محمدرضا : سلام وقت به خیر ! من در یک شرکت کار می کنم که زیر مجموعه یک هلدینگ متشکل از ۵ شرکت است. در بعضی مواقع به دلیل کمبود نیروی انسانی، یک یا چند نفر از کارگران یک شرکت(فرض شرکت A از زیر مجموعه هلدینگ) برای یک یا چند شیفت به شرکت دیگر( فرض شرکت B از زیر مجموعه هلدینگ)منتقل می شوند . آیا این موضوع از لحاظ قانونی مخصوصا بیمه تامین اجتماعی و مسئولیت و همچنین حوادث احتمالی و... مجاز می باشد ؟ درصورت مجاز بودن چه نوع اسنادی باید بین شرکتهای A و B رد و بدل شود تا در مواقع حادثه و همچنین قطع همکاری دچار مشکل نشویم ؟ ممنون از زحمات شما ؟! بستگی به قراردادتان دارد . اگر کارفرما یکی باشد بابت اکثر موارد دچار مشکل نمی شوید به غیر از بیمه بیکاری . برای دریافت بیمه بیکاری باید در سال آخر هم کارفرمایتان یکی باشد هم محل کارتان . اگر کارفرماها متفاوت باشند کمی دردسرتان برای گرفتن حقوق و مزایا در صورت عدم پرداخت بیشتر می شود .