انتقال سابقه بیمه تامین اجتماعی به بیمه روستاییان

 1- ببخشید راجع به افت قیمت خودرو و مبنای تعیین آن سوال دارم . برای خرابی  مختصر درب عقب و گلگیر عقب سمت راننده مبلغ یک میلیون و ششصد هزار تومان افت قیمت زده در حالی که خسارت بیمه 800 هزار تومان پرداخت کرده است . به نظر شما افت قیمت چقدر هست کتاب یا جزوه یا آیین نامه ای وجود دارد که نحوه محاسبه را به ما نشان بدهد . از راهنمایی شما متشکرم . عکس ماشین پراید 111 رو می فرستم .  بیمه نامه ای وجود دارد که خسارت افت قیمت رو هم پرداخت کند ؟ معمولا دستورالعمل داخلی را کارشناسان مربوطه دارند و افت قیمت را براساس آن و به صورت عرفی محسابه می کنند . در سایت بیمه جو در این زمینه مقالات زیادی آورده شده است . بیمه نامه ای وجود ندارد که افت قیمت را پشتیبانی کند . 


2- معذرت می خواهم که این سوال را در کانال شخصیتان مطرح می کنم . ما یک خانواده عشایر هستیم.  پدر بنده در دی ماه سال ۹۲ برای اولین بار با سن ۵۳ سال حق بیمه روستاییان و عشایر را پرداخت کرد و متاسفانه در ۱۲خرداد ۹۳ در یک حادثه ی قتل عمدی کشته شدند. پس از این اتفاق در سال ۹۳ برای پیگیری پرونده به اداره بیمه روستاییان و عشایر مرکز استان مراجعه نمودیم که طبق توافقی که در انجا با اداره بیمه انجام شد قرار بر این شد که برای تحقیقات در مورد پرونده بیمه به محل سکونت ما مراجعه کنند. پس انجام مراجعه و تحقیقات در مورد نحوه فوت پدرم به بنده اعلام شد که فوت ایشان ناشی از کار نبوده بلکه در یک حادثه قتل ایشان فوت شده اند. به این صورت که پدرم برای آوردن یک گونی جو برای دام به انبار خود در فاصله ی تقریبا ۸ کیلومتری محل اسکان خود که البته قشلاق خودشان نیز بود رفتند که در آنجا با سارقان جو مواجه شدند که پس از درگیری سارقان وی را به قتل رساندند . باتوجه به این توضیحات بنده در تحقیقاتی که به عمل آمد این موضوع را به کارشناسان اداره بیمه بیان کردم .اما آنها به من گفتند فوت پدرتان ناشی از کار نبوده بلکه در یک حادثه قتل کشته شدند و بیمه به شما تعلق نمی گیرد. حال می خواستم این سوال رابپرسم که قانون در این مورد چگونه است.ایا راهی برای احقاق حق وجود دارد. معذرت می خواهم که اینقدر طولانی شد لطفا در این مورد من را راهنمایی فرمایید ؟ قانون می گوید اگر فوت بر اثر حادثه ناشی از کار باشد حتی با یک روز پرداخت حق بیمه می توان مستمری را برقرار نمود . اما اگر بر اثر حادثه ناشی از کار نباشد حداقل باید 1 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد . 


3-  اگر بیمه 6 7ماه پرداخت نشود و تخفیف بیمه ثالث برود راهی برای برگشت بیمه هست ؟ اگر منظورتان تخفیف اش است طبق قانون جدید تخفیف بیمه از بین نمی رود .


4- من قصد دارم چند پیک موتوری استخدام کنم بصورتی که هرباری که می برند مزد بگیرند  و حقوق و بیمه تامین اجتماعی از طرف من برای آنها لحاظ نشود . چون اول راه هستیم و درآمد جوابگو نیست. چطور باید قرار داد ببندم که بعدا نتوانند شکایت کنند برای حقوق و بیمه . شرایط استخدام افراد بدون لحاظ  کردن بیمه و حقوق اداره کار چی هست ؟ تقریبا هر جوری قرارداد ببندید حداقل برای بیمه امکان شکایت دارند . ماهیت کار مهم است نه نوع قرارداد ! به نظر من بهتر است با موسساتی نظیر پیک بادپا قرارداد ببندید ! این بهترین کار است . 


5- می خواستم بپرسم برای دریافت افت قیمت ماشینم اگر ماشین را درست کرده باشم و به دلیل خسارت زیر پنج میلیون کروکی پلیس را نداشته باشیم چکار باید بکنم ؟ موقع مراجعه به شورای حل اختلاف چه مدرکی می توانم ارائه کنم ؟ باید کروکی فرضی کشید و خسارات را بیان کرد به شرطی که مقصر قبول کند . البته گزارش بیمه اگر از بیمه شخص ثالث استفاده کرده باشید برای این منظور خوب است وگرنه دست تان به هیچ جایی نخواهد رسید . 


6- سوالی در رابطه با بیمه حوادث کوثر و غرامت داشتم . چند سال پیش در خدمت در منطقه در یک حادثه مجروح شدم و معاف شدم . تازه اقدام کردم برای از کار افتادگی که قادر به کار نیستم . به من وقت دادن برای کمسیون وشورا برای دیه وغرامت . م خواستم ببینم دیه به چه صورت پرداخت می شود . آیا دیه بروز حساب میشه یانه ؟ یا طبق دیه سال حادثه ؟ قانونا به نرخ روز باید حساب شود اما بعضی بیمه ها دبه می کنند و به نرخ سال حادثه پرداخت می کنند که در این موارد بهتر است به بیمه مرکزی شکایت کرد. 


7- ما 22 ماه سابقه بیمه خویش فرما داریم . می توانیم به بیمه روستایی انتقال دهیم . بیمه خویش فرما قطع شده ولی تصفیه نکردیم ورفتیم بیمه روستایی شدیم حالا بعد تصفیه 22 ماه به روستایی منتقل می شود .چه شرایطی داره ؟  نه منتقل نمی شود . باید درخواست دهید و با طی روند اداری و پرداخت هزینه منتقل می شود . 


8- بنده چند روز پیش تصادف کردم و خودروی پراید ۱۳۲ در سمت راننده  کامل تعویض  شده و قسمتی از رکاب نیز تعویض و رنگ شده است . مدل پراید ۹۰ هست ! افت قیمت در اثر این تصادف چقدر می شود !  ممنونم اگر راهنمایی کنید ؟ حدود 5 درصد قیمت خودروی پراید سال 90


9- سلام خسته نباشید ! من خانم ... هستم . الان 5 سال است دارم توی آبمیوه فروشی کارمی کنم . کارفرمای من حقوقم را سالی 100 هزار تومان بالا می برد . یعنی الآن ماهی 500 هزار تومان می گیرم ! نه مرخصی دارم نه عید می شود عیدی می گیرم وهروقتم اضافه کاری می کنم ساعتی 2000 تومان بهم می دهند . حقوقم را طبق قانون کارنمی دهد ! جمعه ها هم سرکارمی روم خواهش می کنم راهنماییم کنید ؟ شما تنها کاری که باید انجام دهید این است که مدارک مکتوبی جمع آوری کنید که نشان دهد در این محل کار می کرده اید . وقتی مدارک تان کامل باشد می تواند بابت حداقل حقوق طبق قانون کار ، سنوات ، عیدی و ... به اداره کار شکایت کنید . 

جدیدتر قدیمی تر