ساعات کاری کارگر در هفته

 Sh m : سلام وقتتون بخیر ! شرمنده امکانش هست نمونه قرارداد ساعتی براتون ارسال کنم و نظرتون را در مورد نحوه محاسبه کارکرد حقوق بیان کنید ؟ در قرارداد قید شده که کار بصورت ۳۵ ساعت در هفته است و کارفرما میتواند ساعات مازاد نیز لحاظ کند که بصورت اضافه پرداخت می کند . کار هم در روزهای یکشنبه تا پنج شنبه است . روزی ۷ ساعت (ساعت ۸ تا ۱۵) . بعد از ساعت ۲۲ هم شیفت حساب می شود . مبلغ روزهای تعطیلات رسمی، ۱۱ اردیبهشت و جمعه ها هم باید داده بشود . سوالات:

1.     با این حساب، تعطیلات چند ساعت حقوق باید حساب بشود؟ در قرارداد گفته شده میانگین ساعات حضور در هفته ، ما شنبه هم تعطیل هستیم (سرکار نمیریم) حقوق و بیمه آن باید حساب بشود ؟

2.     در قرار داد قید شده از ساعت ۸ تا ۱۵، حال در صورتی که مازاد بمونیم باید مزدش را برابر ساعت اضافه کاری حساب کنند؟ یا تا حدی بصورت معمولی حساب می شود؟

3.     گفته شده کارفرما می تواند حقوقی بعنوان توافقی برای ساعات اضافه کاری در نظر بگیرد ! این گفته صحیح است ؟

4.     ضمنا باتوجه به نوع قرارداد، می بایست دقیقا برابر اداره کار باشه و این امکان برای کارفرما نیست که خارج از آن محاسبه کند ؟  اگر منبعی برای محاسبات آن نیز سراغ دارید ممنون می شوم معرفی کنید ؟

می توانید قراردادتون را ارسال نمایید . اما پاسخ به سوالات :

1.     باید یک ساعت حقوق عادی تان محاسبه شود که از حداقل حقوق ساعتی کمتر نباشد . سپس برای تعطیلات ضربدر 1.4 شود تا هر ساعت حقوق در تعطیلات محاسبه شود . حقوق و بیمه باید براساس ساعات کارکرد محاسبه شود .

2.     باید به صورت اضافه کاری پرداخت شود .

3.     این گفته صحیح نیست . باید از قوانین کار پیروی شود . البته اگر بیشتر از ان باشد مانعی ندارد .

4.     باید براساس مقررات اداره کار محاسبه شود .

جدیدتر قدیمی تر