حضور و غیاب بیمه بیکاری

 Night nam :

1.     برای بیمه بیکاری اقدام کردم . اما من باید ماهانه به دفتر موسسه کاریابی برای حضور و غیاب بروم . آیا این روال جدید است یا باید علاوه بر مراجعه به آنجا بعدش به اداره بیمه هم بروم؟

2.     کارفرما شش ماه از بیمه ام را به صورت مقطعی (ماه های متفاوت) واریز نکرده , شکایت کردم و نامه اجرای ماده ۱۴۸ را به شعبه بیمه دادم . هنوز بعد از گذشت یکسال هنوز بیمه می گوید واریز نشده باید صبر کنید . کد بدهی هم به کارفرما ارسال شده است ! آیا برای اجبار بیمه به رسیدگی می توانم به دیوان عدالت شکایت کنم آیا تاخیر کارفرما در واریز بدهی روی بیمه بیکاری من اثر دارد 

جواب سوالات شما به صورت خلاصه به شرح زیر است :

1.     معمولا باید به اداره کار رفت و البته تامین اجتماعی خودش بازرس می فرستد . کاریابی هم اگر پشنهاد کاری داشت باید قبول کنید . این روندی است که در همه جا اتفاق می افتد .


2.     تا کارفرما حق بیمه را پرداخت نکند و اصطلاحا حق بیمه در سیستم قرار نگیرد ، تامین اجتماعی مسئولیت قبول نمی کند . در این زمینه شکایت به دیوان معمولا جواب نمی دهد . البته خود تامین اجتماعی از طریق اجرائیات باید پیگیر دریافت حق بیمه باشد ولی بهتر است شما ابتدا از طریق دادگاه عمومی بر علیه کارفرما به جرم استنکاف از رای اداره کار شکایت کنید و اگر نتیجه نگرفتید بر علیه تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری شکایت کنید . 

جدیدتر قدیمی تر