مقصر تصادف خودرو از پشت

 ارغوان : سلام ! من ۴ روز پیش تصادف کرده اممن راننده خودرو بودم و سمت راست خیابان با سرعت پایین حدودا ۳۰ کیلومتر در ساعت در حرکت بودم ، بعد از زدن راهنما وارد کوچه سمت راست شدم . هنگام گردش به راست یک موتور از پشت به سپر عقب ماشین برخورد کرده و انگشتش آسیب دیده (پارگی تاندون) من گواهینامه و بیمه شخص ثالث دارم ولی موتوری بیمه نامه ندارد ، البته گواهینامه دارداول خواستم ببینم مقصر تصادف چه کسی می شود؟ دوم اینکه امروز آن شخص رفته از من شکایت کرده و دیه می خواهد در صورتی که شاید اصلا خودش مقصر حادثه باشدتوضیح اینکه تا آنجا که من یادم می آید من اصلا از او سبقت نگرفتم برای گردش به راست و او از پشت به ماشین زده لطفا بگوئید الان اگر من مقصر باشم چی میشه؟ و اصلا چطور می تونه قبل مشخص شدن مقصر بره شکایت کنه؟ تا آنجا که من میدونم اونی که از پشت میزنه مقصرهالان ۴ روز هست ذهنم درگیره لطفا راهنمایی کنید ؟

·         مقصر تصادف بستگی به خط ترمز موتور دارد . اینکه می توانسته ترمز بگیرد و نگرفته یا نه ! چون شما هم انحراف داده اید و باید به پشت تان هم دقت می کردید . باید صحنه را دید تا نظر داد . هر سه حالت ممکن است پیش بیاید : تقصیر کامل شما ، تقصیر کامل موتور و 50 50

·         اگر مقصر باشید باید دیه ایشان و در صورت لزوم خسارت موتور را بپردازید . دیه ایشان نهایتا 1 درصد است معادل 2 میلیون و 310 هزار تومان . البته این مبلغ توسط بیمه تان پرداخت می شود .

·         اگر شما مقصر نباشید نباید هزینه ای بدهید و ایشان برای شکایت نیاز به کروکی داد که شما مقصر شناخته شده باشید . بدون کروکی اصلا کلانتری حق ندارد ایشان را به پزشکی قانونی معرفی کند و اگر هم بکند در دادگاه رایی در این زمینه داده نمی شود .

·         اگر افسر در محل حادثه حضور نداشته است و به پلیس زنگ نزده اید ایشان نمی توانید  دیه بگیرد . 

جدیدتر قدیمی تر