وکیل برای کاهش افت قیمت خودرو

 1- می خواستم بپرسم که برای کم کردن مبلغ افت قیمت کاری می شود کرد یا خیر؟ معمولا نه . یک کار کارشناسی است . بهتر است فقط اعلام کنید که نمی توانید هزینه اش را به صورت نقدی بدهید و سعی کنید با درخواست عسر و حرج قسطی اش کنید . 


2- لطف کنید راهنمایی ام کنید که الان می خواهم بیمه شوم چه  شرایطی باید داشته باشم ازطریق بسیج  محلی یا همان مستضعفین ؟ شرایط خاصی نمی خواهد . به امر اداری پایگاه بسیج تان مراجعه کنید . 


3- دادگاه رای نهایی داده فقط نوشته متهم باید ظرف 2 سال دیه را بدهد . آن هم نصف نصف !می خواستم بدانم که چون ماشین بیمه بوده  ومبلغ دیه را بیمه می دهد بیمه هم دیه رو  تو دوسال می دهد یا همه را یکجا می دهد . ممنون می شوم راهنمایی کنید ؟ نه بیمه یک دفعه همه مبالغ را می دهد . 2 اسل برای وقتی است که فرد بیمه نداشته باشد و خودش بخواهید دیه را پرداخت نماید .  


4- من عابر پیاده بودم که یک ماشین بهم زد . پایم رباطش پاره شده و چند جا سوختگی دارم . چون ماشین لیز خورد و درخت ها ریخت روی من ! حالا کسی که به من زده رفته وکیل گرفته و گفته که من اصلا مقصر نیستم . گفته چون می خواسته به من نخورد ماشینش لیز خورده درصورتی که من فاصلم با ماشین خیلی زیاد بوده است . درمحل تصادف هم شاهدها دیده اند که راننده حالت عادی نداشته و زن داخل ماشین بوده که فراریش دادند . حالا می خواهم بدانم به من چیزی تعلق نمی گیرد و من چطوری تو دادگاه از حقم دفاع کنم ؟ نظر افسر پرونده مهم است و بعید است ایشان یا به صورت کامل یا درصدی مقصر نباشد . شما با نظریه پزشکی قانونی با توجه به درصدی که راننده مقصر بوده است می توانید از بیمه ایشان استفاده کنید . 


5- پیشاپیش از شما نهایت تشکر را دارم ؟


  • 1-راه حلی وجود داره با کمترین مبلغ بیمه شد ؟
  • 2-در ضمن اگه من با 14 درصد بیمه مشاغل آزاد خودم را بیمه کنم الان بازنشست بشوم چقدر ماهیانه می گیرم ؟ 
  • 3-آیا تفاوت درصد های 12-14-18 در مشاغل آزاد در بعد از بازنشستگی در میزان پرداخت مستمری فرق داره ؟
  1. کمترین حق بیمه پرداختی در تامین اجتماعی مربوط به بیمه های قالیبافی و رانندگان می باشد . اگر شرایط آن را داشته باشید که بعید است می توانید از آن استفاده کنید . 
  2. براساس مسانگین 2 سال یا 5 سال آخر محاسبه می شود . 
  3. نه فرقی نمی کند ولی ممکن است دیگر پوشش ازکارافتادگی یا فوت پیش از بازنشستگی را نداشته باشید . 

6- بنده در اواخر خدمتم (۲ سال آخر ) به مدت ۵ ماه بیمار شدم ! آیا در دریافتی بازنشستگی تاثیر دارد با توجه به اینکه حق بیمه پرداخت شده لطفا و نحوه محاسبه را بفرمایید ؟ بله تاثیر منفی دارد . چون کمک هزینه ایام بیماری به مبلغ 3/4 میانگین حق بیمه پرداخت می شود و این موضوع بر روی مستمری بازنشستگی تاثیر منفی می گذارد . 


7- بنده سال ۱۳۸۲ تصادف کردم با تراکتور و داغون شدم . واقعا یعنی پزشک قانونی برایم دیه کامل زد اما طرف فامیل بود و آن موقع هم بیمه نبود ، گذشت کردم ،الان چهار سالیه بیمه تامین اجتمایی دارم . می خواستم بپرسم میتونم برای ازکارافتادگی اقدام کنم ؟ بله می توانید . اما اگر تاریخ ازکارافتادگی برایتان مشخص کنند و این تاریخ قبل از بیمه پردازی تان باشد به شما مستمری تعلق نمی گیرد . 


8- بنده مادرم مستمری پدرم را دریافت می نمایند که به دلیل سابقه کم پدرحقوق ناچیزی دریافت مین مایند . آیاامکانش هست که مستمری پدر راقطع و از مستمری پدربزرگ استفاده نمود ؟ نه متاسفانه . اولویت با دریافت مستمری همسر است . 


9- من یک کاسب هستم و دارای یک فرزند پسر با معلولیت تعیین شده ۵۵ درصد  ! بهترین شرایط برای بیمه کردن پسرم که بازنشستگی داشته باشه چیست ؟ بهتر است سعی کنید از سهمیه سازمان بهزیستی استفاده کنید . بهزیستی سهمیه ای برای بیمه کردن معلولان دارد که درصدی از حق بیمه را از طریق یارانه دولتی پرداخت می کند . 

جدیدتر قدیمی تر