شکایت از کارفرما بعد از تسویه حساب محضری

 مهدی : سلام علیکم ! پیرو سوالی که چند روز پیش داشتم و جنابعالی پاسخ فرمودید به اداره کار شکایت کردم و چند روز بعد نوبت رسیدگی دارم . در مشاوره ی اداره کار به من گفتند که چون تسویه حساب کردید تنها در صورت قبول ادعای شما توسط کار فرما امکان موفقیت وجود دارد . به نظرم توجیح نابخردانه ای باشد که خود کارفرما قبول کند که حقوق بنده را پرداخت نکرده است. خواهشمد است بفرمایید در جسله چگونه ادعا و دلایل خود را مطرح کنم که ان شا... نتیجه مثبت حاصل شود. (( با تشکر فراوان))


متن سوال قبلی:

مهدی : با سلام ! بنده مدت حدود 6 ماه با مدرک لیسانس عمران در پروژه ای کار کردم .کارفرما به غیر از ماه اول بیمه 5 ماه بعدی را پرداخت نموده است. با توجه به عدم پرداخت حقوق ماهیانه ( تنها 3 ماه دریافتی داشتم )تسویه حساب نمودم. در هنگام تسویه حساب فرم هایی مبنی بر دریافت کلیه حقوق و مزایا به صورت محضری امضا گرفتند . حال با گذشت بیش از 5 ماه از تسویه حساب با این عنوان که موجودی نداریم از پرداخت مطالبات سرباز می زنند. باتوجه به مدارک محضری که کارفرما دارد آیا شکایت به اداره کار جهت دریافت مطالبات موثر است ؟

پاسخ جنابعالی: بله موثر است . در اداره کار مطمئنا از کارفرما می خواهند که مدارکی نشان دهد که مبالغ مربوطه را به حساب شما ریخته اند . این قانون جدیدی است که توسط دیوان عدالت اداری به رای وحدت رویه تبدیل شده است . با مدارک مکتوب تان از جمله گواهی بیمه از شعبه تامین اجتماعی به اداره کار شکایت کنید ؟ 


شما تسویه محضری کرده اید . طبق رای جدید دیوان عدالت اداری ، کارفرما باید مدارکی ارائه کنید که این مبالغ را به حساب شما پرداخت کرده است . البته بعضی از هیات های تشخیص و حل اختلاف اداره کار هنوز بر مبنای قوانین قبلی با رضایت نامه محضری کار را تمام شده می دانند . حقوقی که به شما می دهند مالیاتش باید پرداخت شده باشد . در دفاتر قانونی ثبت شده باشد . با ذکر مبلغ دقیق تمامی آیتم ها از شما امضا گرفته شده باشد و مواردی از این قبیل که توسط اداره کار باید بررسی شود . واقعیت این است که برخورد ادارات کار در این زمینه متفاوت است و اگر با ذکر تمامی این موارد در هیات های تشخیص و حل اختلاف اداره کار به نتیجه نرسیدی باید به دیوان شکایت کنید که در آنجا مطمئنا به نتیجه می رسید .

جدیدتر قدیمی تر