درخواست تقسیط افت قیمت

 سعید : سلام !خدا قوت ! من یک ماه پیش به یک تندر پلاس از پشت زدم که اون هم بخاطر یک تیبا که سد راهش شده بود زده بود روی ترمز و من با اینکه فاصله زیاد داشتم و بموقع ترمز زدم بازهم خوردم بهش و اونم یه کوچولو خورد به تیبا. در نهایت پلیس آمد و من مقصر شدم و کروکی کشیده شد و مامور بیمه آمد و یک کوپن از بیمه من برای جفتشون کند.الان زنگ زده و می گوید خسارت ماشینم 4 میلیون و خورده ای شده که بیمه همشو داده بجز 200 تومن را ! و ادعا داره که افت قیمت ماشینش بین 5 تا 7 میلیون تومن است.در حالی که ماشینش خیلی هم آسیب ندید.فقط یکم جای زاپاس جمع شد. یعنی سینی عقب .آن هم کم ! الباقی را بیمه داده بود مثل سپر و اینها !حالا من با وضع مالی خیلی بدی که الان دارم و حقوقم چند ماهی است که نصف شده و خودم هم بخاطر این اتفاق 2 میلیون متضرر شدم، نمی دانم چکار کنم. لطفا بفرمایید که ؛اول اینکه اگر من باید خسارتش را بدهم بفرمایید به چه شکل است؟ و دوم اینکه اگه نتوانم خسارت افت ماشین بهش بدهم چه اتفاقی می افتد؟ و سوم اینکه چه راهکار دیگری وجود دارد ؟ خواهش می کنم راهنمایی کامل بفرمایید ؟

1.     ایشان می تواند بابت افت قیمت شکایت کند و کارشناس هیات حل اختلاف میزان افت قیمت را تشخیص می دهد و البته این مقدار نیست . بابت خسارت بیمه باید پرداخت کند و ربطی به شما ندارد .

2.     بهتر است درخواست اعسار دهید تا قسطی شود . ایشان می تواند حکم توقیف اموال بگیرد هر چند قضات معمولا به این سادگی چنین رایی نمی دهند و خیلی طول می کشد .

3.     راهکار خاصی وجود ندارد . ایشان می تواند شکایت کند . بهتر است با ایشان به توافق برسید . 

جدیدتر قدیمی تر