ثبت نام بیمه رانندگان

 سجاد بشری : با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما مشاور گرامی ! ببخشید سوال من چند بخش دارد و امیدوارم از حوصلتون خارج نباشه خوندن و پاسخ به این سوالات که از قبل کمال تشکر رو دارم . بنده 32 سال سن دارم و تا حالا سابقه بیمه تامین اجتماعی نداشتم و شغلم هم آزاد هست که بیشتر کارهایم را با وانت یکی از اقوام انجام می دهم.  

1.     سوال اولم اینه که آیا می توانم بیمه رانندگان ثبت نام کنم که اگر می توانم شرایطش را بفرمائید که چطور اقدام کنم  ؟

2.     سوال بعدیم اینه که بین بیمه اختیاری و آزاد کدومش برای شرایط من بهتره و راحت تر و هزینه های دوتا و خدماتشون چجوری است ؟

3.      در آخر اینکه همه این بیمه ها شرایط یش ثبت نامش معاینه پزشکی است ؟ و اگر مریضی داشته باشم چجوریه شرایط ؟ سپاس بابت پاسختون ؟


پاسخ سوالات فوق به شرح زیر است :

1.     نه نمی توانید بیمه رانندگان ثبت نام کنید . یا باید راننده بین شهری باشید و یا اینکه راننده تاکسی باشید .

2.     بیمه آزاد انواع مختلفی دارد که بیمه اختیاری یکی از آنها و کاملترین آنها است . البته نسبتا هزینه بیشتری هم دارد . اگر متاهل هستید بیمه اختیاری را انتخاب کنید وگرنه می توانید بیمه حرف و مشاغل 12 درصد را نیز انتخاب کنید .


3.     اگر بخواهید از پوشش ازکارافتادگی هم استفاده کنید باید معاینه قبل از بیمه شدن داشته باشید . اگر در حد ازکارافتادگی کلی نباشید اصلا مشکلی ندارد . اگر در حد ازکارافتادگی کلی باشید از بیماری هایی که در معاینات اولیه ازکارافتاده می شوید نمی توانید برای ازکارافتادگی اقدام کنید . 

جدیدتر قدیمی تر