شرایط دریافت بیمه بیکاری

 علی تایبادی : سلام  ! من راننده بخش خصوصی کمیته امداد بودم یعنی ماشین از خودم بود .بعد مدتی راننده ها را شرکتی کردند و من شدم زیر نظر شرکت و بیمه من را شرکت رد می کرد .بعد اداره (نه شرکت)بهم بدون هیچ بهانه ای گفت که دیگه نمی خواهیم بیایی اداره و جای من یک راننده دیگر آوردند .حالا من بیکار شدم و فعلا هیچ کاری هم برایم پیدا نمی شود.

1.     می خواهم بدانم بیمه بیکاری شامل من می شود یا نه ؟ از وقتی بیکار شدم تا الان شش ماه گذشته و من همچنان بیکارم و بیمه ام را هم پول نداشتم خودم بریزم و هیچ اقدامی جهت بیمه بیکاری نکردماگر می شود تورو خدا یک راهی پیش رویم بگذارید که حقم ضایع نشود این وسط

2.     حدود یکسال قبلش هم شرکت اصلا برایم بیمه رد نکرده یعنی پول بیمه هر ماه از حقوقم کسر می شده اما من نمی دانستم که می توانم فرم بیمه پر کنم تا برای من هم بیمه رد کنند حالا راهی داره دنبال آن را بگیرم تا جزء سوابقم حساب بشود یا نه؟؟ خدا خیرتون بدهد !اینجا که کسی جواب درست و حسابی نمی دهد بهم . دستم هم خیلی تنگه بخدا ! اگر جوابم را بدهید و خوب راهنماییم بکنید که چکار می توانم بکنم خیلی ممنونتون می شوم ؟

پاسخ سوالات شما به شرح زیر است :

1-     بیمه بیکاری به شما تعلق می گرفت اگر زودتر اقدام می کردید . باید نهایتا تا 1 ماه بعد از بیکار شدن به تامین اجتماعی اطلاع می دادید و الان دیگر نمی شود .

2-     بابت بیمه تان با فیش حقوقی و پرینت پرداخت حقوق به حسابتان به اداره کار منطقه شکایت کرده و درخواست پرداخت حق بیمه تان را بکنید .

3-     بهتر است درخواست حق سنوات ، پایه سنوات ، عیدی و ... را بکنید . به نظر من مهمتر از همه درخواست بازگشت به کار دهید . احتمال دارد با درخواست تان موافقت شود . 

جدیدتر قدیمی تر