آیا طول درمان دیه دارد؟

 Star : با سلام و احترام در مورد جراحات صورت در گزارش پزشکی قانونی یک منقله برای هر گونه با توجه به جراحی انجام شده و قرار دادن ابزار ارتوپدی در گونه ها لحاظ شده  است . لذا با توجه به تعدد جراحات از شکستن بینی گرفته تا فک بالا (شکستن سقف دهان و جدا شدن دنداها از فک بالا که اون هم با سیم به فک پایین فیکس شد) ، کبودی هر دو چشم و غیره بعد از گذشت ۱۱ ماه از حادثه متوجه شدم یک شکستگی که از داخل کاسه چشم چپ شروع شده در موازات تیغه بینی به سمت پایین بوده اصلا تشخیص داده نشده و الان سمت گونه چپ صورتم نسبت به سمت راست حدود نیم سانت داخل تر است که به راحتی با دیدن قابل تشخیص است . با توجه به توضیحات و همچنین نوبت مراجعه بعدی که آذر ماه است سوالم این است :

1.     آیا صرفا یک منقله برای جراحت گونه چپ کافی است؟ چون برای سمت راست هم یک منقله در نظر گرفتند  ولی سمت چپ به اصطلاح از فرم خارج شده است . همچنین لازم به توضیح می دانم شدت شکستگی بینی به حدی بود که برای عمل فک و گونه دکتر مغز و اعصاب اجازه عبور لوله اکسیژن را از بینی نداد و به ناچار گلویم را سوراخ و لوله گذاشتند .

2.     این لوله گذاری دیه دارد ؟  

3.     با توجه به نظر دکتر مغز و اعصاب احتمال شکستگی استخوان زیر بینی وجود دارد و برای حصول اطمینان و اقدام جهت دریافت دیه آن چه اقدامی لازم است

4.     با توجه به عفونت ساق چپ و چندین مورد عمل که موجب طولانی شدن مدت درمان شده و پزشک ارتوپد اجازه کار و فعالیت بدنی نمی دهد مطالبه ایام ازکار افتادگی مقدور هست یا خیر ؟

سعی می کنم به طور خلاصه در این زمینه توضیح دهم :

1.     بابت تغییر شکل و یا نازیبا شدن باید ارش بین 1 تا 4 درصد در نظر گرفته شود .

2.     لوله گذاری معمولا ارش دارد اگر به بافت قسمت مورد نظر آسیبی برساند .

3.     باید با مدارکی مانند گرافی که شکستگی مزبرورا تائید کند و قبل از صدور حکم دادگاه مجددا به پزشکی قانونی مراجعه نمایید .

4.     طول درمان دیه ندارد . ولی می توانید بابت هزینه های بیمارستان و یا بیکار شدنتان به صورت مجزا به دادگاه شکایت کنید .

جدیدتر قدیمی تر