شکایت برای دریافت بیمه بیکاری

 eta : سلام پس از تصادف مقصر (خودرو) و زیان دیده (موتوسیکلت) و بهم خوردن صحنه تصادف در نهایت با زمان تقریبی ۲ماه کروکی به نفع موتوسیکلت تنظیم گردید تردد زیاندیده در سطح شهر با موتوسیکلت بخاطر موقعیت شغلی وی (پیک موتوری) و در زمان کاری بوددر پزشکی قانونی که معاینه اول صورت گرفت مقدار جرح وارده، دیه مشخص و یک ماه بعد زمان بررسی مجدد قرار داده که اصرار پزشک مبنی به درمان بیمار و انتهای پرونده تشخیص داده در نهایت هم بیمار قبول نموددر پروسه درمان از ناحیه اعضایی که درد داشته مشخص گردید که مینیسک زانو تغییری در جای خود دارد . چون مقصر حادثه ، صحنه تصادف را عوض نمود و مراجعه با خودروی مقصر به درمانگاه باعث حذف معاینات اورژانسی گردید :

1.     سوال۱ : آیا زانویی که به ظاهر درمان کامل شده بود اما در واقع اینطور نبود می توان برای دیه آن و تاییدیه از پزشکی قانونی درخواست مجدد بازگشایی پرونده را داد؟ .ضمنا صدمه زیر زانو در حد مقدار عمق زخم بود و اینکه از زمان بسته شدن نظر پزشکی قانونی کمتر از ۴۰ روز می گذرد ؟  

2.     سوال۲ : چون راکب موتور بیمه نبوده و تاکنون سه ماه از درآمد بی نصیب مانده و قصد شکایت از نامبرده داشته بفرمایید که زمان کاری از دست رفته را بر چه مبنایی باید مطرح نمود ؟ با تشکر ؟

پاسخ به سوالات فوق به شرح زیر است :

1.     اگر رای نهایی پزشکی قانونی داده نشده باشد باید با مدارک درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کنید . اما اگر نظریه نهایی پزشکی قانونی داده شده باشد باید دادیار یا قاضی پرونده به پزشکی قانونی درخواست بررسی موضوع را دهند .

2.     بابت بیکاری تان باید به صورت مجزا به شورای حل اختلاف یا دادگاه عمومی شکایت کنید . تصمیم در این زمینه با قاضی است . 

جدیدتر قدیمی تر