شکایت برای دریافت حقوق و بیمه

 محمد مرادی : سلام خسته نباشید ! من سال ۹۴ در فروشگاه زنجیره ای مشغول بکار به صورت دوشیفت بودم که ماهی ۱۶۰۰حقوقم بود . کارفرما از بیمه طفره رفت و دوماه اول حقوق داد و دو ماه بعدش را حقوقم را نداد یعنی از تیر تا مهر مشغول بودم شهریور و مهر حقوق نداد و منو اخراج کرد . بخاطر اینکه گغت نیرو نمی خواهم دیگر و باعث شد خیلی ضربه بدی به زندگیم بخوره !

 با اجاره نشینی و نوزاد کوچک و وضع مالی بد ! خلاصه یکی از مدیران من را به فروشگاه جای دیگه برد ولی ایشونم حقوق نداد تا بهمن ماه امروز رفتم برای سابقه بیمه ام و دیدم که از تیر تا بهمن همون مدت بازرسی آمده و برام بیمه رد شده است و جزء سابقه ام خورده است .پیگیری کردم گفتند می توانید شکایت کنید هم جریمه بیمه ای که بودید و خبر نداشتید و استفاده نکردید بگیرید ، هم حقوق هایی که شش ماه ندادند چون قبلش مدرکی نداشتیم .

برای دریافت حقوق نگرفته الان ۲۳۹ روز بیمه برایش رد شده است . سال۹۴ می خواهم ببینم جریمه اش به چه صورت است و اینکه حقوق نگرفته ام . با پایه وزرات کار حساب می کنند یعنی یک شیفت ؟می توانم کاری کنم و موفق بشم حق و حقوق و خسارت بیمه ام را با این سابقه ثبت شده بگیریم یانه ؟ تقریبا چقد باید بگیریم ؟ گفتند جلو اموالش گرفته می شود و باید خسارت بدهد درسته ؟ از کجا شروع کنم ؟  

·         اگر فقط همین لیست بیمه را به عنوان مدرک دارید باید متناسب با کارکردتان حقوق و مزایای تان را بگیرید . چون گواهی حقوق ندارید حداقل حقوق بر اساس حقوق همان سال حساب می شود . بعدا می توانید در دادگاه درخواست تاخیر تادیه داشته باشید .

·         بابت بیمه هر چه پرداخت شود باید به حساب تامین اجتماعی ریخته شود .

·         اگر مدرک مکتوب مبنی بر ساعات کارکرد نداشته باشید همان یک شیفت حساب می شود 

·         بعد از قطعی شدن رای اگر پرداخت نکنند می توانید درخواست توقیف اموال داشته باشید با معرفی اموال ایشان . 

جدیدتر قدیمی تر