نحوه جستجوی سابقه بیمه تامین اجتماعی

 پریچهر سهرابی فر : من در شرکتی مشغول به کار هستم که به تازگی اموربیمه هم به من محول شده است .برای کارمندان لیست بیمه را رد می کنم . مشکلی نیست ولی می خواستم بدانم آیا من کارفرما می توانم سوابق کارمندان را نگاه کنم ؟ چون از سایت تامین اجتماعی متوجه شدم هر شخصی می تواند سابقه اش را ببیند ولی کارفرما چطوری می تواند  متوجه بشود کارمندانش قبلا سابقه داشتند ؟ و سوال دوم : با توجه به اینکه لیست بیمه بصورت اینترنتی رد و پرداخت می شود وقتی شخص جدید استخدام می شود و می خواهیم برایش بیمه رد کنیم آیا باید این شخص را به سازمان تامین اجتماعی معرفی کنیم ؟ یعنی باید نامه بزنیم و بصورت دستی بیاوریم سازمان ؟ یا نیازی نیست در لیست تاریخ اغاز به کار برایش می زنیم ؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون ؟

1.     سوابق بیمه شده موضوعی شخصی است ، و با توجه به شماره موبایل افراد اسم رمز به خود وی داه می شود . شما نمی توانید سوابق آنها را ببینید .

2.     نه نیازی نیست . مشخصات شناسائی وی مانند کارت ملی ، شناسنامه ، عکس و ... را گرفته و به قسمت نامنویسی شعبه مراجعه کنید . در لیست بیمه هم باید آورده شود و در نرم افزار نام وی ثبت گردد .

جدیدتر قدیمی تر