شکایت برای بازگشت به کار

 Mehdi.kh : سلام :

1.     من کارمند یک شرکت حسابرسی هستم . قرارداد کارم در تاریخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ به پایان رسیده است و با توافقی که با کار فرما کردم قرار شد از دی ماه سال ۹۶ من دورکاری کنم . چون یک کاری در خارج از کشور داشتم و مجبور به رفت و آمد های زیادی بودم . چون کار من با سیستم هست از طریق اینترنت و با ورود به سیستم خودم تو شرکت کارهایم را انجام می دادم . ولی به علت بروز برخی مشکلات کارفرما از اسفند ۹۶ ورود من به سیستم را مسدود کرد . به شرکت مراجعه کردم ولی پاسخی نگرفتم . حقوق دی و بهمن با تمام موارد را دریافت کردم ولی حقوق اسفند را دریافت نکردم . آیا می توانم برای یک ماهی که شرکت به من دسترسی برای کار نداده و قرارداد هم دارم حقوقم را دریافت کنم ؟ حقوق ماهانه من نزدیک به ۵ میلیون تومان می شود!

2.     آیا با اینکه قرارداد من تموم شده است می توانم درخواست بازگشت به کار بدهم یا نه ؟ چون وقتی که قرارداد تمام شد به شرکت مراجعه کردم و آنها با من همکاری نکردند و گفتند ما به شما احتیاجی نداریم ؟


شما عملا از نظر اداره کار در اسفند ماه کار نکرده اید چون توافق تان بابت دورکاری ظاهرا شفاهی بوده است و کتبی نبوده است و کارفرما می تواند اعلام ترک کار از جانب شما کند . بهتر است درخواست بازگشت به کار دهید و در صورت موافقت اداره کار می توانید حق السعی یک ماه باقیمانده را از کارفرما طلب کنید . با همان قراردادتان شکایت کنید و درخواست حق السعی اسفند ماهتان را بکنید . پرینت دریافتی ماه های قبل و البته لیست بیمه را نیز ارائه کنید . 

جدیدتر قدیمی تر