حق السعی ایام بیکاری

 حسن : سلام خسته نباشید من در یک کارگاه فروش کاغذ دیواری از 95/4/14 تا 97/8/14 مشغول به کار بودم که به خاطر اینکه قرار بود بعد از ورود پس از گذشتن 3 ماه بیمه کند نکرد که بعد از گذشت یک سال از 96/5/1 اقدام به بیمه کرد . جابه جایی بار قرار با چرخ دستی بود نکرد هر موقع مرخصی می رفتم می آمدم به بهانه های واهی اذیت می کرد به مشکل خوردیم اخراج کرد .

 حالا وزارت کار از 96/5/1 تا 97/8/14 حساب کرده که من اعتراض زدم در کنارش استشادیه گذاشتم هیات تشکیل شد اما صاحب کار سال 95 به دروغ گفت نبوده قاضی هیات هم به دروغ گفت بازرس رفته تحقیق هیچ تحقیقی به عمل نیامده همان رائ قبلی را تایید کرد . من رفتم برای بیمه بیکاری اقدام کردم و از طرفی هم از وزارت کار به دیوان عدالت اداری می خواهم شکایت کنم برای سال 95 ؟ آیا تاثیری روی پرونده بیمه بیکاری ندارد و می شود حق السعی ایام بیکاری در کنار حقوق بیمه بیکاری گرفت یا نه ؟

1.     پیگیری پرونده تان در دیوان عدالت اداری ربطی به بیمه بیکاری ندارد . البته اگر زمان بیمه شدنتان در تامین اجتماعی بیشتر شود مدت زمان دریافت مقرری بیمه بیکاری تان نیز بیشتر می شود .

2.     حق السعی وقتی به شما داده می شود که رای بازگشت به کار بگیرید . همزمان یا می توان حق السعی را داد و یا مقرری بیمه بیکاری 

جدیدتر قدیمی تر