مهرداد سلیمی : با سلام ! بنده یک کارگر روز مزد هستم و به تازگی به کار مشغول شدم اما هیچ اطلاعاتی در مورد قوانینی که مربوط به این کار می شود ندارم . برای مثال اگر روزی بنده سر کارم حاضر بشوم و مسئولم یا همان صاحب کار به موقع حاضر نشوند مثلا (تا نیمه یک روز) من دستمزد کامل آن روز را دریافت می کنم یا خیر ؟ در حالی که بنده منتظر ایشون بودم تا ایشون بیایند و تعیین کنند وظیفه بنده در آن روز چیست؟ یا سوال دیگر این که صاحب کار وقتی روز اول می گویند دستمزد شما روزی X تومان است و وقتی می پرسیم در ماه چقدر می شود صاحبکار می گوید مبلغ را ضرب در 30 روز کنید یعنی جمعه ها و تعطیلات هم با دستمزد هست یا خیر یا دسته خود این شخص است که تعطیلات را حساب کنند یا نکنند ؟ و سوال آخرم این هست که آیا روز هایی که از طرف صاحبکار تعطیل اعلام می شود مزایایی دارد یا خیر، در مورد همین موضوع روز هایی که خود کارگر نیاز به مرخصی دارد چطور ؟
· شما وقتی در جایی کار می کنید و سرکار حاضر هستید باید دستمزد روزانه تان را دریافت کنید . ربطی هم به حضور کارفرما ندارد .
· دستمزد روزهای تعطیل باید به شما پرداخت شود به شرطی که حداقل 44 ساعت کارکرد در روز داشته باشید .
· چه مرخصی بگیرید و چه کارفرما روزی را تعطیل کند باید دستمزدتان پرداخت شود .