شکایت از کارفرما در اداره کار

 1-  کار آموز هم که برای یک دوره کوتاه در شرکت کار می کند باید برایش بیمه رد بشود ؟ اجباری نیست . طبق قانون مشمول قانون کار نمی شوند. 


2- عضو هیات مدیره و کارمند همان شرکت هستم . با مدرک اینجانب اخذ رتبه کردند . تا پایان بهمن قرارداد دارم . چهار ماه گذشته فقط در لیست بیمه بودم و تاکنون بابت مدرک وجهی دریافت نکردم . از برج 8 نیز حقوق نگرفتم . در قرارداد حقوقم 4 میلیون تومان می باشد .  می خواهند بابت این چهارماه حقوق بیس اداره کار پرداخت کنند ، می تونم شکایتی کنم ؟ می توانید شکایت کنید . اما اگر قرارداد نداشته باشید براساس حقوق مبنای حق بیمه برایتان محاسبه می کنند . باید مدارکی دال بر میزان حقوق تان به صورت مکتوب داشته باشید . 


3- اینجانب به مدت یک سال در شرکتی مشغول به کار بوده ام. بعد از پایان قرارداد با توجه به عدم تسویه حساب توسط شرکت،  مجبور به شکایت شده ام. مبلغ قرارداد من در طول 6 ماه اول پایین تر از پایه حقوق قانون کار بوده است. چون کارفرما در طول 2 ماه اول با استدلال آموزشی بودن دوره من را بیمه نکرده بود . اولین مورد در متن شکایت من درخواست حق بیمه آن مدت بوده که تاکنون نتیجه کمیسیون توسط تامین اجتماعی اعلام نشده است. لازم به ذکر است بعد از پایان 6 ماه اول با توجه به اتمام سال، کارفرما برطبق مبالغ قرارداد معوقات حقوق و  عیدی و سنوات را محاسبه کرده و در متن فرمی برای امضا به من داد که در آن ذکر شده بود هیچ گونه طلب دیگری بابت حقوق و بن و مرخصی و ... ندارم و من آن را امضا کردم و بعد از چند ماه نیز پرداخت شد. خواهشمند است راهنمایی بفرمایید که آیا با توجه به شکایت من جهت پرداخت کلیه معوقات از روز اول شامل بن و مرخصی و ...  که هیچ کدام پرداخت نشده است ، محاسبات آن 6 ماه هم بر طبق قانون کار انجام می شود یا اینکه به دلیل تسویه نمودن دیگر قادر به مطالبه حقوق قانونی خود نیستم ؟  سوال دیگرم این است که با توجه به طولانی شدن فرآیند و نزدیکی به سال جدید، آیا محاسبات با توجه به تاریخ دادگاه انجام می شود یعنی مبالغ به روز می شود یا بر اساس تاریخ قراردادها صورت می گیرد؟ لازم به ذکر می باشد چون 2 ماه اول اینجانب را بیمه نکرده بودند عیدی و سنوات هم پرداخت نشده بود، یعنی در فرم تسویه حساب 6 ماه اول تاریخ را از روز اول وارد کردند ولی محاسبات را فقط برای 4 ماه انجام داده بودند. همچنین هیچ بنی هم در طول یک سال پرداخت نشده ولی در فرم تسویه مربوط به 6 ماه اول آمده که با بررسی واریزی ها به راحتی مشخص می شود ؟ محاسبات در صورت اثبات کارکرد براساس قانون کار محاسبه می شود . پرداخت معوقات براساس تاریخ قراردادها محاسبه می شود . اگر پرینت حساب تان را بتوانید ارائه کنید آن دو ماه نیز محاسبه می شود . 


4- سلام خسته نباشی .بنده سال۷۲ سرباز نیروی انتظامی بودم . پس از پایان سربازی بلا فاصله  بکار گرفته شدم . بعنوان تعمیرکار موتورهای دریای تا الان مشغول کار هستم . ولی تا سال ۸۳ بصوت روزمزد ۸۴ به بعد بصورت خرید خدمت جمعأ نزدیک ۲۵ سال است کار می کنم . ولی از سال ۸۴ به بعد بیمه دارم ولی قبلی هارا بیمه نکردند . مدرک هم ندارم از آن موقع که روزمزد بودم . ولی شاهد خیلی دارم چون حقوق دستی دادند پرونده هم ندارم . ورود وخروج بود ولی پیدا نشد . فقط فرمانده قبلی ها چتد بار نامه زدند به گزینش که مرا جذب کنند . یکی از آن معرفی نامه ها را دارم که ۷ سال تایید شده  ولی از سال ۸۴ به بعد هر موقع درمورد تایید بکارگیری سال بعد مکاتبات با تهران  انجام دادند قید شده که چند سال سابقه دراین مجموعه را دارد . مرکز فرماندهی تجهیزات دریای تهران است  ، اما یکی  زیرمجموعه هایش بندر عباس و در نیروی مرز بانی ! حالا من چطور می توانم ۲۵سال سابقه خدمت دارم . در آینده زمان بازنشستگی به مشکل خواهم خورد . استخدام هم که نکردند چکار می توانم بکنم تمام پرسنل که اینجا قبلا بودند بازنشست شدند یا انتقالی رفتند . حاضران شاهد دارم ! یک راهنمایی مرابکن خیلی ممنونم تشکر ؟ شاهد به دردتان نمی خورد . باید گواهی کارکرد از مرکزتان بگیرید و از طریق امور اداری نیروی انتظامی در میدان ونک تهران پیگیری نمائید . 


5- در سایت نوشته بودید به سوالات مروط به بیمه پاسخ میدهید . می خواستم ببینم: 


  1. بیمه سربازان سپاه از چه نوعی است؟
  2. آ یا هزینه عینک پرداخت می شود و مبلغ پرداختی چقدر می باشد؟
  3. آیا هزینه های دندانپزشکی پرداخت می شود و در کل چند درصد هزینه های دندان پزشکی پرداخت میشود؟
  • از نوع بیمه نیروهای مسلح 
  • درصدی از آن پرداخت می شود . 
  • نه . ولی در مراکز اتکا و مراکزی که قرارداد دارند با تخفیف است . 

6 - آیا رانندگی با موتورسیکلت درخارج از شهرممنوع است یا خیر و در صورت حادثه و مقصربودن راننده T راکب می تواند از وی وبیمه گذارش شکایت کند یا خیر ؟ در صورت تصادف و مقصر نبودن راننده موتور سیکلت می تواند شکایت کند و دیه و یا خسارت را دریافت کند . 


7- عذر می خواهم دیر وقت مزاحم شدم . بنده چند وقت پیش به همراه اخوی روی موتور بودیم و تصادف کردیم . اخوی پشت فرمان بود و این که ۵۰ درصد ما مقصر شدیم و پنجاه درصد طرف مقابل . حالا خواستم بپرسم با اینکه من ترک نشین بوده ام و شخص ثالث حساب می شوم دیه بنده را کامل می دهند یا همان پنجاه درصد می دهند! و این تصادف برج شش امسال بوده است ؟ نه ! شما 100 در 100 دیه می گیرید . 50 درصد از بیمه موتورسیکلت و 50 درصد از بیمه طرف مقابل ! ارتباطی هم به ماه تصادف ندارد . 


8-  باعرض سلام و خسته نباشید ! خدمت شما یک سوال داشتم در مورد تعین دیه ! من حدود ۷ ماه پیش روی داربست فلزی در ارتفاء ۱۱ متر مشغول کار بودم که هنگام جابجای کمربند ایمنی از همان ارتفاع سقوط کردم و با پهلوی راستم افتادم روی حصاری که تو پیاده روی خیابان نصب کرده بودند . بعد از اینکه با آمبولانس بردنم بیمارستان معلوم شد از پهلوی راست من طبق گفته دکتر متخصص طول ۲۰×۲۰ وعمق ۱۲سانت دچار پارگی شده که باعث ضربه خوردن به کلیه شده وشکستن دنده های ۸ و۹  و جمع شدن خون در شکم . در ضمن لاپروسکوپی هم انجام دادند و خون ریزی معده هم داشتم که شلنگ گداشتند برای تخلیه ! سه ساعت داشتند در اتاق عمل خونهای لخته شده را خارج می کردند ! لطفا اگر امکان دارد درصد دیه و ارش بنده را توضیح بدهید خیلی ممنونم ؟ بیشتر ارش دارد تا دیه . به نظر من حدود 15 درصد ارش دارد . معادل 31 میلیون تومان !  


9- مبلغ دیه این نامه چقدر می شود ؟ من درخواست علی الحساب کردم ، بیمه چقدر از این مبلغ را می دهد ؟ بیمه بهم گفته است فقط آن قسمت هایی که دیه قطعی دارند را علی الحساب می دهد  یعنی چه ؟


  1. خراشیدگی روی بینی و سمت راست صورت و پلک فوقانی چشم سمت راست و پیشانی سمت راست، جمعا چهار حارصه.
  2.  تورم بینی.
  3.  تورم همراه کبودی دور چشم راست.
  4. خراشیدگی روی شانه راست، در حد حارصه.
  5. خراشیدگی قاعده بند اول انگشت سوم چهارم پنجم، جمعا سه حارصه.
  6. شکستگی قسمت انتهای استخوان زند اعلی ساعد دست چپ.
  7. شکستگی یکی از استخوان های مچ دست چپ ، اسکافوئید.
  8.  خراشیدگی زانوی راست و چپ، جمعا دو حارصه
  • 4 درصد دیه کامل معادل 8 میلیون و 400 هزار تومان 
  • ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می شود 
  • 0.3 درصد دیه کامل معادل 630 هزار تومان به علاوه ارش تورم 
  • 0.5 درصد دیه کامل معادل 1 میلیون و 50 هزار تومان 
  • 3/1000 دیه کامل معادل 630 هزار تومان 
  • 8 درصد دیه کامل معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان 
  • ارش دارد . احتمالا 4 درصد 
  • 1 درصد دیه کامل معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان 
جدیدتر قدیمی تر