افت قیمت خودروی سانتافه

 م م : با سلام خدمت شما ! می شود بنده را در خصوص یک اتفاق راهنمایی بفرمایید بسیار سپاسگزارم . سه ما پیش با  پرایدم با سانتافه تصادف کردم  . البته با توجه به سرعت غیر مجاز راننده سانتافه در حدود ۱۴۰ در جاده ای که فقط مجاز به رانندگی ۶۰ تا می باشیم به هم مالیده شدیم از طرف راننده  ! با توجه به اینکه بیمه من تموم شده بود ، طبق قرار اولیه و پادر میانی واسطه ها  قرار شد ماشین ایشون را درست کنم . بنده ماشین ایشان را درست کردم ، پنج تومان هزینه کردم ، مدارک و فاکتورها را هم به افسر تصادفات دادم برای ارائه به دادگاه !

ضمنا در حین تعمیر به گفته کارشناس رنگ و صافکاری صاحب سانتافه قبلا از همین طرف قبل از برخورد ما تصادف داشته و حتی در و گلگیر را رنگ و تعویض کرده اند . ولی ایشون رفته درخواست قرار تامین کرده به مبلغ ده میلیون تومان ! سوال من این است برای چی رفته ؟ آیا با اینکه قبلا تصادف کرده می تواند از من افت قیمت بگیرد ؟؟ ضمن اینکه ماشین ایشون ۲۰۱۱ هستش یعنی ۸ سال کار  ؟  با تشکر  ؟

·         بهتر بود می گذاشتید همه چیز طبق قانون پیش می رفت . اینگونه توافقات بارها مشکل ایجاد کرده است .

·         اگر قسمتی از ماشین از قبل تصادف داشته باشد و تعویض یا رنگ شده باشد دیگر افت قیمت به آن قسمت تعلق نمی گیرد . البته این موضوع باید اثبات گردد . از طریق سوابق بیمه و یا اینکه کارشناس دادگستری به سادگی این موضوع را تشخیص می دهد اگر قطعه را تعویض نکرده باشید .

·         قدیمی بودن ماشین ربطی به افت قیمت ندارد ولی باعث کاهش مبلغ می شود چون افت قیمت ارتباط مستقیم به قیمت روز ماشین دارد . 

جدیدتر قدیمی تر