نحوه امتیاز بندی در طرح طبقه بندی مشاغل

 1- میشه بگوئید از کجا بفهمم منی که جز نیروهای شرکتی در قسمت خدماتی هستم و جزء طبقه بندی مشاغل هستم گروه چندم محسوب می شوم ؟ مجموع امتیازاتتان باید محاسبه شود . امتیازاتی از قبیل تحصیلات ، شغل ، تجربه کاری ، سختی کار و ... . 


2- بنده با مدرک کارشناسی ارشد در شرکت خصوصی فعال شدم و قرار دادم ساعتی هست. می خواستم شما لطف کنید به من بگید به ازای هر ساعت چقدر باید مطالبه کنم و میزان حقوق اداره کار چقدر هست. در ضمن بنده در آزمایشگاه فعالیت می کنم و بیمه رو هم نپذیرفتند ؟ هر چقدر که دلتان بخواهد می توانید مطالبه کنید . فقط طبق قانون کار نباید کمتر از حداقل حقوق ساعتی باشد . حداقل حقوق ساعتی طبق قانون کار معادل 31 هزار تومان به ازاء هر 7 ساعت و 15 دقیقه می باشد . ضمنا بیمه تان نیز به نسبت کارکردتان باید پرداخت گردد . 


3- کارخانه ای که ما درآن مشغول به کاربودیم از اول اسفند از طریق اداره ورشکستگی به شخص دیگری اجاره داده شده است .آیا ایشان می تواند حقوق پایه ما را کم کند ؟ نه چنین حقی ندارند . 


4- خیلی ببخشید مزاحم می شوم ! بنده در شرکتی مشغول به کار شدم . قرار شد پایه حقوقم در ماه اول 1/100/000 باشه و از ماه دوم بیشتر بشود . کارفرما روز 29 گفت دیگه نمی خواهد بیایی ! چون اعتراض کردم که چرا جمعه ها و تعطیل رسمی را از حقوقمان کم می کند ! بعد با کلی دردسر بر مبنای همون 1/100 ، جمعا 1/009/000 به حسابم واریز کرد . بعد که سنوات و عیدی و حق بیمه این مدت رو خواستم ، با مسیج شروع به بد و بیرا گفتن کرد و گفت زیادی هم داده و در آخر هم تهدیدم کرد .

لطفا راهنمایی کنید چکار کنم . قدری تاخیر با هماهنگی خودش داشتم که آنها را از اضافه کاری ام کم کرد و مقداری اضافه کاری هم باقی ماند . دو روز هم با هماهنگی خودش مرخصی رفتم  ؟ ظاهرا تنها راهی که باقی مانده است شکایت به اداره کار است . البته برای زمان های کمتر از 1 ماه معمولا به سادگی رسیدگی نمی کنند . 


5- بنده در فروشگاه جانبو کار می کنم ! روزانه 12 ساعت سر کاریم ! چهارشنبه و پنجشنبه 17 ساعت ! با حقوق یک میلیون  و سیصد ونود هزار تومان بدون مرخصی ! آیا این قانونی است ؟ اگر نیست چطور می توانم شکایت کنم ؟ طبق قانون کار هفته ای 44 ساعت باید کار کنید . ساعات بیشتر از این باید به عنوان اضافه کاری محسوب گردد . البته اضافه کاری اجباری هم نیست . ظاهرا اینگونه محسوب نشده است . باید مدارک حضور و غیاب کامل به همراه فیش حقوق و گواهی پرداخت حقوق و هر مدرکی که نشاندهنده کارکرد شما و ساعات کاری شما در طول روز است جمع آوری نموده و به هیات تشخیص اداره کار شکایت کنید . باید بتوانید با مدارک مکتوب ساعت کاری تان را ثابت کنید . می توانید با تقبل هزینه تقاضای بررسی کارشناسی در اداره کار نیز بدهید . 


6- سلام من لینک شما رو در صفحه بیمه جو دیدم ! سوال داشتم خواهشا جوابم را بدهید ! 2 ماه در یک کارخانه 12 ساعت شیفت ثابت شب فعالیت کردم با حقوق روزانه 44 هزار تومان و حقوق جمعه دوبرابر با  دو روز حق مرخصی بدون حقوق در ماه !  الان اخراجم کردند ! می خواهم بروم اداره کار شکایت کنم ! چه حقوقی از من پایمال شده وچه ادعایی بکنم ؟ درخواست حق مرخصی ، حق کار در شب ، اضافه کاری ، حق اولاد ، سنوات ، عیدی و هر چیزی که فکر می کنید به شما پرداخت نشده است . 


7- یکی از دوستان در یه شرکت کار می کرده با ماهی ۶۰۰ هزار تومان . الان دیگر نمی خواهد برود آن شرکت ! صاحب شرکت می گوید حتما باید بیایی و اگه نیایی سفته را اجرا می گذارد ! ۳۰ میلیون سفته دارد  پیششون . قرار داد هم ندارد ! چکار می تواند انجام بدهد !  ممنون می شوم راهنمایی کنید ؟ به اجرا گذاشتن سفته به این سادگی نیست و باید موضوعی که سفته بابت آن گرفته شده است نقض شده باشد و نیاز به دادگاه دارد . شما می توانید با اعلام سر کار نروید و البته یک ماه قبل باید اعلام نمائید .   


8- جریمه کار فرمایی که به مدت 3.5 کارگرو بیمه نکرده چه مبلغی می شود  ؟ 10 درصد بابت عدم پرداخت حق بیمه بر روی کل حق بیمه جریمه صورت می پذیرد . سپس حق بیمه به نرخ روز محاسبه شده و دریافت می گردد . 


9- من از کارفرما شکایت کردم به دلیل عدم پرداخت حقوق 1 سال بنده که دادگاه کار رای به 16 میلیون بابت حقوق و مزایا و پاداش و عیدی بنده داد . کارفرما اعتراض کرد ولی در دادگاه حضور پیدا نکرد ! اینجور که مشخص شد رای اولیه تایید شده  است . حالا می خواهم بدانم مرحله بعدی چیست ؟ چون گفتند در این هفته رای صادر می شود می خواهم بدانم چقدر زمان به کارفرما داده می شود تا حقوق من را بدهد و اینکه آیا بازهم می تواند اعتراض کند یا نه ؟ نه دیگر نمی تواند اعتراض کند مگر اینکه رای توقف حکم از دیوان عدالت اداری بگیرد . بعدا هم ایشان می توانند خودشان رای را به صورت دلخواه اجرا کنند و یا اینکه می توانید از دادگاه حکم گرفته و به ایشان ابلاغ کنید . نهایتا می توان تا توقیف اموال نیز پیش رفت . 

جدیدتر قدیمی تر