آیا خدمت سربازی جزء سابقه بیمه محسوب می شود؟

 1- جسارتا بنده بعد از دو ماه که از خدمتم می گذرد به خاطر دردهایی که داشتم به پزشک مراجعه کردم و متوجه شدم که کاری که در حین خدمت انجام می دادم  باعث شده که دیسکم بیرون بزند . می خواستم ببینم شما اطلاع دارید که چطوری باید پیگیر این موضوع بشوم ؟ و اصلا نیازی به این کار هست . پیشاپیش از وقتی که می گذارید کمال تشکر را دارم . اگر منظورتان استفاده از بیمه نیروهای مسلح در دوران خدمت سربازی است بیمه فقط هزینه های درمانی شما را با تائید پزشک محل خدمت پرداخت می کند و دیه ای به شما تعلق نمی گیرد . بابت این موضوع هم نمی توانید از خدمت معاف شوید . 


2- سوال بنده در رابطه با ماده 10 نوسازی صنایع می باشد ! آیا خدمت سربازی هم جزء این ۲۵ سال هست ؟ بله جزء این 25 سال محاسبه می شود . 


3- سلام شرمنده یک سوال داشتم ! چند وقت پیش یک ماشین در جاده نزدیک شهر زد به مصالح ساختمانی ما  کنار خیابان و متاسفانه فوت شدند ! می خواستم بدانم ما در قبال اون مقصر نیستیم که و آیا می توانیم جبران خسارت بخواهیم از ایشان؟ جبران می کنیم اگه جوابشو بفرستین ؟ اگر دیه شان را تا به حال گرفته باشند و یا اینکه از شما شکایت نکرده باشند و یا اینکه وسایل تان در محل عبور ماشین ها نبوده باشد شما مقصر نیستید . بله می توانید جران خسارت بخواهید با شکایت به دادگاه که البته بسیار زمانبر است چون با ورثه طرف هستید نه خود ایشان که ظاهرا به سمت رحمت خدا شتافته اند ! 


4- من حول و حوش 40 روز پيش تصادف كردم و طرف مقابل مقصر شناخته شده ولي با اينكه به كروكي اعتراض داشته به هيات سه نفره رفته و راي دوباره به نفع من تمام شد ولي اين آقا بيمه نامه را تحويل نمي دهد و... . و شرط تعيين كرده كه درصورتي بيمه نامه رو تحويل مي دهد كه من دست خط و امضا بهش بدهم كه هزينه افت قيمت ماشين و ....... رو ازش مطالبه نكنم . حالا بنظر شما راهكار قانوني با اين آقا چيه ؟  همان ابتدا افسر باید مدارک ایشان را به شما می داد . نباید چنین امضائی بدهید . به هیات حل اختلاف مراجعه کنید و بابت افت قیمت شکایت کنید . به افسر پرونده راهنمائی و رانندگی مراجعه کرده و موضوع را توضیح داده و درخواست دخالت ایشان را بکنید . در هیات حل اختلاف علاوه بر افت قیمت موضوع بیمه نامه را هم مطرح کنید . البته ابتدا به افسر مربوطه مراجعه کنید . 


5- در حال حاضر بیمه سامان اعلام کرده در صورتی که فردی زودتر از مدت اتمام قرارداد اقدام به فسخ نماید علاوه بر سود تضمینی سود مشارکت هم برای سالهایی که بیمه پرداخت نموده به او پرداخت می شود در صورتی که بیمه های دیگر فقط  ارزش بازخریدی در زمان فسخ را پرداخت می کنند .نظر شما چیست ؟ در ارزش بازخریدی معمولا سود تضمینی در نظر گرفته می شود . این که شما در مورد بیمه سامان فرموده اید یعنی سود مشارکت هم داده می شود که معمولا از سود تضمینی بیشتر است با این حال برای یک دوره زمانی معین صرفا یک سود مشخص داده می شود و بنابراین شاید مبلغ آنچنان بالائی نشود با این حال خوب است . 


6- چنانچه شخصی از سال ۶۷ تا۸۰ در زرهی تانک سپاه پاسدارن کار کرده باشد آیا کار درشرایط سخت شامل حالش می گردد ، جهت محاسبه سنوات کاری ؟ مشاغل سخت و زیان اور صرفا جهت مشمولان قانون کار محاسبه می شود . اگر به هر دلیلی بیمه تامین اجتماعی هم باشید این مورد جزء مشاغل سخت و زیان آور محاسبه نمی شود . 


7- من مغازه دارم ومی خواهم آزاد خودم را بیمه کنم.سوالم این است که الان من ماهی ۲۳۰هزار تومن بپردازم حقوق بازنشستگیم با حقوق کسی که بیمه کارگری داره یکی است . مستمری که می دهند طبق وزارت کار می دهند یا طبق مبلغ بیمه پرداخت می کنند ؟ براساس حاصلضرب سابقه در میانگین حق بیمه پرداختی در 2 سال آخر محاسبه می شود . بنابراین ممکن است مستمری تان بیشتر شود یا حتی کمتر شود . 


8- یک سوال دیگر ! در تصادفی که طرف مقابل مقصر هست و خسارت ماشین من خیلی زیاد شده بیمه ثالث نهایتا چقدر را پرداخت می کند ؟ و مابقی رو باید مقصر از جیبش بده؟ اگر ندهد چکار می شود کرد؟ به زندان هم می کشد؟ بستگی به این دارد که چقدر پوشش برایش خریده شده باشد . معمولا 7 میلیون تومان است که می توان آن را تا 20 میلیون تومان افزایش داد . مابقی را مقصر باید از جیب پرداخت کند و اگر ندهد امکان زندان رفتن هم وجود دارد البته بعد از 2 سال ! 


9- در تیر ماه امسال بابام تصادف کرده است . خودش تنها تو ماشین بوده و بدون برخورد به ماشینی ماشین واژگون شد . از قسمت سر و کمر دچار مشکل شد که حتی توی کمرش پلاتین هم گذاشتند . می خواستیم از بیمه شخص ثالثش استفاده کنیم و پیگیر باشیم . آخرین جوابی هم که پزشکی قانونی داده فقط درصد تعیین کرده دیگه اسمی از نقص عضو یا از کار افتادگی نبرده  است . در نامه ای که به بیمه ارسال کرده است .می خواستم بدانم با این شرایط آیا دیه بهش تعلق می گیرد یا خیر ؟ ممنون می شوم اگه راهنمایی کنید ؟ اگر بیمه نامه اش از مرداد ماه امسال به بعد تمدید شده باشد تمامی دیه توسط بیمه پرداخت می شود وگرنه صرفا موارد نقص عضو پرداخت می شود . 

جدیدتر قدیمی تر