هزینه آزمایشات طب کار بر عهده کیست؟

 1- آیا هزینه طب کار بعهده پیمانکار می باشد یا بعهده کارگر ! با توجه به سوابق بالای کارگرانی که در همین کارگاه بمدت ۱۰ الی ۱۵سال فعالیت می کنند ممنون ؟ معمولا پیمانکار ولی ماده قانونی خاصی وجود ندارد . 


2- پدر من بازنشسته شده است . ۱۱سال در یک شرکت کار کرده است . شرکت حق کارفرمایی (7 درصد) را پرداخت نکرده  است .پدرم خودش پرداخت کرده و بازنشسته شده است .  حالا راهی وجود دارد که حقش را از  شرکت بگیرد . ممنون می شوم زود جوابم را بدهید ؟ البته حق بیمه سهم کارفرما 23 درصد است و سهم کارگر 7 درصد است . با این حال اگر مدارک پرداخت خودتان را دارید می توانید به اداره کار شکایت کنید و احتمالا به نتیجه می رسید . 


3- چه زمانی باید کارت حضور زد؟ کارفرما می گوید وقتی به محل کار می آیی اول برو لباس کار هایت را بپوش وقتی پوشیدی بیا کارت بزن ! آیا کار ایشان درست است؟ مطلقا درست نیست و تاسف برانگیز است . ساعات تعوض لباس و کارهای اولیه همگی جزء ساعت کار می باشد . 


4- ببخشید من دراثر کار زیاد اداره کمرم ، زانوهایم ، دستهایم ، و گردنم مشکل پیدا کرده است . آیا از کارافتادگی ناشی از کار شاملم می شود؟ بستگی به میزان آسیب دارد . نظریه کمیسیون های پزشکی تخصصی ارتوپدی ، جراحی اعصاب ، داخلی و ... در این زمینه مهم است . تا درخواست ندهید دقیقا نمی شود گفت . 


5- من در یک شرکت دولتی مشغول به کار هستم و انگشتان دو تا پنج دست راستم رفت زیرغلتک و کلا خوردشون کرده و درمانم هنوز تموم نشده است . با توجه به اینکه چون برای شرکت مدارک خواسته بودم مرا به طب کار ارجاع دادند و درصدی هم که زدند 29 درصد بود! و هنوزم درمانم ادامه دارد آیا با این وضعیت احتمال دارد درصدش بیشتر بشود و خودمم کلا همه  کارهامو با دست راست انجام می دادم ؟ اگر منظورتان درصدی است که کمیسیون های پزشکی تامین اجتماعی زده است بستگی به وضعیت تان بعد از گذشت زمان دارد . اگر عوارض جدیدی به وجود بیاید درصد را می توانید با درخواست مجدد افزایش دهید وگرنه بعید است تغییر خاصی بکند . 


6- الانم ما را می خواهند بفرستند بیمه حوادث ؛ به نظرتان من مراحل رو طی کنم یا به گفته شما تقاضای دیه بکنم ؟ به نظر من فعلا از بیمه حوادث برای دریافت هزینه های بیماری استفاده کنید . دیه را همیشه می توانید بگیرید . 


7- با سلام وخسته نباشید وتشکر ویژه ازشما بزرگوار ! من زنگ زدم بیمه گفتند شما باید از کارفرما شکایت کنید اگر محکوم شدند ما پول بیمه مسئولیت پرداخت می کنیم ! فقط سوال آخر اگر حادثه ناشی از کار باشد که هست وتوسط بازرس تامین اجتماعی تایید شد من شکایت کنم در دادگاه کارفرما با توجه به اینکه حادثه تصادف هست محکوم می شود ممنون میشم راهنمایی کنید من را وضمنا قبلا از راهنمایی های خوب شما کمال تشکر رادارم ؟ شما هم باید بابت دیه از کارفرما شکایت کنید و هم بابت عرامت دستمزد حادثه ناشی از کار به تامین اجتماعی درخواست دهید . معمولا با هر دو درخواست موافقت می شود . 


8- بنده قبلا در آهنگری کار می کرده ام که بیمه ام پرداخت می شده  است . حالا کارگاه تیرچه بلوکی دارم اگر بخواهم بیمه خود را بپردازم به نظرتون  از چه بیمه ای استفاده کنم دارای همسر و دو فرزند می باشم ؟  به نظر من خودتان را بیمه اختیاری کنید . 


9- داخل کارخانه کاشی بر اثر پایین آمدن از پله رباط صلیبی ومینیسک پاره شد . شرکت بیمه حوادث طرف قرارداد 75 درصد کارخانه رو مقصر کرده ولی هزینه درمان که هشت میلیون شده خودم پرداخت کردم . شکایت کنم می توانم دیه بگیرم و تقریبا برای موردی مثل من چند دیه پرداخت می کنن ؟ بله . تنها راهی که دارید شکایت است . حدودا 16 درصد دیه آن می شود . معادل 33 میلیون و 600 هزار تومان . البته 75 درصد آن به شما پرداخت می شود . 

جدیدتر قدیمی تر