جریمه عدم بیمه کردن کارگر

 موسویان : سلام جناب  ! ايام رو تسليت عرض مي كنم !  پوزش مي خواهم كه مزاحم شدم . بنده نمايندگي بيمه دارم و شخصي طي ٦ سال اخير روزانه از ساعت ٩صبح تا ١ ظهر (روزي ٤ ساعت) و گاها هم كمتر در دفتر بنده همكاري مي كرد . چون اگر يه وقت من دفتر نبودم بيشتر وقتها مشتري ها باهام تماس مي گرفتند كه دفترت بسته است .  به درخواست ايشان (يك نسخه از درخواست را هنوز دارم) بنده ايشان رو طي اين سالها بيمه مشاغل آزاد كردم و تا پايان شهريور امسال هم برایش بيمه رد كردم كه برایش سابقه اي بماند .

در هر ماه كه حقوق هم پرداخت مي كردم ازش رسيدي با اين عنوان كه اينجانب ... فرزند ... در ... كار كردم و حقوق ماه ... رو براساس قانون كار گرفتم و هيچ ادعايي نسبت به اين موضوع ندارم ازش  مي گرفتم . ارديبهشت از تامين اجتماعي بازرس آمد و اسم ايشان را نوشت و بنده درجريان نبودم و چند روز پيش دوباره بازرس آمد كه من بودم و بنده را تامين اجتماعي خواست و رفتم آنجا و بنده را  از ارديبهشت تا الان جريمه كرد.

بنده براي اينكه تا پايان شهريور براي ايشان بيمه رد كرده بودم و براي اينكه بيشتر جريمه نشم و موضوع رو  حل كنم برای ايشان ترك كار زدم  و به ايشان گفتم واسه اينكه مشكل را حل كنم چند روزي دفتر نياید چون ممكن است  بازرس دوباره بياید تا بعدا اين موضوع را طوري حل كنيم .

ايشون برگشت بهم گفت كه چرا برایم ترك كار زدي و من حق و حقوقم را مي خواهم و رفت اداره كار برایم شكايت كرد. جناب   اين شخصي را آوردم بها دادم و بهش كار يادم و دلسوزي هاي فراواني برایش انجام دادم و برایش ارزش قايل شدم رفته برام شكايت كرده است . ايشان نه كليد مغازه را بهم تحويل داده و نه اسناد و مدارك تعهد آوري كه داخل دفتر بود و بنده با اينكه ايشان سركار بياید مشكلي ندارم و فقط بايد تعهد بدهد كه زمان وروود و خروج را مراعات كند  . از جنابعالي تقاضا دارم بنده را راهنمايي بفرماييد چون نمي دانم شرايط به چه شكلي هست و بنده بايد چكاري انجام بدم ؟ خدا حفظتون كنه ؟!

نباید ایشان را بیمه مشاغل آزاد می کردید چون عملا به این معناست که ایشان خودش را بیمه کرده است و شما حق بیمه پرداخت نکرده اید و تامین اجتماعی متاسفانه شما را جریمه می کند و حق بیمه و جریمه اش را از شما می گیرد . بابت مواردی که ایشان نداده است مانند کلید یا مدارک اگر ایشان شکایت کرد و قصد بازگشت نداشت به دادگاه شکایت کنید . بهتر است ابتدا از طریق درگاه الکترونیک قضایی برای ایشان درخواست بفرستید تا به عنوان مدرک در دادگاه محسوب شود . بابت بیمه اش کاری نمی توانید بکنید . اگر رای بازگشت به کار گرفت بیمه حرف و مشاعلش را قطع کنید و بیمه اجباری برایش پرداخت کنید . 

جدیدتر قدیمی تر