وکیل خوب برای پیگیری بیمه بیکاری

 1- من مدتی بیکار شدم و بیمه بیکاری دریافت می کنم . الان حقوق بنده را قطع کردند بعلت اینکه بازرس آدرسم را پیدا نکرده . خیلی مراجعه کردم ولی به من گفته اند باید مجدد بازرس بیاید . اگر بیاید خانه نباشی کلا قطع می شود .  آیا کسی که بیکار شده باید درحصر وبازداشت خانگی به سر ببرد . من حتی نمی توانم جویای کار باشم خیلی بد وضعیتی دارم لطفا کمکم کنید ممنون از راهنمایتون ؟ متاسفانه قانونش این است و البته معمولا فاصله های زمانی بازرسی حداقل 1 ماه است . بهتر است منتظر باشید بازرس بیاید و بعد از آمدن ایشان 1 ماه وقت دارید که به دنبال کار بگردید . 


2- من به خاطر شکستن پایم استراحت پزشکی ۱۵ روز برای آخر بهمن دادند و شرکت برای اولین بار بیمه دی رو فقط ۴ روز واریز کردند .الان آیا برای این ۱۵ روز مبلغی می دهند ؟ دستمزد هم حداقل زدند ؟ براساس میانگین پرداخت حق بیمه در 3 ماه آخر قبل از استراحت حساب می کنند که چون 4 روز است بسیار ناچیز می شود . مبلغ بسیار کمی می شود . 


3- من یک دار قالی دارم و مشغول بافت هستم . می توانم خودم را بیمه کنم ازین طریق؟ من فنی حرفه ای هم آزموم دادم و قبول شدم و مدرک دارم ؟ باید از طریق اتحادیه فرش و گلیم اقدام کرده و با معرفینامه به تامین اجتماعی مراجعه کنید . البته قعلا سهمیه بیمه قالیبافی وجود ندارد و می روید در صف برای سال بعد حداقل ! 


4- بنده ۶۵ سالمه ۷ سال بیمه تامین اجتماعی دارم . الان مچ پایم ساییدگی پیدا کرده نمی توانم کار بکنم ؟! آیا چیزی به من تعلق می گیرد زندگیم در مضیقه است ؟ باید درخواست ازکارافتادگی به شعبه تامین اجتماعی دهید . اما اگر ناشی از حادثه ناشی از کار نباشد بعید است چیزی تعلق بگیرد . 


5- خواستم بدونم فرمول محاسبه حقوق شخصی که قبل از 30 سال پرداخت فوت کند چگونه است ؟ مثلا بعد از 5 سال فوت کنهد چطوری محاسبه می شود ؟ میانگین حق بیمه پرداختی در 2 سال آخر محاسبه شده و در تعداد سال ها ضرب می گردد . اگر از حداقل حقوق سالیانه کمتر شود تا آن میزان افزایش می یابد . 


6- بنده شاغل در دفتری واقع در تهران بودم اما بیمه ما از شعبه محل کارمان رد نمی شد بلکه از طرف پروژه های شهرستان هایی مثل مشهد رد می شد . یکسال انتهایی بیمه من نیز از مشهد رد شده است. آیا این خلاف قانون بیمه است ؟ که محل کار و محل بیمه در یک استان نیست . اگر خلاف است چرا تامین اجتماعی از ابتدا جلوی تخلف کارفرما را نمی گیرد که کارگر اینگونه به مشکل برخورد کند . آیا به من بیمه بیکاری تعلق میگیرد ؟ نه لزوما خلاف نیست . بستگی به مورد دارد . ضمنا مشکلی برای بیمه بیکاری معمولا به وجود نمی آورد . 


7- ظاهرا قانونی وجود دارد که مرخصی استعلاجی تا 3 روز مداوم به عهده کارفرماست. در صورتیکه اطلاع دارید به دنبال شماره و تاریخ آن جهت ارائه به کارفرما هستم ؟ طبق بند 1 ماده 62 قانون تامین اجتماعی ، غرامت دستمزد از روز چهارم بر عهده سازمان تامین اجتماعی است . البته صریحا در مورد 3 روز اول توضیح داده نشده است . 


8- داداش عزیزم نمی دانم ولی فکر می کنم کارمند تامین اجتماعی باشید . این کار خیلی راحته اگر کسی می خواهد بیمه کارگران ساختمانی بریزد باید تعهد بدهد اموال و حساب بانکی هایش و.... چیزای دیگه بررسی بشود . مشکل از قانون گذاره اون بیسوادی که این لوایح رو تعیین کرده بعدش کسی که ماهی 220.000 می ریزد باید در بازنشستگی بیشتر بگیرد تا کسی که ماهی 80 می ریزد . حساب کنید یک ماهم من 3 ماه اوناست حساب کن 3 ضربدر 12 ماه 36 برابر اون من پول میریزم حساب . واقعا نبود قانون و اشخاص شخیص و باسوادی مثل شما و جوانانی تحصیل کرده در بدنه دولت در این مملکت بیداد میکنه ؟ متاسفانه تمامی مواردی که گفتید درست است و تنها هم اینها نیست و بسیاری چیزهای دیگر را شامل می شود اعم از ازکارافتادگی های صوری ، طلاق های صوری و ... . نکته جالب اینجاست که به شما حتی حادثه ناشی از کار تعلق نمی گیرد ، کمک هزینه ایام بیماری تعلق نمی گیرد و بسیاری موارد دیگر که به دوستان تعلق می گیرد . این چیزی نیست که خیلی ها ندانند اما قانون جای دیگری تصویب می شود که کوچکترین اطلاعی در این زمینه ندارند و سیستم را به سمت ورشکستگی سوق می دهند . 


9- می خواستم بدانم چطوری می شود از آخرین بخشنامه های معافیت بیمه ای شرکت های انفورماتیکی مطلع شد؟ تا آنجائیکه اطلاع دارم معافیت خاصی در این زمینه مدتهاست نیامده است . بخشنامه 14 و ملحقات انها را همیشه بدست بیاورید . از شعبه های بیمه قسمت درآمد نیز می توانید سوال بپرسید . 

جدیدتر قدیمی تر