دیه شکستگی ترقوه سمت راست

 1- سلام عذر می خواهم مزاحم وقت شریفتان شدم ! بنده شش ماه پیش تصادفی داشتم و طول درمان خوردم . با توجه به اینکه تاریخ تصادف شهریور ماه بوده و در طی طول درمان دوم هستم خواستم بپرسم نحوه پرداخت دیه بر اساس سال ۹۶محاسبه می گردد یا بر اساس حکم قاضی بستگی به سال حکم قاضی دیه به نرخ روز بسته می شود !؟ و اینکه بعد از مشخص شدن نرخ دیه بیمه چه مقدار فرصت دارد برای پرداخت ؟ بستگی به تاریخ حکم دادگاه دارد . براساس تاریخ رای دادگاه پرداخت می شود . 1 ماه زمان دارد تا پرداخت کند ولی معمولا 2 تا 3 ماه طول می کشد . 


2- ممنون از وب سایت خوبی که دارید و راهنمایی های ارزشمندتان . ببخشید خواستم بپرسم دیه شکستگی قوزک پا چقدر است . البته عمل نشده با گچ گرفتگی و فیزیوتراپی و ایهنا ولی با گذشت 6 ، 7ماه جوش خورده شکستگی ولی بهبودی در پا چندان حاصل نشده و راه رفتن تقریبا با مشکل هست و کمی راه رفتن باعث ورم شدید مچ پا و به همراه درد می شود . خواستم ببینم شکستگی قوزک پا چقدر دیه دارد ؟ همینطور آسیب دیدگی شدید تاندون و رباط چقدر شامل دیه میشوند ؟ شکستگی قوزک پا اگر به خوبی درمان شود 8 درصد دیه دارد . پارگی کامل رباط صلیبی 8 درصد و رباط های جانبی 4 درصد دیه دارد و اگر پارگی کمتر باشد ارش آن به نسبت محاسبه می شود . آسیب تاندون هم معمولا ارشی بین 2 تا 4 درصد دارد . هر درصد دیه هم به قیمت سال 1397 معادل 2 میلیون و 310 هزار تومان می شود . 


3- با سلام و خسته نباشيد ! مادر و پدر من تصادف خيلي شديدي داشتند و در اين تصادف مادر من آسيب هاي زيادي ديده از جمله بخيه پشت سر ، بخيه پشت دست ، كبودي هاي فراوان در تمام نقاط گردن و دست و پا و شكم و كوفتگي كل بدن ! مي شود خواهش كنم مبلغ ديه را تا حدودي بفرماييد ؟ دیه جراحت براساس بخیه محاسبه نمی شود و براساس عمق و تعداد محاسبه می شود. معمولا جراحت های سر هر کدام 1 یا 2 یا 3 درصد با توجه به عمق و میزان خونریزی دیه دارند . کبودی در بدن هر کدام 0.15 درصد دیه دارد . هر درصد دیه هم به نرخ سال 97 معادل 2 میلیون و 310 هزار تومان می شود . 


4- بنده در ایام عید با یک خودروی پرشیا تصادف کردم . پلیس پس از حضور در محل با عنوان میزان خسارت کم کروکی نکشید . متاسفانه راننده مقصر بیمه ثالث هم نداشت ( پلیس مهربانی بود نه جریمه اش کرد و نه خودرو وی را به پارکینگ برد)  به همین دلیل کارت ماشین و گواهی نامه وی جهت توافق بعد از تعطیلات بمن داده شد. متاسفانه راننده مقصر قصد جبران خسارت را به میزان لازم نداشته و بنده را سر می دواند ! سوال بنده اینست که جهت تامین خسارت چه اقدامی انجام دهم ? آیا وجود دو کارت راننده مقصر نزد من دلیل کافی برای شکایت بنده می باشد؟ اگر در این مدت مقصر خودروی خود را بفروشد  چه ؟ و آخر اینکه با توجه به عملکرد نامناسب پلیس اگر گزارشی در این مورد توسط افسر ثبت نشده باشد چه ؟ بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به پلیس مراجعه کرده و درخواست کشیدن کروکی را داشته باشید . اگر انجام نداد باید به هیات حل اختلاف شکایت کنید و درخواست کشیدن کروکی غیابی را داشته باشید . با داشتن کروکی به هیات حل اختلاف و یا دادگاه شکایت کنید . پلیس اشتباه کرده است و باید بیمه نامه ایشان را به شما می داد . 


5- خواهشمند است دیه بنده را مشخص فرمائید ؟! البته دماغم شکسته که ننوشته است و و پایم آتل خورد ه است و بخیه نیز خورده است ؟ 


  1. جراحت حارصه در بازوی چپ 0.5 درصد دیه دارد معادل 1 میلیون و 155 هزار تومان به نرخ دیه سال 97
  2. جراحت حارصه قفسه سینه نیز 0.5 درصد دیه دارد معادل 1 میلیون و 155 هزار تومان به نرخ دیه سال 97
  3. شکستگی بینی 4 درصد دیه دارد معادل 9 میلیون و 240 هزار تومان به نرخ دیه سال 97
  4. کبودی نرمه گوش 0.3 درصد دیه دارد معادل 693 هزار تومان به نرخ دیه سال 97
  5. جراحت حارصه گوش راست 1 درصد دیه دارد معادل 2 میلیون و 310 هزار تومان به نرخ دیه سال 97
  6. ارش دارد و میزان آن  در معاینه مجدد مشخص می شود . 
  7. جراحت سمحاق پیشانی 4 درصد دیه دارد معادل 9 میلیون و 240 هزار تومان به نرخ دیه سال 97 . آسیب نسج نرم ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می شود .
  8. جراحت دامیه بینی 3 درصد دیه دارد معادل 6 میلیون و 930 هزار تومان به نرخ دیه سال 97
  9. ارش دارد و میزان آن در معاینه مجدد مشخص می شود . 

6- باسلام وعرض ادب ! خدمت شماعرضی داشتم . بنده تصادف کردم و دکتر پزشک قانونی برای بنده این دیه را برای کلیه چپ که آسیب دیده ارش 25 صدم و ارش 25 صدم حساب کردند . جقدر میشود لطفا حساب کنید چقدر می شود ؟ 0.5 درصد ارش برایتان در نظر گرفته اند که به نرخ دیه سال 97 معادل 1 میلیون و 155 هزار تومان می شود . ظاهرا آسیب های دیگری نیز دیده اید که در گواهی های دیگر به آن اشاره شده است و دیه و ارش جداگانه دارند .


7- با سلام و تبریک سال نو . من به تازگی با کانال و سایت شما آشنا شدم . در صورت امکان می شود لطف کنید تفسیر این نامه رو بگوئید بهم .  هنگام معاینه بینی بنده داخل گچ بود. شکستگی بینی بنده از دو ناحیه بود و خونریزی شدید و  طولانی داشت حدودا 3 ساعت پس از حادثه . شکستگی استخوان 10% دیه کامل هست. ولی جاهایی دیدم که شستگی استخوان بینی 4% دادند یا 6% . (لطفا منظور از فساد بینی رو هم شرح دهید) . در ضمن عرض کنم خدمتتان که بینی بنده قوز و انحراف پیدا کرده. توی معاینه مجدد این موارد بررسی می شود ؟ قبل از معاینه مجدد پیش متخصص معتمد پزشک قانونی بروم و نظرش را بگیرم تاثیری دارد ؟ سوال بعدی بنده این است که حق الوکاله چقدر می شود چون در صدد گرفتن وکیل هستم ؟ پرونده مربوط به نزاع هست . سپاسگذار می شوم اگر پاسخ بدهید ؟ این نامه به این معنا است که احتمالا 4 درصد بابت دیه شکستگی استخوانی وشاید تا حد 2 درصد بابت انحراف بینی به شما دیه تعلق می گیرد . منظور از فساد بینی این است که قدرت بویایی تان دچار مشکل شود . در معاینه مجدد تمامی این موارد بررسی می شود و در صورت نیاز از نظر پزشک متخصص در رشته مربوطه نیز استفاده می شود . هر وکیل حق الوکاله خاص خود را دارد !


8- بنده بدون گواهینامه با ماشین که بنام همسرم می باشد وبیمه از طرف بیمه معلم است ماشین را در حین رانندگی واژگون کرده ام . آیا برای خساراتی که به ماشین ایجاد گردیده و بینی خودم در برخورد به فرمان شکسته بیمه تعلق می گیرد . امروزهم دادگاه برای نداشتن گواهینامه ۲۵۰۰۰۰۰ ریال جریمه صادر نمودند و بیمه برای بنده جواب داد که چون شما بدون گواهینامه بودید و تنها در ماشین  بودید بیمه نه مالی ونه جانی نمی تواند پرداخت نماید . خواهشمند است برایم جواب را  ارسال فرمایید.سایه عزت مستدام ؟! بیمه درست گفته است . چون گواهی نامه نداشته اید به خودتان هیچ چیز تعلق نمی گیرد و خسارت ماشین نیز پرداخت نمی شود . قانون این را می گوید .


9- من رباط  صليبي قدامی و رباط جانبی داخلی پاره کردم . سؤال کردم گفتند بهم با ارش دیه می زنند برایت . می خواستم بدانم ارش چطوری می زنند و کلا مبلغ دیه پایم چقدر می شود . لطف کنید جواب بدهید ممنون می شوم ؟ بابت رباط صلیبی 8 درصد و بابت رباط جانبی 4 درصد ارش تعیین می شود . مجموعا 12 درصد معادل 27 میلیون و 720 هزار تومان به نرخ دیه سال 97.


10 - می خواستم بدانم دیه دست که از ناحیه بین موچ به بالا پارگی رگ اعصاب و رگ خون و تاندوم  حدود دیه چقدر هست ؟ با تشکر شما مشهد هستید ؟ باید معاینه و مدارک بستری شود و اینگونه نمی توان نظر داد . حدس می زنم حدود 5 درصد ارش تعلق می گیرد معادل 11 میلیون و 500 هزار تومان .


11- سلام وقتتون بخیر ! یک سوال داشتم در مورد تصادفی که خودم در آن دخیل بودم . دیروز موقع عقب آمدن برای پارک بهتر در یک خیابان یک طرفه، از عقب به عقب به هایلوکس خوردم که هردو ماشین خسارت دیدند. هایلوکس در ورود ممنوع بود و داشت دور می زد که درست از خیابان خارج شود. من نگاه نکردم به عقب، ایشان هم احتمالاً من را ندید. خسارتی که ایشان دیده است یک  خط تو رفتگی حدود 10 سانتیمتری است. امروز گفته حدود 700 هزار تومان خرج درست کردنش می شود. من چکار کنم؟ پرداخت کنم؟ یا بگویم افسر بیاید و افسر تعیین کند خسارت اصلی چقدر است ؟ ممنون از بابت وقتی که می گذارید ! مگر نمی خواهید از بیمه بگیرید . به نظر من از بیمه تان استفاده کنید چون تخفیف بیمه شخص ثالث نیز به صورت پلکانی کاهش می یابد.


12- ۶ماه پیش تصادف کردم . طحالم را برداشتند . کبدم بخیه خورده است . معده ام هم بخیه خورد . دستم هم شکست ! چقدر دیه بهم می دهند ؟ بابت دستتان 8 درصد دیه می دهند معادل 18 میلیون و 480 هزار تومان به نرخ دیه سال 97 . بقیه موارد بستگی به میزان آسیب ، ارش دارد .


13- من نجات غریق استخر هستم . در شیفت کاری به محض ورود به اتاق کنترل ناجی بدلیل اینکه کارگر افغانی با کلر زمین شسته بود دچار سرگیجه شدم که بی اختیار بروی تخت دراز کشیدم و پس از چند ثانیه که قصد خروج از اتاق را داشتم بیهوش و به زمین برخورد که از ناحیه سر دچار شکافتگی و بخیه و همچنین ناحیه آرنج دست شکستگی و عمل و پلاتین و پیچ و پلاک گذاری شده که دکتر اعلام کرد که دستم دیگه باز و بسته کامل نخواهد شد . کارفرما هم گزارش حادثه نداده است . ضمن اینکه کارفرما بیمه من را هم ۹ ماه رد نکرد و بعد از اینکه ۹ ماه مشغول بکار شدم بیمه من را رد کرده است . من هم تازه از بیمارستان مرخص شدم راهنمایی بفرمایید ممنون می شوم ؟ اولین کاری که باید انجام دهید این است که گزارش بازرس کار را به هر صورتی که شده است از اداره کار بگیرید چون اگر نداشته باشید به هیچ جا نمی رسید . بابت این حادثه می توانید از کارفرما یا بیمه مسئولیت وی دیه بگیرید . بنابراین باید با نامه دادسرا به پزشکی قانونی مراجعه کنید . تامین اجتماعی در این حالت غرامت می دهد به شرط اینکه بیمه باشید . اگر بیمه نباشید فایده ندارد .


14- بنده امشب ماشینم در حیاط راست خیابان اصلی پارک بود که یک پژو با سرعت  بالا تعادلش را از دست می دهد و به پشت ماشین من که پیکان ۷۹ ترو تمیز و بدون ضربه بود خرد . پشت طرف راننده و کل طرف راننده خسارت دیده و ماشینم داغون شده است . می توانم افت قیمت بگیرم ! ماشینم را یک ماه است ۸ میلیون پولش را دادم . به نظرشما افت قیمت تعلق می گیرد یا چقدر خسارت ازطرف بیمه می دهند بهش . ممنون اگر جوابم را بدهید ؟ اگر ماشین تان تا به حال تصادف نداشته است افت قیمت تعلق می گیرد . البته مبلغ زیادی نمی شود .


15- سلام دیه شکستن ترقوه سمت راست چقدراست ؟ معمولا 4 درصد در نظر می گیرند . به نرخ دیه امسال معادل 9 میلیون و240 هزار تومان می شود .


16- سلام  ببخشید مزاحم اوقات شریف تان شدم ! می شود جواب این نامه دیه من را بدهید . ممنون می شوم ؟


  1. بابت کبودی مچ و ساعد دست 0.3 درصد دیه تعلق می گیرد که معادل 693 هزار تومان می شود به نرخ دیه سال 97 .
  2. بابت کبودی ساق راست 0.15 درصد دیه تعلق می گیرد که معادل 346 هزار تومان می شود به نرخ دیه سال 97 .
  3. بابت جرح حارصه قوزک 0.5 درصد دیه تعلق می گیرد که معادل 1 میلیون و 155 هزار تومان می شود به نرخ دیه سال 97 .
  4. بابت تورم ارش دارد که میزان آن در معاینه مجدد مشخص می شود . 
  5. بابت جرح حارصه قدام ساق چپ 0.5 درصد دیه تعلق می گیرد که معادل 1 میلیون و 155 هزار تومان می شود به نرخ دیه سال 97 .
  6. بابت خردشدگی استخوان زند اسفل 8 درصد دیه تعلق می گیرد معادل 18 میلیون و 480 هزار تومان  به نرخ دیه سال 97 .
  7. ردیف 7 ندارد .
  8. ارش دارد که میزان آن در معاینه مجدد مشخص می شود . 
  9. ارش دارد که میزان آن در معاینه مجدد مشخص می شود . 
  10. ارش دارد که میزان آن در معاینه مجدد مشخص می شود . 

17- من ساکن کرج هستم ! چگونه می توانم از تسهیلات مسافرتی خانه کارگر استفاده کنم . ممنون می شوم راهنمایی کنید ؟ ابتدا باید عضو خانه کارگر شهرتان شوید . سپس درخواست معرفینامه برای استفاده از تسهیلات بدهید .


18- بنده در یک شرکت کاشی دارای 150 نیرو کار می کردم به مدت 4 سال . می خواهم بدانم طرح طبقه بندی بهم تعلق می گیرد ؟  خط لعاب بودم ولیفتراک ؟ بله . چون بیش از 50 نفرید تعلق می گیرد .


19- سلام قربان خسته نباشید . ممنون از این که برای ماها وقت می گزارید . من لیسانس پرستاری دارم ودوستم دیپلم بهیاری که کمک پرستاری می شود . بعد از 16 ماه پیمانکار بدون دلیل با ما قرارداد نبسته است . ما اداره کارشکایت کردیم والان می خواهیم بدانیم طبقه طرح طبقه بندی مشاغل که ایشون اجرانکرده باری من که لیسانس هستم ودوستم که دیپلم هست چطوری باید محاسبه کنیم . که چقدر باید حقوق می گرفتیم ؟ حقوق من که لیسانس هستم با دوستم که دیپلم بود با خدمه که سوم دبستان بود اندازه هم بود همه 1600000 تومان می گرفتیم . نه بن کارگری نه سنوات هیچی ! الان فهمیدیم که اینها هم بوده است . می خواستم اگر امکانش هست اگه جدولی فرمولی چیزی هست برایم بفرستید یا برایم توضیح بدهید که چکارکنم ممنونم ازلطف شما انشاالله پایدار باشید ؟ بهترین کار این است که با مدارکی مکتوب که کارکرد شما را نشان دهد به اداره کار بابت تمامی موارد فوق شکایت کنید . حقوق تان باید بسیار بیشتر باشد متناسب با تحصیلات ، تجربه و سختی کار ! 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آدرس سایت پذیرش و نوبت دهی اینترنتی دی کلینیک ابوریحان

بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

حقوق بازنشستگی بیمه روستاییان و عشایر چقدر است ؟

پرداخت هزینه عینک توسط تامین اجتماعی

پایه حقوق وزارت کار برای دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در سال 1401 چقدر است ؟

پیگیری کد رهگیری مشاغل سخت و زیان آور با استفاده از شماره ملی

پیگیری اینترنتی ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

حقوق ازکارافتادگی 1400

مراحل دریافت هزینه عینک از تامین اجتماعی

مبلغ کمک هزینه عینک در سال 1401

موضوعات

نمایش بیشتر