار تومان تعلق می گیرد . در دیگر قسمت های بدن 0.15 درصد دیه معادل 315 هزار تومان تعلق می گیرد . اگر اثر آن بماند ارش دارد تا حد 1 درصد دیه کامل ! 


3- من کارگر ساختمانی هستم که ۴ ماه پیش بر اثر شکسته شدن تخته زیر پایه از ۷ متر ارتفاء افتادم که منجر به شکسته شدن ران پایم و در رفتگی شانه و مو خوردگی بازویم شد ! می شود درصد دیه من را بگوئید ! ممنون می شوم ؟ بابت شکستگی ران پا 8 درصد دیه تعلق می گیرد معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان . بابت در رفتگی شانه و مو خوردگی ارش دارد که حدس می زنم 5 درصد باشد . 


4- سلام می شود لطف کنید بگوئید برای این تشخیص حدودا چقدر دیه محاسبه می شود ؟

  1. 3.5 درصد دیه کامل معادل 7 میلیون و 350 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  2. 1.75 درصد دیه کامل معادل 3 میلیون و 675 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  3. ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می شود . بابت سائیدگی 1/3000 دیه کامل معادل 70 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  4. ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می شود . بابت سیاه شدگی 0.3 درصد دیه کامل معادل 630 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  5. 0.3 درصد دیه کامل معادل 630 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  6. 0.6 درصد دیه کامل معادل 1 میلیون و 260 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  7. 1 درصد دیه کامل معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  8. ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می شود .
  9. 1/1500 دیه کامل معادل 140 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396
  10. ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می شود . 
  11. ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می شود . 
  12. 1.2 درصد دیه کامل معادل 2 میلیون و 520 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396 . ارش هم دارد . 
  13. 0.1 درصد دیه کامل معادل 210 هزار تومان به نرخ دیه سال 1396 

5- شخصی 65 ساله 6 ماه پیش تصادف کرده و تعداد 3 عدد از دندانهای نیش و جلویی اش شکسته است ! پزشکی قانونی 2 تا را تایید و برای آن 2 تا هم یک ونیم درصد ارش داده است . با توجه به کهولت سن آیا دندانی که بر اثر اصابت جسم سخت شکسته و فقط ریشه داخل فک مانده است ارش دارد یا دیه مقدر؟ دیه مقدر دارد معادل دیه کامل یک دندان . فکر کنم اشتباه کرده اند . 


6- برادر عزیز من دیروز با یک وکیل مشورت کردم ایشان نظرشان این طور نبود گفت هر دامیه دو درصد می باشد و هر حارصه یک درصد. مثلا بند ۸ و۹ نامه پزشک قانونی خودم که رای دادگاه بند ج بوده وکیل گفتند باید یک سوم از یک عضو حساب شود طبق بند ب ماده ۵۶۹قانون مجازات عمومی . و مثلا بند ۳و۵ نامه پزشک قانونی که هر کدام دامیه میباشد هر دو را با هم دو درصد حساب کرده.است . دیگر بند ۴و ۶ نامه پزشک قانونی که هر کدام حارصه میباشد هردو را یک درصد حساب کرده . قبلا نامه پزشک قانونی را برای شما قبل از اینکه رای بخورد فرستاده بودم که شما بند ۸و۹ که شکستگی و خرد شدگی و کوبیدگی بود را هر کدام را چیزی معادل ۴۰میلیون تخمین زده بودید . الان من بلاتکلیف مانده ام و نمیدانم چکار کنم و به خدا قسم اوضاع مالی مناسبی هم ندارم و مقصر حادثه هم هیچ گونه خرج و مخارج من را تقبل نکرد حتی در حد یک تلفن که سراغ من را بگیرد . انشاالله که همیشه موفق و پایدار باشید و خداوند یار ویاورتان باشد . باز هم طبق گفته های این وکیل از شما یاری می خواهم .  در صورت امکان اگر مقدور است تلفنی با شما تماس داشته باشم ویا حضوری که نمیدانم کجا ساکن هستید خیلی بهتر می شد . من ساکن مبارکه اصفهان هستم . خدا یار و یاورتان . ضمنا وکیل می گفت باید درصد دیه و ارش ان مجزا نوشته شده باشد آیا به نظر شما این حرفشان صحت دارد ؟ نه اشتباه فرموده اند و معلوم است که اطلاعات کافی نداشته اند . حارصه و دامیه در بدن نصف سر و صورت است . بابت خرد شدگی دیه به نسبت عضو محاسبه می شود نه کل بدن و درست محاسبه شده است  !  دیه خردشدگی استخوان در صورتی که درمان شود 4/5 از 1/3 از 1/2 است که می شود 2/15 دیه یا 13.33 ! ارش توسط پزشکی قانونی مشخص می شود و دادگاه درصد آن را همراه درصد دیه در حکم می آورد . 


7- سلام استاد خدا قوت ! من در یکی از شرکت های تعمیراتی برق قدرت برق منطقه ای کار می کنم . چند ماه پیش یک حادثه برای من اتفاق افتاد که الان توضیح می دهم . ما اکیپی کار می کنیم : ۴ نفر گروه تعمیراتی به همراه راننده کار می کنیم . ما صبح رفتیم سر کار ، آن روز یکی از همکاران من مرخصی بود و من یکی از همکارنم جور آن یکی را هم کشیدیم ! کارمان که تمام شد یکی از خط های برق فشار قوی منطقه ای قطع شد واکیپ ما ویکی دیگر از اکیپ ها رفتیم که مشکل را پیدا بکنیم وبر طرف بکنیم . سر اکیپ ما گفت تا ما به آنها نگوییم خط را وصل نمی کنند ! سر اکیپ ما از یک طرف خط شروع به بازدید کرد و ما از طرف دیگه رفتیم شروع به بازدید بکنیم . ما مشکل را پیدا  کردیم و همکار من با سر اکیپ تماس گرفت وگفت که مشکل راپیدا و من برای بررسی مشکل به روی دکل می فرستند و من برای بازدید به بالای دکل رفتم ومن وهمکارم برای این که دیگر نخواهیم دیگه برویم وسیله کار بیاریم بدون وسایل حفاظتی شروع به کار کردیم . البته با توجه به این که سر اکیپ ما گفت خط قطع است این کار را کردیم ! اما من را برق گرفت وسوزاند واز ارتفاع ۱۵ متری به پایین انداخت ومن فقط سوختم و۴۰ شب بیمارستان بودم وهزینه بالای به پای شرکت افتاد ! البته من بیمه تکمیلی فول دارم که از بیمه دریافت می کنند . از شما درخواست دارم که به نظر شما من چقدر مقصرم البته این را هم بگم که بعد از حادثه سر اکیپ مادر برگه حادثه گفت که من به این همکارم گفته ام که اصلا بالا نروید این همکار من منو فرستاد بالا وهمکارم هم گفته که باد آمد ومتوجه نشده است ! حالا به نظرتون من باید چکار بکنم ؟! ممنون از راهنمایی شما استاد ؟ شما باید با گزارش بازرس کار هم به تامین اجتماعی مراجعه کنید که غرامت دستمزد یا ازکارافتادگی بگیرید و هم از طریق بیمه مسئولیت کارفرما دیه تان را مطالبه کند . اگر هم بازرس کار نیامده باشد در ابتدا به اداره کار رفته و درخواست بررسی حادثه کار را دهید . حتما به تامین اجتماعی نیز اطلاع دهید 


8- ترک استخوان نازک نی پا که بدون عیب بهبود یابد دیه دقیقا چقدراست ؟ 8 درصد دیه دارد که به نرخ دیه سال 1396 معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان می شود . 


9- بنده با کامیون به یک سمند زدم و کلا 200 هزار خسارت دیده و طرف از  کوپن 8 سال تخفیف بنده استفاده کرد و بیمه خسارتشو داد و گواهینامه پایه یکم و کل مدارک ماشینم را از بیمه برداشت و الان 10 میلیون می خواهد و هرچقدر شکایت کردم از صحنه خارج شده است و نمی آید ! من راننده اتوبوس هستم و بدون وارد کردن گواهینامه به دستگاه سپهتن نمی توانم یک قدم هم رانندگی کنم من چیکار کنم و چقدر افت قیمت میتواند بگیرد ؟ اگر 200 هزار تومان خسارت دیده است که افتش بیشتر از 500 هزار تومان نمی شود . بستگی به آسیبی است که دیده است . بعد از دادن کوپن و پرداخت خسارت باید مدارک را می گرفتید و اگر نمی دهد شکایت کنید و به وی نیز این موضوع را اعلام کنید . باید مدارک تان را بدهند و بابت افت قیمت به هیات حل اختلاف شکایت کنند . 

جدیدتر قدیمی تر