وکیل برای دریافت مستمری پدربزرگ

 1- من قبلا بیمه اختیاری بودم . بعدا درمانی از بیمه سلامت استفاده کردم وبیمه ام شد مشاغل آزاد ! می خواهم دوباره بیمه اختیاری بشوم چکار کنم ؟ باید به شعبه بیمه تان درخواست تغییر نوع بیمه را بدهید . اگر بیمه حرف و مشاغل آزاد شما از نوع 12 درصد یا 14 درصد باشد باید دوباره آزمایش دهید وگرنه نیاز به آزمایش های مقدماتی نخواهید داشت . 


2- خانمی همسرش بیمه تامین اجتماعی (خویش فرما) بوده و فوت کرده و این خانم مجددا با آقایی که استخدام رسمیه و بیمه خدمات درمانی دارد ازدواج می کند !  حالا همسر دومش هم فوت کرده است . آیا این خانم  با توجه به این که همسر اولش بیمه تامین اجتماعی بود و همسر دومش بیمه خدمات درمانی ! می تواند مستمری هر دو همسرش را دریافت بکند یا خیر؟ بله می تواند و مشکلی هم نیست . مستمری همسر تنها موردی است که می توان از طریق یک یا چند همسر گرفت . 


3- اگر آقایی  فرزندش رو به صورت ثبتی در دفتر خانه به پدر بزرگ و مادر بزرگ مادریش (که هر دو بازنشسته کشوری هستند) واگذار کند  آیا بعد از فوتش، مستمری این آقا به آن فرزند  می رسد یا خیر؟ در واقع سوال این است که  آیا مستمری پدر به این فرزند می رسدد یا خیر؟ مستمری پدر بزرگ و مادر بزرگی که این بچه را به فرزندی قبول کردند چطور؟ در ضمن بچه تک فرزند است و همینطور تنها نوه هست ؟  مستمری پدر به فرزند می رسد ولی مستمری پدربزرگ و مادربزرگ نمی رسد . ربطی هم به محضر و دیگر موارد ندارد . 


4- ببخشید مزاحم شدم !می خواستم بدانم برای اولین بار که می خواهیم دفترچه تامین اجتماعی بگیریم آزمایش عدم اعتیاد هم دارد ؟ نه . در هیچ گونه از آزمایش های تامین اجتماعی آزمایش اعتیاد گرفته نمی شود . 


5- برای بیمه رانندگی ، اگر واریکوسل خفیف داشته باشیم موردی ندارد  ؟ واریکوسل معمولا درصد ازکارافتادگی ندارد و اصلا جزء آزمایشات اولیه نیست مگر اینکه خودتان اعلام کنید که آن هم مشکلی به وجود نمی آورد . 


6- من 41 ماه سابقه بیمه دارم . اول برج 9 بیکارشدم ! برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کردم ! متوجه شدم بیمه فروردین ریخته نشده است و کارفرما می گوید چون کارگاه از حقیقی به حقوقی تبدیل و کد کارگاه با کارفرما عوض شده این یک ماه راپرداخت نکرده است . گفته کارگاه فروردین تعطیل بوده درصورتی که این طورنبوده است . من بعد از دو ماه و نیم که مراحل بیمه بیکاری راانجام دادم مقرری اداره کار هم آمده بیمه تامین اجتماعی پرونده من رابسته می گوید به شما تعلق نمی گیرد . خواهش می کنم راهنمایی کنید ؟ شما باید در اداره کار بابت حق بیمه آن یک ماه بر علیه کارفرما شکایت کنید . بعد از گرفتن رای و پرداخت حق بیمه توسط کارفرما ، تامین اجتماعی دلیلی بر عدم پرداخت حق بیمه نخواهد داشت . 


7- من قبلا شرکت داشتم . برخی از پرسنلم رو ترک از کار زدم . دیدم حسابم مسدود شده است . رفتم بیمه دیدم مجددا برای همون افراد داره بیمه رد می شود در صورتی که من سال پیش ترک از کارشون را زده بودم ؟ باید ترک کارشان را در لیست بیمه اعلام می کردید . در هر صورت باید به هیات های بدوی و تجدیدنظر تعیین مطالبات سازمان تامین اجتماعی در شعبه مربوطه درخواست دهید و با مدارک کامل اثبات کنید که ترک کار کرده اند . 


8- من باید تا دوم همین برج حق بیمه خودم را پرداخت می کردم ولی فراموش کردم . الان می توانم پرداخت کنم یا قطع شده بیمه من؟ ممنون بابت پاسخگویی شما ؟ اگر جزء بیمه های خویش فرما باشد قطع شده است و باید برای بستن قرارداد جدید به شعبه مراجعه کنید . 


9- فرزند پسرم دارای معلولیت ذهنی می باشد ! آیا مستمری مادام العمر به ایشان تعلق می گیرد ؟ ضمنا بنده دارای شغل آزاد می باشم و بیمه تامین اجتماعی پرداخت می کنم . ممنونم که وقت می گذارید ؟  اگر در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی ازکارافتاده کلی شوند ، در نبود شما مستمری به ایشان تعلق می گیرد . 

جدیدتر قدیمی تر