شکایت بابت دیه

 یاور : باسلام وخسته نباشید خدمت شما ! اینجانب مدت یک ماه پیش برای انجام کار جوشکاری یک ساختمان نیمه کاره مشغول کار شدم . و یکی از اقوام خود را که جوان هست برای کمک آوردم . در ضمن این کارگر مدت 2ماهی بیشتر پیش من نیامده بود که بعد از چند روز کارکردن ما خواستیم برویم سرکار دیگر که به اصرار صاحب خانه باید کار ما را تمام کنی بعد بروی !

گفتم آقا من یک روز کار دارم انجام بدهم می آیم . چون چند روزی برای شخص دیگری کار می کردم . پول ما را نداده بود تا کارش راتمام کنم . این بنده خدا گفت باید بمانی تمام کنی بروی ! در ضمن این صاحب خانه از این بسازبفروشها هستند که خانه ای رامی خرند و با اضافه کردن بنا و درست نمای ساختمان آن را می فروشند . بعد گفتم این کارگرمن جوشکاری بلد هست می خواهی فردا بیاد برایت جوش بدهد . گفت بیاد عیبی ندارد و من هم در روز حادثه ای که برایش افتاد نبودم . در ضمن خانه فاقدمجوز شهرداری و بیمه ساختمانی بود و اینها به صورت مخفی کارمی کردند .

حالا به نظرشما در نبود من وظیفه محافظت از این کارگر به عهده کیست ؟ آیا این خسارتی که به او وارد شده به ماهم ربط دارد چون خود من هم کارگرساختمانی هستم وحالابعد از اتمام کار ما هیچ پولی به ما نداده و می گویند این پولی که ازما می خواهی مانندیک قرارداد دوبرگی امضا کن تاپولت رابدهیم . من گفتم شما که همیشه باما قرارداد نداشتی گفت به خاطراین اتفاق که افتاده است . ببخشید آقای محترم خیلی زیاد شد . حالا از شما عاجزانه درخواست دارم من را راهنمایی کنید.من مدت یک ماه پیش اینها کارکردم حالا این طور جواب می دهند.اگربتوانم حضوری شما راهم ببسنم هزینه اش برای راهنمای به دیده منت قبول دارم . خداوند به شما سلامتی و طول عمربدهد ؟

اگر ایشان بابت دیه شکایت کند و مدرکی نباشد صاحبخانه پایش گیر است البته با توجه به درصد تقصیر . اگر مدرکی باشد که شما ایشان را برده اید و برای شما کار می کردند و کار را پیمانی گرفته بوده اید  شما کارفرما محسوب می شوید و ممکن است با توجه به تقصیر دیه را بدهید . به نظر من با این شرایط بهتر است قید دستمزدتان را بزنید . 

جدیدتر قدیمی تر