آیا عمل لیزیک شامل بیمه می شود؟

 1- من حدود پنج روز پیش تصادف کردم که من با موتور بودم و با یک خودرو سمند تصادف کردم. در جایی که تصادف کردیم بعد از تصادف به علت ناشی بودن من بدون صدا کردن افسر راننده ماشین صحنه رو ترک کرد و من خودم رفتم بیمارستان و در بیمارستان فهمیدم که پایم شکسته و من را بستری کردند و الان می بینم که هزینه درمانم خیلی بالا دارد می رود . وراننده را هم می شناسم و راننده هم قبول کرده که دوباره بیاد محل تصادف تا کروکی کشیده شود.اماسوال من این است که بعد پنج روز دوباره کروکی می کشه افسر ؟موتور من مدارکش کامله فقط گواهینامه ندارم ؟  مقصر بودن هم نمی دانم کی مقصر هستش شاید پنجاه.پنجاه باشه ؟ نه باید به هیات حل اختلاف شکایت کنید .آنجا با تقبل هزینه و صحبت با هر دو طرف کروکی کشیده می شود و با دادن کروکی به بیمارستان هزینه هایتان تا 2 ماه مجانی می گردد . 


2- غرض از مزاحمت اینکه من یک ماشین ثبت نام کردم وبعداز 9 ماه ماشین را به من تحویل دادند . وقتیکه ماشین را  از نمایندگی تحویل گرفتم مستقیم به کارشناسی رنگ بردم وماشین حدودا مقداری از کلاف ودرب ماشین رنگ مجدد کارخانه دارد و طبق نظر کارشناس رنگ واینکه ازنظر بازار آن ماشین افت قیمت دارد من هم سریعا ماشین را به نمایندگی آوردم و به صاحب نمایندگی گفتم که این ماشین رنگ مجدد دارد و من این ماشین را نمی خواهم ؟! ایشان هم به من گفتند اگر ناراحتی ماشین را برایت می فروشیم من هم گفتم اشکال ندارد . الان حدود 6 ماه است که ماشین را در نمایندگی گذاشتم وبعد از 6 ماه یک مشتری آمد آن را خرید ! وقتیکه من به نمایندگی رفتم برای گرفتن پول ، صاحب نمایندگی مبلغی رو به من گفت که حدودا باقیمت بازار 3 الی 4 میلیون اختلاف داشت . من هم که ناراحت شدم گفتم من پولو نمی خواهم ولطف کنید یک ماشین بی رنگ و صفر کیلومتر به من تحویل بدهید تا خودم ببرم بیرون بفروشم . ولی در جوابم صاحب نمایندگی گفت ماشین به اسم شما سند خورده است و باید همون ماشین را تحویل بگیری وبه ماهم ربطی نداره که رنگ مجدد کارخانه دارد . وازهمه مهمتر الان آن ماشین صفر کیلومتر نیست چون حدودا نزدیک به 150 تا تک کیلومتر راه رفته است . حالا می خواهم با مشاوره ای که شما به من می دهید به من بگویید من چه جوری از دست نمایندگی شکایت کنم واینکه به حقم می رسم یانه ؟ واینکه من با یک وکیل صحبت کردم وایشون به من گفتند حق وکالتی که از من دریافت میکنن 10 درصد به اضافه 3/5 درصد بابت تمبر وپول کارشناس که درمجموع می شود 13/5 درصد از من می گیرند که وکالت من را به عهده بگیرند . الان خواستم بدانم ایا من با این تفاسیر به حق خودم می رسم ومی توانم یک ماشین بدون رنگ مجدد و صفر کیلومتر ازنمایندگی بگیرم واینکه پس ازمحکوم شدن نمایندگی آیا تمام کمال پول وکالتم را می توانم از صاحب نمایندگی بگیرم یا نه ؟ ممنون می شوم که کامل من را توجیه کنید وراهکاری پیش پای بنده حقیر بگذارید ؟ به نظر من باید در دادگاه بر علیه مسئول نمایندگی شکایت کنید . به نظر من به نتیجه می رسید . بهتر است از وکیل استفاده کنید . در دادخواست تان علاوه بر ضرر و زیان مرتبط با خودرو باید حق الوکاله وکیل و هزینه های کارشناسی و دادگستری را نیز بگنجانید . 


3- مادر اینجانب از بیمه قالیبافی استفاده می نماید ولی چند وقت پیش کارشناسان تامیین اجتماعی به منزل مادر من رفته و گفته اند که شما به اندازه قابل قبولی بافت نداشته اید و گفته اند که  در چند ماه آینده کمیسیون خواهیم گذاشت . مادر اینجانب ۵۷ سال سن دارد و حدود شش ، هفت سال سابقه بیمه قالیبافی دارد و علاوه بر این شش  هفت سال یک سال هم سنوات پرداخت کرده است . ایشان قصد داشتند که از قانون ده سال بیمه قالیبافی استفاده کنند . اگر با فرض اینکه بیمه ایشان را قطع نمایند باید از چه بیمه ای استفاده کند. و آیا این شش هفت سال و سنوات از بین می رود ؟  البته از بیمه ای  که همان قانون ده سال را داشته باشد که باز نشسته شود . متشکر میشوم که پاسخ دهید . سپاسگزارم ؟! بهتر است از بیمه اختیاری در درجه اول و از بیمه حرف و مشاغل آزاد با نرخ 18 درصد در درجه دوم استفاده کنند . 


4- ببخشید عمل لیزیک با دفترچه سرباز ارتش چه جوری هست ؟ آیا شامل بیمه می شود ؟ اگر مرکز درمانی هست که می دانید در جنوب کشور مثل شیراز انجام می شود می شود بگوئید ؟ تا آنجائیکه می دانم فقط بیمه های تکمیلی هزینه این عمل را می دهند ان هم با شرایط خاص . بیمه های پایه معمولا چنین چیزی را قبول نمی کنند . 


5- من پریروز در جاده هراز تصادف کردم و افسر کروکی کشید و امروز برای دریافت مبلغ به بیمه شخص ثالث مقصر مراجعه کردم و ماشین را به تعمیرگاه تحویل دادم . سوال من در خصوص نحوه دریافت خسارت افت قیمت است در این خصوص که امروز متوجه شدم عنوان سربرگ کروکی که افسر برای مراجعه به بیمه به من داده است (برگ اعلام سازش تصادف منجر به خسارت مخصوص استفاده از بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه)) هست . آیا این برگه حق دریافت خسارت افت قیمت رو از من سلب می کند ؟ در ضمن خودروی من یک ماهه که خریداری شده و افسر من رو زیاندیده و راننده دیگر رو مقصر معرفی کرده ؟ کروکی نباید از نوع سازشی باشد با این حال باز هم می توانید از طریق هیات حل اختلاف موضوع را دنبال کنید . در شرکت بیمه بنویسید که ضمن اعلام رضایت بابت دریافت خسارت پیگیر افت قیمت خواهید بود .


6-  با عرض سلام و ادب ! خیلی ببخشید مزاحمتون می شوم . ممنون از اطلاعات خوب اینترنتی تان ! ببخشید بنده دانشجو هستم و طرف مقابل فرد مناسبی از نظر شخصیت نبود و در نتیجه ضرب و شتم موارد زیر برای بنده طی نتیجه پزشک قانونی تایید شده اتفاق افتاد . احتراما می شود دیه 8 مورد پایین رو جدا جدا به درصد برای بنده بفرمایید خیلی ممنون می شوم واقعا ؟ 


1 سائیدگی قدام زانوی چپ (حارصه)

2 دو فقره خراشیدگی پشت دست چپ (2 حارصه)

3 خراشیدگی سمت راست پل بینی (حارصه)

4 شکستگی استخوان بینی (دیه مقدر)

5 کبودی در حال جذب قدام زانوی چپ

6 کبودی زیر چشم سمت  چپ  . به دلیل تالم از زانوی چپ مشاوره ارتوپدی درخواست شد حسب مشاوره ارتوپدی

7 آسیب نسج استخوانی قسمت تحتانی استخوان ران چپ (ارش)

8 پارگی منیسک داخلی زانوی چپ (ارش ؟


  1. 0.5 درصد دیه کامل معادل 1 میلیون و 50 هزار تومان 
  2. 1 درصد دیه کامل معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان 
  3. 1 درصد دیه کامل معادل 2 میلیون و 100 هزار تومان 
  4. 4 درصد دیه کامل معادل 8 میلیون و 400 هزار تومان 
  5. 0.15 درصد دیه کامل معادل 315 هزار تومان 
  6. 0.3 درصد دیه کامل معادل 630 هزار تومان . بابت تالم زانوی چپ ارش دارد که در معاینه مجدد مشخص می شود . 
  7. در معاینه مجدد مشخص می شود . معمولا 2 درصد دیه کامل 
  8. 8 درصد دیه کامل معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان 

7- ببینید من و همسرم  برای مهاجرت نیاز داریم که بیمه مان رد بشود و از آنجا که بصورت خصوصی برای خودمان بیزنسی داریم و کار می کنیم یک شرکت با مسولیت محدود ثبت کردیم که من مدیر عامل و خانمم ریس هیت مدیره است . ما می خواهیم  برایمان بیمه از همین شرکت رد بشود. امروز که بازرس آمده بود می گوید شما باید بیمه خویش فرما بشوید و حداقل یک نفر کارمند داشته باشید ؟ سوال من این است اگر بیمه ما خویش فرما بشود اولا اسممان در همان لیست شرکت رد می شود ؟ و دوما موقعی که برگ سابقه کار از تامین اجتماعی می گیریم  مثلا اسم بیمه شده که من هستم با اسم شرکت رو می زند ؟ ممنون می شوم جوابم رو بدید ؟ نه اگر بیمه خویش فرما بشوید هیچ ربطی به شرکت ندارد . اگر عضو هیات مدیره وظایف مشخصی برایش تعیین شود و در شرکت کار کند می تواند به عنوان بیمه اجباری حق بیمه اش رد شود ولی برای مدیر عامل معمولا امکانپذیر نیست چون شرکت به اسم شما ثبت شده است .


8- خواهشمند است میزان دیه ای را که براساس نظریه پزشکی قانونی زیر به بنده تعلق می گیرد محاسبه فرمائید ؟


  1. 8 درصد دیه کامل معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان 
  2. 4/5 از 1/5 از 1/3 از 1/10 دیه کامل معادل 1 میلیون و 120 هزار تومان 
  3. 16 درصد دیه کامل معادل 33 میلیون و 600 هزار تومان 
  4. ارش دارد ، بین 2 تا 4 درصد دیه کامل . در معاینه مجدد مشخص می شود . 
  5. ارش دارد . در معاینه مجدد مشخص می شود . 
  6. ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می شود . 
  7. ارش دارد و در معاینه مجدد مشخص می شود . 
  8. 8 درصد دیه کامل معادل 16 میلیون و 800 هزار تومان 

9- حقیقتا پدر بنده ۲ سال پیش تصادف کردند و مچ پایشان بطور وحشتناکی شکست . و طی این ۲سال ۸ بار پاهایشان را عمل کردند اما نتیجه نمی داد و می گفتند باید پا قطع بشود . اما چند ماه قبل یک دکتری که فوق تخصص مچ پا بود، با ریسک بالایی قبول کردند پای پدر بنده را عمل کنند و همچنین پیوند استخوان زدند . که داخل بیمارستان خصوصی بود و هزینه عمل و بیمارستان تقریبا ۵۲ میلیون تومان شد . اما بیمه حدود ۳۰ میلیون تومان پرداخت کرد و طی این مدت ما مخارج بسیاری داشتیم و هزینه ها هم بسیار سنگین  بود . چند بار کفش های مخصوص و حالت پروتز خریداری شد و استفاده کردند. درحالیکه پزشکی قانونی گفتند که فقط دیه و ارش تعلق می گیرد  به پدرم ! و هزینه ای بابت خسارت ها به ما پرداخت نمی شود ؟! گفتند اگر هزینه عمل و خسارت را بخواهیم باید دوباره شکایت کنیم . اما بازهم گفتند که چون دیه تعلق می گیرد ، هیچ خسارتی پرداخت نمی کنند . حالا خواستم از شما بپرسم که ما چطور می توانیم هزینه عمل و خسارات رو از پزشکی قانونی بگیریم ؟ و اینکه آیا هزینه ای بابت طول درمان به پدرم تعلق می گیرد ؟ باید به دادگاه در این زمینه شکایت کنید . بعضی قضات در این زمینه رای به پرداخت مبالغ توسط مقصر می دهند و بعضی همان دیه را کافی می دانند . در هر صورت بیمه موظف به پرداخت نمی شود . 

جدیدتر قدیمی تر