درخواست ازکارافتادگی کارمند بانک

 1.     من سابقه۱۹ ساله دربانک دارم و حدود ۲سال است دچار بیماری اعصاب و روان شدم و درخواست ازکارافتادگی کردم . بار اول نپذیرفتند و الان دوباره درخواست کردم وسه دکترمتخصص تایید کردند که ازکارافتاده ام . چطوری می شود ازکارافتاده بیمه ای شوم و چکار و چی باید بگویم چرا که حق و حقوقاتم ضایع نشود . در بانک دونوع ازکارافتادگی دارد بانکی وبیمه ای !

2.     اگر از بانک بیرون بیایم من میتوانم الباقی سنوات بیمه خودم را آزاد پرداخت کنم تا ۳۰سال بیمه ام پر شود ؟ آیا بعداز اتمام پرداخت حق بیمه تا۳۰ سالم (یعنی۱۱سال) بمن حقوق بیکاری می دهند و می شود بفرمایید حدودا چه میزان ؟ باسپاس از راهنماییتان

3.     من یک بیمه عمرهم دارم که حدود۱۷سال است که سالانه پرداخت می کنم . بنظرتان اگر ادامه دهم تا ۳۰سال بعد از اتمام این مدت بمن حقوق میدهند یا کل پولم را با سودش میدهند ؟ خیلی سپاسمندم از راهنماییتان ؟

پاسخ سوالات شما به شرح زیر است :

1.     زیاد نیازی نیست چیزی بگوئید . شما باید مدارک درمانی و ترجیحا بستری داشته باشید . در زمینه اعصاب و روان اگر مدارک بستری در بیمارستان های اعصاب و روان نداشته باشید بعید است به نتیجه برسید .

2.     اگر بیمه تان تامین اجتماعی باشد یا بیمه تان را به تامین اجتماعی انتقال دهید می توانید مابقه سابقه تان را تکمیل نمایید . بعد از اتمام پرداخت حق بیمه تان به شما مستمری داده می شود . مستمری براساس قانون فعلی براساس میانگین 2 سال آخر حقوق و دستمزد مشمول کسر بیمه و سنوات پرداخت محاسبه می شود . البته به احتمال زیاد تا دآن موقع قانون تغییر خواهد کرد .

3.     بعد از 30 سال به شما یک مبلغ کلی می دهند . البته بعضی از شرکت های بیمه امکان پرداخت سود سرمایه عمر را به عنوان مستمری ماهیانه مطرح می کنند . به نظر من بهتر است یک دفعه مبلغ فوق گرفته شود و در جایی سرمایه گذاری شود .

جدیدتر قدیمی تر