حقوق غیرمتعارف در تامین اجتماعی یعنی چی ؟

 با سلام خدمت جناب  عزیز ! سوال بنده این است که اگر اداره کار مشاغل سخت بنده را تایید کند چون تامین اجتماعی زیر مجموعه اداره کار می باشدمی تواند مشاغل سخت من را قبول نکند ؟ و اگر هم قبول نکرد من دیوان عدالت اداری را چگونه پیدا کنم ؟ منظورم باز باید به اداره کار بروم برای درخواست بازبینی دیوان عدالت اداری در شهر خودمان یا در اداره کار استان مربوطه که کار می کردم ؟ لطفا راهنمای کنید.با تشکر !

سوال دوم اینکه اگر خود اداره کار درخواست مشاغل سخت بنده را تایید نکرد باز روال شکایت به دیوان عدالت اداری بکنم یا جای دیگری می باشد ؟ ممنون از زحمات شما

با سلام مجدد.سوال سوم اینکه شما در سایتتون زدید که مستمری دیگر براساس ۲سال آخر محاسبه می شود نه ۵سال آخر حتی اگر غیرمتعارف باشد . گویا ۲۵تیر۹۶ بود خبررسانی کردید.اما در جای دیگر فرمودید که حقوق غیر متعارف ۵سال آخر حساب می کنند.آیا قانون تغییر کرده ؟؟لطفا توضیح  دهید با تشکرات فراوان از استاد  عزیز


·         تامین اجتماعی در اینگونه موارد معمولا قبول نمی کند و البته تامین اجتماعی هموراه استقلال خود از اداره کار را حفظ کرده است . ایراد تامین اجتماعی به این است که در لیست بیمه عنوان شغلی به درستی ذکر نشده است و احتمالا درصد حق بیمه بیشتر هم در آن زمان پرداخت نشده است . باید به نمایندگی دیوان عدالت اداری در شهرتان مراجعه کنید .

·         اگر اداره کار این موضوع را تائید نکرد به دیوان شکایت نکنید بهتر است . چون معمولا همان رای اداره کار را تائید می کنند . اگر هیات تفکیک و تشخیص مشاغل سخت و زیان آور اداره کار این موضوع را تائید نکرد یک بار می توانید در همان اداره کار به رای مربوطه اعتراض کنید .


·         محاسبه براساس 5 سال آخر دیگر حذف شده است اما اگر حقوق غیرمتعارف تشخیص داده شود معمولا به روش های مختلف لیست بیمه باطل می گردد و تامین اجتماعی معمولا زیر بار غیر متعارف بودن حقوق نمی رود . 

جدیدتر قدیمی تر