بیمه هنرمندان

 آرش فتوحی : سلام ! من راننده تاکسی هستم .مدتی بود بیمه ما قطع شده بود و من بیمه مشاغل آزد 18درصد بدون دفترچه بیمه تامین اجتماعی پرداخت می کردم . از بیمه سلامت دفترچه گرفتم چون با دفترچه تامین اجتماعی خیلی گران می شد . حال به ما گفته اند بیمه رانندگان درست شده و با نرخ 27درصد قرار داد ببندیدالبته یکی از دوستانم که راننده هم هست در قالب بیمه نویسندگان با 18درصد بیمه شده و مشاغل آزد نداده چون گرون می شده است . دفترچه هم دارد و 8 درصد خودش می دهد و 10درصد ارشاد اسلامی و جالبه سیستم دستمزدش همون رو زدند که برا ی ما رانندگان می خواهند بزنند ؟ اما ما با 27درصد و نویسندگان با 18درصد و اونها ماهیانه حدود 70هزار می دهند و ما رانندگان حدود 160هزار ولی حقوق و دستمر یکسانه؟

1.     سوال اصلی: درصد 18 و 27 چه فرقی دارند؟

2.     سوال 2: چرا با بیمه کمتری که اونا می دهند اما ما رانندگان پول بیشتر می دهیم و همون دستمزد برامون رد می شود ؟ به نظر شما من بروم رانندگان ادامه دهم یا بروم نویسنگان ؟ حتی کتاب هم نوشتم و دارم ثبت می کنم و اینها خواهشا ارهنمایی بفرمایید ؟

بیمه نویسندگان به سادگی بیمه رانندگان نیست .

1.     از نظر بازنشستگی تفاوتی ندارند . بیمه نویسندگان کمک هزینه ایام بیماری ندارد .

2.     بیمه نویسندگان بیمه بهتری است و کمک دولت به آن بیشتر است . بیمه رانندگان هم بیمه خوبی است و هزینه کمتری از بیشتر بیمه ها دارد . 

جدیدتر قدیمی تر