حامد : من حسابدار شرکتی هستم درسالهای قبل ! من حق بیمه اضافه کاری درلیست بیمه محاسبه وپرداخت نشده و متاسفانه بصورت جداگانه به پرسنل پرداخت می شود . اخیراحسابرسی بیمه تقاضای بررسی دفاتر قانونی 95را نموده که قبل بدلیل عدم ارائه دفاترغیرمحاسباتی رای داده که مجددا درخواست بررسی وصدور رای نموده ایم . لطفا دو تا سوال من راجواب دهید : 1-منظور از غیرمحاسباتی چیست و چه تبعاتی برای شرکت دارد ؟ 2- چطوری مدارک ودفاتری راکه قبلا نوشته شده ارائه دهم که دررابطه بااضافه کاری پرسنل برای من وشرکت مشکلی ایجاد نشود.توضیح اینکه اضافه کاری بطورکامل پرداخت می شودولی بخاطر حق بیمه درلیست ماهانه درج نمیشود.باتشکر ؟
1. وقتی تعین حق بیمه غیر محاسباتی اعلام می شود تامین اجتماعی ، نسبت مزد به کل کار را تعیین و حق بیمه را بدون بررسی دفاتر قانونی و دیگر مدارک راسا تعیین می کند .
2. اگر غیر محاسباتی اعلام شده باشد که تامین اجتماعی دیگر کاری به این موارد ندارد . اگر اینگونه نباشد معمولا براساس میزان مالیات ، دفاتر قانونی ، سیستم حضور و غیاب ، سیستم حقوق و دستمزد و بسیاری مدارک دیگر حق بیمه تعین می شود . من نمی توانم در این زمینه پشنهادی دهم .