انتقال سابقه تامین اجتماعی به بیمه عمر

 1- من با يک ماشين  تاكسي٤ ماه پيش تصادف كردم كه خسارت كمي هم ديده بود . از عقب به سپر ماشين زدم و كپي بيمه  ام به ایشان دادم و رفتند از بيمه ام استفاده كردند و الان متوجه شدم از من شكايت كردند براي افت قيمت خودرویشان و چون ابلاغيه به دست من نرسيده بود چون به آدرس قبليمون ارسال شده بوده كارشناسي بدون حضور من١٥٠٠ با كروكي فرضي در نظر گرفتند . الان مي توانم من كاري كنم تا هزينه اي پرداخت نكنم ! وا خواهي هم رفتم زدم و روي پرونده گذاشتند ؟ بگذارید نتیجه بررسی مجدد بیاید . به نظر من در هیات حل اختلاف بگوئید هیچ مبلغی نمی توانید بدهید . سعی کنید قسطی اش کنید . 


2- بزرگوار بنده کارگر شهرداری می باشم . در مورخ 24/7/96 تصادف کردم .که بعداز دوماه استراحت پزشکی سر کار رفتم . به مدت یک ماه که متاسفانه مچ پای راستم شکست ، استخوان قاپ پایم ، تالوس . پزشک درحال حاضر یک ماه استراحت پزشکی برایم نوشته است . آیا پول آن دو ماه واین یک ماه را بهم می دهند ؟ چقدر؟ ضمنا پیمانکار می تواند اخراجم بکند ؟ چون تماس باهم گرفتیم ! احوالم پرسید می گفت کارگر لازم دارم ! تورو خدا راهنمایی دقیقم بکنید ! دوتا بچه دارم . دوماه اولم 21 روز شورای پزشکی تأیید کرد ! ویک ماه  بعدی کامل تأیید شد با تشکر ؟! بله . مبلغ آن توسط تامین اجتماعی پرداخت می شود . 3/4 میانگین حقوق تان در 3 ماه آخر محاسبه می شود . می توانید برای دیه هم از طریق دادگستری اقدام کنید . 


3- من ۴ سال سابقه پرداخت بیمه  عمر و پس انداز ازبیمه  ایران را دارم . آیا می تونم  سابقه ام را به بیمه ی تامین اجتماعی انتقال بدهم به عنوان افزودن سابقه ی بیمه تامین اجتماعی  ؟  نه نمی توانید . فقط می توانید از صندوق های بیمه ای انتقال دهید نه شرکت های بیمه ای !


4- من 2 سال سابقه بیمه روستایی دارم . الان می خواهم بیمه تامین اجتماعی از طریق مهارت بنایی هم بگیرم که ماهی حدود 75 هزار تومان می باشد . می خواستم ببینم آیا می توانم این کار را انجام دهم . یعنی هر دو بیمه را همزمان داشته باشم و در سن بازنشستگی از هر دو بیمه استفاده کنم ؟ نه نمی توانید چنین کاری کنید . تنها از یک جا می توانید مستمری بگیرید . اگر هم پرداخت کنید 2 مستمری به شما داده نمی شود . 


5- چند تا سوال داشتم . اول اینکه جراحت متلاحمه فکم در حدی بوده که به استخوان فک می رسه و اون رو میشکنه و عصب فک رو قطع می کند . این جراحت متلاحمه محسوب میشه یا نوع دیگه ای؟ حدود این آسیب به نظر شما چقدر میشه؟ و این که این جراحت باعث کج شدن فک و چانه من و جراحت سمت چپ شده که هم در حالت عادی کاملا کج بودن و نقص زیبایی مشهوده و هم در هنگام صحبت و خندیدن ؟ نقص زیبایی دیه جدا تعلق میگیره؟ شکستگی فک با پلاتین مهار شده و طی عمل آینده باید از لگن پیوند استخوان زده بشه ؟ ظاهرا دو شکستگی در فک تحتانی تان به وجود آمده است و یک آسیب به  عصب ! از نوع جراحات دمتلاحمه و اینگونه موارد نیست و از نوع شکستگی ها محاسبه می شود . بابت هر دو شکستگی بر اساس رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری 16 درصد دیه تعلق می گیرد و بابت آسیب به عصب ارش تعلق می گیرد . معمولا 5 درصد دیه کامل . بله بابت زیبایی جدا دیه تعلق می گیرد . 


6- با سلام وخسته نباشید ! ما در مورد پرونده تصادف شوهرم که دچار شکستگی ترقوه سمت چپ وشکستگی انگشت چهارم کف پا شده بود درخواست پرداخت علی الحساب دیه رادادیم که امروز  رفتیم  بیمه قرارشد مبلغ 6 میلیون به ما بدهند . سوالم این است که در پرونده با اینکه هنوز طول درمان تمام نشده کل مبلغ دیه را حدود 12 میلیون زده اند .  درحالی که جای خواندم درآوردن پلاتین هم دیه دارد . دکتر گفته بعد عید نوروز باید پلاتین دست همسر دربیاورند ؟! پس چرا در پرونده نیامده یا بعد از درآوردن حساب می کنند ! البته هنوز یک ماه از طول درمان مانده است . ممنون می شوم جواب بدهید ؟ در آوردن پلاتین زمانی دیه دارد که بر روی بافت بدن تاثیر گذاشته باشد . در معاینه مجدد مشخص می شود . 


7-  آیا قبل از اینکه ماشین را صافکاری کنند می شود خسارت تعیین کرد؟ بله برای افت قیمت در هر مرحله ای می شود نظر داد در حالیکه برای تعیین خسارت باید قبل از تعمیر باشد . به نظر من درست کارشناسی کرده اند . بهتر است سعی کنید قسطی اش کنید . 


8- در یک درگیری دو طرف دجار آسیب دیدگی شدند . در نامه پزشکی قانونی طرف مقابل نوشته شده بود شکستگی دراستخوان بینی ولی نه درصدی زده بود نه چیزی حتی بیمارستان بستری نشد و تحت درمان نبود . می خواستم ببینم  ممکنه دیه تعلق نگرفته است ؟ نه دیه تعلق گرفته است معادل 4 درصد . 8 میلیون و 400 هزار تومان می شود . 


9- پدر بنده نظامی هست و مادرم می خواهد در سن 41 سالگی بیمه قالیبافی بشود در حالیکه الان بیمه نیروهای مسلح هم هست. آیا گرفتن بیمه قالیبافی مادرم، مشکلی برای بیمه پدرم ایجاد می کند یا خیر؟ یعنی آیا می تواند همزمان هم دفترچه نیروهای مسلح داشته باشد و هم  دفترچه تامین اجتماعی ؟ جدیدا اطلاعات هم را دارند . البته در این مورد کلا مشکل قانونی ندارد و می تواند از هر دو دفترچه استفاده کند . 

جدیدتر قدیمی تر