درخواست ازکارافتادگی به علت بیماری فلج اطفال

 1- جسارتا مادر من بیمه قالیبافی هستند و هر ۶ماه نزدیک ۲۰۰هزار تومان حق بیمه می پردازند ! آیا ایشان می توانند از بیمه درمانی هم استفاده کند ؟ بله می توانند استفاده کنند و مانعی نیز ندارد ! باید به شعبه بیمه و کارگزاری بیمه شان مراجعه کنند . 


2- سوال دارم در ارتباط با بيمه بيكاري ! من حدوده دوهفته است كه در تركيه زندگي مي كنم و ١٥ اسفند بايد حاضري من زده شود در كاريابي كه ثبت نام كردم . مي خواستم بدانم كه اگه نرم هيچ پولي واريز نمي شود برایم ؟ برم قطعش كنم بهتره بنظره شما چه كاري انجام بدم بهتره ؟ اگر نروید ماه بعد مقرری تان قطع می گردد . اگر نمی توانید بروید نروید و منتظر بمانید تا قطع شود . این بهترین کار است . 


3- معلولیت من مربوط به فلج اطفال هست که از دوران کودکی دچارش شدم ! از کار افتادگی شامل این بیماری می شود ؟ ازکارافتادگی شامل این بیماری می شود ولی بدردتان نخواهد خورد . چون این بیماری مادرزادی است و تامین اجتماعی بابت آن مستمری ازکارافتادگی برقرار نمی نماید . 


4- بنده همسرم نارسایی قلبی دارند و قلبشان ده درصد کار می کند و کاندید پیوند قلب می باشند و مدارک پزشکی را ما به بیمه تامین اجتماعی بردیم  و قرار شد که فرستاده بشود به کمیسیون پزشکی ! خواستم بدانم اگر در این فاصله که بیمه  دو ماه آینده برای کمیسیون وقت داده است اگر همسرم پیوند بشوند از کار افتاده می شود یا نه ؟ ممنون می شوم اگر جوابم را بدهید ؟ و اینکه حقوق از کار افتادگی چقدر است ؟ آیا سابقه بیمه مهم است که چند سال باشد ؟  بستگی به نظر کمیسیون دارد . معمولا بیشتر پیوندی ها ازکارافتاده کلی می شوند . سابقه زیاد مهم نیست ولی اگر کم باشد فرآیند ازکارافتادگی سخت تر اتفاق می افتد . حقوق ازکارافتادگی معادل مستمری بازنشستگی متناسب با سابقه است . البته از حداقل مستمری سالیانه کمتر نمی تواند باشد . 


5- سلام جناب  !عذر می خواهم مصدع اوقات می شوم . بیمه هنرمندان نتوانستیم کنیم . تعداد سوابق مکتوبشان کم بود . همسر من آقا هستند چند ماهی هست بیمه مشاغل آزاد رد می کنند نرخ 14 درصد . شغل را نوشتیم معماری نقشه کشی در فرم .  امکانش هست چه بیمه ای کنیم که دفترچه بیمه داشته باشیم ؟ آیا امکان تغییر شغل هست در تامین اجتماعی. ممنونم از راهنمایی تان ؟ تمامی بیمه های خویش فرما بیمه درمانی دارند . اما بیمه اختیاری بهتر است چون نه فرانشیز بابت دفترچه های درمانی محاسبه می شود و نه هزینه 35 هزار تومانی بابت هر دفترچه گرفته می شود . 


6- مادر من بیمه شده قالیبافی هستند. ایشان 55 سال سن و 10 سال پرداخت حق بیمه را دارند و سال 94 شرایط بازنشستگی را داشتند. زمانی که برای انجام فرایندهای قانونی جهت بازنشستگی مراجعه کردیم ، سازمان تامین اجتماعی حدود 13 میلیون تومان را مطالبه کردند تا مستمری با 10 سال سابقه به ایشان تعلق گیرد. از آنجا که این پرداخت ممکن نبود، پرونده بازنشستگی ایشان حدود 3 سال است که مسکوت باقی مانده است . سوال: ظاهرا موضوعیت این پرداخت، عدم تعهد دولت به پرداخت سهم خود می باشد. اگر چنین است آیا می توان از دولت در دیوان شکایت کرد ؟ سوال دوم : در دادخواست به چه مصوباتی می باید اشاره نمود ؟ شما باید از سازمان تامین اجتماعی شکایت کنید . هر چند این هم یک واقعیت است که دولت حق سهم بیمه را نداده است و تا این مبالغ در سیستم ننشیند سازمان مقرری را برقرار نمی کند . 


7- حکم اداره کار بابت دستمزد از ۲۰ خرداد تا ۲۵ آذر مبلغ۳۸۰۰۰۰۰ تومان و عیدی و سنوات ۱۰۰۰۰۰۰ تومان حساب کردند؛ مجموعا ۴۸۰۰۰۰۰ شده است . همسرم با پیمانکار قرارداد ندارد ؛ اما با هم ماهی دو میلیون تومان صحبت کردند ؛ با توجه به اینکه حداقل دستمزد سال ۹۶ ؛۹۲۰ هزار تومان است می خواستم بپرسم چرا حکم اداره کار ۷۴۰ هزار تومان محاسبه شده است ؟ الان ما چه اقدامی می توانیم بکنیم ؟ از حداقل حقوق کمتر نمی توانند حساب بکنند . شاید زمان کمتری را محاسبه کرده اند . البته در صورت الزام به پرداخت حق بیمه ، حق بیمه را از آن کم می کنند . مالیات هم همین طور !


8- بنده از کارگران پلاسکو هستم. بعد از 10 ماه بیمه بیکاری قطع شده است . بعداز مراجعه به بیمه26 گفتند که پرونده به شعبه محل زندگی ارسال شده است . بعد از یک هفته دوندگی الان می گویند منزل باشید مامور بیاید . من واقعا شرایط در منزل ماندن را ندارم . چون تمام مدارک و چکهای اشخاص معدوم شده و من و همکارانم علاوه بر مشکلات دیگری که داریم در شهرهای ایران به دنبال مطالبات هستیم . و واقعا به این پول احتیاج داریم . می شود ما را راهنمایی کنید . در ضمن با ریاست شعبه صحبت کردیم.اخرین حرفی که زد گفت قانونه.همین.لطفا راهنمایی کنید ؟ یک بار در منزل باشید دیگر تا 3 ماه نمی آیند . 


9- من می خواهم بیمه تامین اجتماعی بشوم  ! بیمه دفترچه و بازنشستگی ! بعد من در کمیسیون پزشکی از من سوال شد تصادف داشتی؟ من هم چند سال پیش یک تصادف کوچیک داشتم که آسیب ندیدم ولی گفتم احتمالش هست کمیسیون من را خط بزند ممنون از محبت شما . البته این هم بگم من بیمه خودکفا هستم و شغلم هم آزاد  است ؟ می گفتید هم مشکلی پیس نمی آمد !

جدیدتر قدیمی تر