شکایت بابت عیدی و مزایا

 سلام و عرض ادب ! می خواستم چند تا سوال بپرسم از خدمتتان ! ممنون می شوم راهنمایی کنید. بنده جایی مشغول به کار هستم . یک سال مشغول هستم . اما از ابتدای امسال برام بیمه رد شده است . به من گفتند قرارداد سفید امضا کنم که من اینکار را نکردم و الان بدون قرارداد دارم کار می کنم  . حقوقی که دارد می دهد بر اساس قانون کار است. یعنی 1170 در ماه. اما ساعت کاری من از صبح ۸ شروع می شود تا ۸ شب و ۲ ساعت وسط روز تعطیل هستیم. یعنی ۱۰ ساعت در روز و از شنبه تا پنجشنبه . یعنی در هفته میشه ۶۰ ساعت کار . حالا می خواهم از اینجا بیایم بیرون و چند تا راهنمایی می خواهم .

1.     آیا برای این ۶ ماه باید به من عیدی بدهد ؟ و مبلغش چقدر است ؟

2.      آیا بعد از اینکه از اینجا رفتم می شود ازش شکایت کنم که حق و حقوق من را کامل نداده است ؟ (اضافه کار نداده است) . چون قرارداد ندارم که بشود ثابت کنم چند ساعت در روز کار کردم .

3.      من یه بچه هم دارم . برای آن هم می شود ادعا کنم که حق اولاد نداده است؟

4.      می توانم شکایت کنم که این شخص ۶ ماه من را بیمه نکرده است ؟

·         بله باید به شما عیدی بدهد و مبلغش متناسب با کارکر شما است معادل 1 ماه حقوق باید به ازاء 6 ماه کارکرد به شما عیدی دهد .

·         می توانید شکایت کنید ولی باید از طریق پرینت حضور و غیاب یا مدرک دیگری اضافه کاری تان را ثابت کنید . مدرکتان باید مکتوب باشد یا بازرس اداره کار از محل کارتان بازرسی کند . اثبات اضافه کار ، کمی سخت تر از موارد دیگر است .

·         بله باید درخواست حق اولاد ، بن خواروبار ، حق سنوات ، مرخصی های نرفته را نیز بکنید .

·         بابت بیمه می توانید شکایت کنید . ولی باید مدرک مکتوب کارکرد ارائه دهید .

جدیدتر قدیمی تر