مقصر تصادف در تقاطع

 محمد اردکانی : سلام ! در یک چهار راه من چراغ زرد را رد می کنم و یک تاکسی چراغ قرمز را رد می کند و هردوتا ماشین مسیرشان اصلی به اصلی بوده است . تاکسی به درب عقب سمت شاگرد و گلگیر عقب برخورد می کند و ماشین من منحرف می شود و به دوتا ماشین که پشت سر هم در محل چهارراه پارک کامل کرده بودند برخورد می کنم . پلیس بعد از مشاهده دوربین با توجه به میلیمتری رد شدن من از چراغ زرد برای من و راننده تاکسی مقصر را ۵۰ به ۵۰ تعیین می کند . حالا بعد از آنکه ۴ ماشین همه تعمیرات خودشون و پول بیمه را دریافت کردند راننده دو ماشین در پارک ادعای خسارت می کنند و می خواهند شکایت کنند . چند نکته مطرح می شود : اولا بنده چراغ زرد رد کردم و این در کروکی هم قید شده دوما من در حال حرکت بودم و تقریبا چهارراه را رد کرده بودم و تاکسی در حال ایست بوده و سرعتی نداشته و می توانسته به راحتی ماشین را کنترل کند سوما ماشین هایی که در پارک بودن در فاصله کمتر از ۱۵ متر از چهارراه که خلاف است پارک کرده بودند . حالا با این وضعیت آیا من مقصر هستم ؟ و باید چکار کنم ؟

·         ماشین های پارک کرده حتی اگر خلاف کرده باشند نیز مقصر نیستند چون خودروی متحرک مقصر می باشد . البته آن بابت خلاف شان باید جریمه شوند .

·         اگر ایشان از چراغ قرمر عبور کرده باشد مقصر صد در صد است و باید خسارت تمامی خودروها را پرداخت نماید ولی الان با کروکی فعلی 50 50 باید پرداخت کنید .

·         می توانید بابت رای افسر به هیات حل اختلاف شکایت کنید . 

جدیدتر قدیمی تر