بازنشستگی با 35 سال سابقه

 مریم ازغندی : فردی با 36 سال سابقه بیمه از سال 92 تا 97 طی 3 نوبت درخواست بازنشستگی داده . که 2 نوبت اول بدون پاسخگویی سازمان به درخواست وی ؛ پس از پیگیری ایشان هدایت شدند به درخواست مجدد بازنشستگی. در این مرحله یعنی ابتدای سال 97 پس از درخواست نوبت سوم سازمان لیست وی را از 2 کارگاه حذف نموده و هیچگونه اعلام کتبی به ایشان نشده است.

روایتا گفته شده که اسناد دریافت حقوق ندارید و باز روایتا گفته شده در کارگاه دیگر کارفرمایی.....کارگاه مورد نظر متعلق به 2 فرزند صغیر وی که از ناحیه ارث مادری برای آنها خریداری شده و موکل من بعنوان ولی آنها زیر سند خرید را ولایتا امضا نموده وبخاطر صغیر بودن مالکین در آن فروشگاه مباشری به تایید صنف به کار گرفته اند(جالب اینکه این فروشگاه در سال 86 خریداری شده و سازمان از سال 88 لیست وی را حذف نموده. یعنی اگر مشکل ایشان کارفرمایی در این فروشگاه بود باید لیستش از 86 حذف می شد نه 88) . تاکیدا اعلام کنم اشتغال و امضای حضور ایشان در طی 2 بازرسی از هر کارگاه تایید شده و این 4 برگه بازرسی هم ضمیمه اسناد شده . من با ضمیمه نمودن اسناد مورد نیاز پرونده کارگری ایشان به اداره کل مراجعه کردم اما بازرس پرونده ایشان بدون لحظه ای درنگ برای رویت مدارک و گوش دادن به صحبت های من اعلام کرد باید به دیوان عدالت اداری شکایت کنم و پرونده را باز نکرد.

مجددا درخواست رسیدگی دادم . متن نامه که در آن مدارک ضمیمه شده و استناد قانونی ذکر شده به شرح زیر ارسال می شود تا شاید بتوانم از شما با توجه به تجارب کاری و آگاهی از دستورالعمل های داخلی سازمان راهکاری دریافت کنم ( گویا دستور اداری وجود دارد که در سازمان به پرونده موکلم عنوان 42ای شده را داده اند و نتوانستم این دستور اداری را از جایی بدست آورم !!!) تا بلکه بتوان در سازمان به نتیجه رسید و پروسه 1 ساله دیوان عدالت اداری را طی نکنیم . قابل ذکر است کارفرماهای موکل بنده همچنان در حال ارسال لیست وی هستند و طولانی شدن پرونده در دیوان عدالت برای موکلم علاوه بر هزینه مالی هزینه زمانی و ناتوانی جسمی دارد. منتظر پاسخ راهگشای شما هستم. موفق و موید باشید . سپاس !

 سازمان تامین اجتماعی مدیریت محترم با سلام و ادای احترام ؛ به این وسیله به اطلاع حضرتعالی می رساند در خصوص پرونده جناب آقای رضا رجب پور از بیمه شدگان آن سازمان مبنی بر درخواست بازنشستگی در 3 نوبت طی سنوات 1393 و 1395 و 1397 علی رغم درخواست کتبی وی از اعلام کتبی علل رد این درخواست امتنان گردیده و روایتا در سال 1393 علت را نداشتن حساب واریز حقوق عنوان داشته اند و در سال 1395 پس از پیگیری های بسیار ایشان جهت روند نتیجه پرونده به ایشان اعلام شده مجددا درخواست بازنشستگی دهند که این درخواست همچنان بی پاسخ مانده تا اینکه در سال 1397 با درخواست مجدد و سابقه 36 سال بیمه پردازی ، لیست ایشان از تاریخ 1388 در همان کارگاه همیشگی حذف و لیست کارگاه دوم از ابتدای اشتغال یعنی سال 1391 حذف گردیده است که منجر به کاهش سابقه ایشان به 28 سال گردیده است . در نامه سازمان به درخواست علت فقط عدم شرایط درج گردیده است و روایتا اعلام شده ایشان را در کارگاه دیگری (مغازه بارفروشی متعلق به فرزندان ) کارفرما می دانند. قابل ذکر است کارفرمای ایشان همچنان به دلیل اشتغال وی را از لیست بیمه حذف ننموده است که علت آن نقض بخشنامه 1/15 از سوی متولیان امر در سازمان بوده و نیز کارفرما به اعتماد و اتکا بر تعهد سازمان به اجرای تصویب نامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به شماره 50422 به بیمه پردازی ادامه داده و دفترچه درمان وی نیز مهر تمدید گرفته است !!

ضمن آنکه با نگاهی اجمالی به لیست سنوات متغییر بودن ایام کاری وی در کارگاه های مختلف دال بر صحت لیست ها می باشدسال 86 : 12 ماه در بارفروشی و ماه در شرکت پاکراه سال 87 : 12 ماه در بارفروشی و 5/6 ماه در شرکت پاکراه سال 88 : 1 ماه بارفروشی و 12 ماه شرکت پاکراه در سنوات 93 الی 96 ارقام و ایام کاری متغییر، نشان دهنده صداقت لیست ها می باشدلذا ؛ متمنی است در خصوص پرونده جناب آقای رضا رجب پور با شماره بیمه 0066228261 در کارگاه کد 5726160709 ؛ با بررسی پرونده بر اساس اسناد و مدارک زیر جهت سنوات 1388 لغایت این زمان بررسی مجدد صورت پذیرد . - تایید حضور ایشان بر اساس لیست ارسالی طی 2 بازرسی مورخ 18/07/95 و 27/10/1395 که امضای ایشان در برگ بازرسی ها نشانگر حضور در محل کار است. - لیست های ارسالی سنوات مورد نظر که با عنایت به تصویب نامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به شماره 50422 مورخ 31/04/1396 مبنی بر تکلیف سازمان تامین اجتماعی در رسیدگی لیست حقوق و دستمزد ارسالی کارفرمایان , حداکثر ظرف مدت 6 ماه از تاریخ دریافت و ابلاغ مغایرت ها از لحاظ تعداد بیمه شدگان , میزان دستمزد و مدت اشتغال به کارفرما مد نظر قرار گیرد . –

دفتر پرداخت حقوق به پرسنل کارگاه مورد نظر که از سال 1395 با قید شماره چک پرداخت و پرینت بانک بعنوان سند موجود است . - مدارک مالکیت غرفه بارفروشی فرزندان صغیر ایشان (6ماهه و 10 ساله) که از ناحیه سهم الارث مادری آنها خریداری و ولایتا توسط ولی ایشان آقای رضا رجب پور امضا و به دلیل صغیر بودن آنها صنف الزام به تعیین مباشر و عقد صلح نامه توسط ولی قهری جهت مسئولیت امور مالی و مالیاتی نموده است ؛ ضمیمه تا نقض نظر روایتی سال 97 مبنی بر کارفرمایی ایشان باشدصفحه 2 همچنین متمنی است در خصوص پرونده درخواست بازنشستگی وی ( جناب آقای رضا رجب پور) با شماره بیمه 0066228261 در کارگاه کد 6378380002 ؛ با بررسی پرونده بر اساس اسناد و مدارک زیر جهت سنوات 1391 لغایت 1397 بررسی مجدد صورت پذیرد . –


تایید حضور ایشان بر اساس لیست ارسالی طی 2 بازرسی مورخ 20/02/93 و 09/08/1392 - 2 فقره قرارداد کار مدت معین شورای میدان بار با آقای رضا رجب پور (با مدت : از آبان 1391 الی مرداد 95 و مرداد 1395 الی مرداد ماه 1397 ) توجه به فرمت قراردادها و نیز مهر شورا در زیر هر قرارداد نشان دهنده صحت زمان انعقاد آنها می باشد . - فاکتورهای خرید در سنوات مختلف که با تایید حسابدار شورا ( رضا رجب پور) امضا شده اند. - گواهی صنف بارفروشان مبنی بر انتخاب ایشان بعنوان عضو هیات امنا نامه هیات امنا مبنی بر عقد قرارداد کار با ایشان و ارسال لیست بیمه وی بعنوان عضو موظف استشهاد کارکنان شاغل در هیات مدیره میدان بار که در طی سنوات 91 الی 97 اشتغال ایشان را بعنوان حقوق بگیرتایید کرده اند. - عنایت به تصویب نامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به شماره 50422 مورخ 31/04/1396 مبنی بر تکلیف سازمان تامین اجتماعی در رسیدگی لیست حقوق و دستمزد ارسالی کارفرمایان , حداکثر ظرف مدت 6 ماه از تاریخ دریافت و ابلاغ مغایرت ها از لحاظ تعداد بیمه شدگان , میزان دستمزد و مدت اشتغال به کارفرما مد نظر قرار گیرد . موفق و موید باشید  ؟ در این زمینه باید با کارشناسان ارشد سازمان صحبت کنم و بعدا نظر دهم . البته اگر یادم نرود . 

جدیدتر قدیمی تر